וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקוי רעלים: זה מה שקורה כשמזייפים

רוני קדר

13.5.2014 / 8:22

ביום השמיני לניקוי הרעלים החלטתי שמותר לי לחטוא קצת. לא אכלתי עוגת שוקולד, גם לא בשר - רק קצת שעועית ירוקה, אבל המחיר היה כבד. יומן ניקוי רעלים: ימים 8 ו-9

לוביה. ShutterStock
המחיר הכבד של שעועית ירוקה/ShutterStock

ימי הניקיון האחרונים נפלו על סוף השבוע, אתגר אמיתי כשמדובר על ניקוי רעלים המתבסס על אורז. כדי להתמודד עם האתגר הזה, הגעתי מראש אל חמותי חמושה באורז מלא, וידעתי שמול פיתויים צריך לעמוד איתנים אבל גם להתגמש. והחלטתי לזמן ארוחה אחת - לשבור את השגרה.

יומן ניקוי רעלים: זה היה היום השביעי
רוצים להצטרף לניקוי? כך מתחילים

למרות הפיתוי לא דפקתי פיתה עם שיפודים על האש (שהיו שם בשפע), והחלטתי להתמקד בירקות. חשבתי לעצמי שבוודאי זה לא מאוד יזיק.

לארוחה, שהתבססה על האורז שהכינותי מראש, הוספתי גם פלפלים קלויים, שעועית ירוקה מוקפצת במעט שמן זית ושום, סלט חסה וסלט ירקות. הרגשתי גיבורה כשהונחה מולי עוגת השוקולד ואפילו לא הנדתי עפעף. הלכתי הביתה גאה בעצמי ומאושרת כשלפתע, רגע לפני שהלכתי לישון התחילו הצרות.

כשעתיים אחרי הארוחה הבטן שלי התחילה להתכווץ ולכאוב כמו שלא כאבה מעולם. הרגשתי שזהו, אין סיכוי שהדבר הזה יעבור, והניקוי הזה רק הרס לי את הבטן סופית.

בבוקר למחרת ענתה לי שני תשובה הנטורופתית והסבירה את פשר העניין: "כשעושים ניקוי רעלים, יש שקט בבטן והתזונה קלה לעיכול. כשהשקט מופר על ידי יותר מדי גורמים בבת אחת קשה למערכת העיכול לקבל אליה את כל החומרים בבת אחת. בשעועית ירוקה יש יחסית הרבה חלבון ולכן רוב הסיכויים שהיא זו שעשתה את הרעש הגדול ביותר. לכן גם יש חשיבות בהוספה של שעועית המש לתפריט על מנת שהגוף יתרגל לחלבונים בצורה הדרגתית. במקרים של כאבי בטן, רצוי להמשיך לאכול אורז כדי שלבטן יהיה עם מה לעבוד ולא להימנע מאוכל לחלוטין".

כדי להקל מעט על הכאבים, המליצה שני לשתות מים עם לימון ולהחזיר את התזונה למקומה ובאמת אחרי יום של אורז ואורז וקצת כתומים, חזרה הבטן למסלולה. אין ספק שזו הסיבה שלא כדאי לעשות את הניקוי הזה לבד אלא עם נטורופת צמוד.

ניקוי רעלים: מתכונים לימים הראשונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully