וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 טיפים להעלאת מוטיבציה

טל שקד

19.5.2014 / 11:40

ההזדמנות לשינוי העתיד טמונה בידיכם והמחסום להצלחה הוא לא בהכרח היעדר כוח הרצון, אלא האמונה המוטעית שכוח הרצון הוא מפתח יחידי לשינוי. הנה הטיפים של טל שקד להעלאת מוטיבציה

אילוסטרציה. ShutterStock
דמיינו את העתיד/ShutterStock

שינוי באורח החיים מהווה אתגר גדול. כדי להצליח לבצע שינוי אמיתי בחיים - דיאטה, פעילות גופנית ושמירה על הבריאות - יש צורך בהרבה מאוד מוטיבציה.

היכולת לבצע בחירות חדשות, בדרך כלל לא נוחות, מתחילה מברור פנימי של האדם עם עצמו, בחיפוש אחר התשובה לשאלה: "בשביל מה להתאמץ"? בשלב ההתחלה, ההתחברות לעצמי מזכירה לאדם את כוחותיו, והפוטנציאל הגלום בו. מכאן הוא יכול ל"חלום" את העתיד ולהתחייב לעשייה משמעותית לטובת בריאותו וחייו בכלל.

היכולת לבצע בחירות חדשות, בדרך כלל לא נוחות, מתחילה מברור פנימי של האדם עם עצמו, בחיפוש אחר התשובה לשאלה: "בשביל מה להתאמץ"?. הנה מספר טיפים שיעזרו להבאת המוטיבציה הדרושה לביצוע השינוי בשלב ראשון:

1. להחליט מה חשוב בחייכם: מתוך שפע הפעילויות שאנו מבצעים יום יום, חשבו מדוע אתם מתאמצים להצליח, מה גורם לכם הנאה ומה מעכב אתכם, אלו דברים ואנשים חשוב להם שיפגינו נוכחות בחייכם, מקדו את עצמכם והבינו לאיזה כיוון אתם רוצים ללכת.

2. לדמיין את העתיד: הנעה למחויבות באמצעות התבוננות, שאילת שאלות וחקירה עצמית. נסו לדמיין את עצמכם בעוד כשנה, דמיינו באופן מפורט וספציפי את הדרך בה אתם הולכים, לאן היא תוביל אתכם אם תמשיכו בהרגלים הקיימים בחייכם ולאן היא תוביל אתכם אם תשנו אותם דרך שיפור התזונה ותרגול גופכם לפעילות גופנית. היכולת שלנו לדמיין את העתיד בצורה מוחשית וחיובית, יכולה לשנות את הרגשות שלנו ומתוכם להניע את הבחירות שלנו בהתנהלות היומיומיות.

3. לחשוב על ברירת המחדל: האופציה הנוחה ביותר היא לא לעשות שינוי, לא להתרגל לדברים חדשים ולהתנהל באותו אופן. ישנם רגעים בחיים שהם יותר קריטיים מאחרים, מפני שהם יותר מאתגרים ומפתים אותנו לחטאים קטנים. ברגעים אלו אנחנו רגישים ופגיעים לקבלת החלטות גרועות. דמיינו באופן מפורט וספציפי איך זה מרגיש להיכנע לפיתוי יום יום? איך זה מרגיש לחיות עם השלכות דחיית השינוי בכל רגע ורגע?

4. להפוך מכשול להזדמנות: אחרי שדמיינו את העתיד, מגיעה הבחירה האמיתית. לראות בכל מכשול הזדמנות להתפתחות, יצירת למידה חדשה שעשויה להיות מעצימה, נעימה ואף מהנה, תלויה במידת החשק שלנו לכך. מכאן, שכדאי להשתמש גם באספקטים השליליים בתהליך, במטרה לדחוף אותנו קדימה אל עבר הכיוון הנכון ואל עבר מקומות תומכים, בריאים ונכונים.

5. חוזה פנימי: מהרגע שהכיוון יהיה ברור, השימוש במוטיבציה ליצירת הרגלים חדשים, כלים אישיים וטקטיקות, יעשה חלק משגרת חייכם. ייצרו חוזה פנימי עם עצמכם כזה המגדיר למה התחייבתם מעתה והלאה.

6. תזכורות: פזרו תזכורות אישיות בבית, במכונית, בעבודה, בכל אמצעי כמו: מוסיקה, ציור, חפץ, סלוגן, שיאפשר תמיכה במוטיבציה שכבר בניתם לעצמכם.

ההזדמנות לשינוי העתיד טמונה בידיכם והמחסום להצלחה שלכם הוא לאו דווקא היעדר כוח הרצון, אלא האמונה המוטעית שכוח הרצון מהווה מפתח יחידי לשינוי. לכן, למדו להתבונן על עצמכם, לבחון מה חשוב לכם בחיים, לדמיין איך אתם רוצים לחיות, ולהתחיל לפעול ממקום של חלום ומחויבות. מתוך הלמידה האישית שלכם, תוכלו לייצר התנהגויות חיוניות ואפקטיביות לטווח הארוך. תוכלו לכוון את העתיד שלכם, באופן שונה, אחר ואולי אפילו טוב יותר.

טל שקד היא מאמנת אישית בתחום הבריאות, הסוכרת ואורח החיים במרכז DMC לטיפול בסוכרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully