וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיצת היד שלכם קובעת את גילכם האמיתי

9.5.2014 / 6:15

צמד חוקרים מארה"ב מנסים למצוא שיטה חדשה שתגדיר את הגיל של בני האדם. לפי מחקר שערכו לחיצת היד שלכם יכולה להעיד על גילכם, מצבכם הרפואי ואולי גם לחזות את מותכם

לחיצת יד. ShutterStock
לחיצת היד שלכם מעידה הרבה יותר ממה שאתם חושבים/ShutterStock

אם תשאלו מומחים לשפת גוף הם יגידו לכם שללחיצת היד שלכם יש משמעות רבה. לחיצת יד חזקה למשל יכולה להעיד על ביטחון עצמי, בריאות טובה וגם על אגרסיביות. לחיצת יד רפה לעומת זאת בדרך כלל מצביעה על אנשים חלשים יותר, הן בריאותית והן נפשית.

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת סטוני ברוק בניו יורק טוען כעת כי לא רק אופיו של האדם משתקף מלחיצת היד, כי אם גם גילו. המחקר שהתפרסם בסוף השבוע האחרון במגזין PLOS ONE מוכיח כי לחיצת היד מתכתבת עם פקטורים נוספים הקשורים לגיל ויכולה להעיד על ירידה מנטלית, פיסית, מוות עתידי ואף להעיד על יכולת התאוששות לאחר אישפוזים בבית החולים.

בעולם נעשו מחקרים ומדידות רבות על עוצמת לחיצת יד , כך שצמד החוקרים שהובילו את המחקר, פרופ' וורן סנדרסון ועמיתו סרגיי שחרבוב, לא התקשו למצוא מאגר נתונים עליו ניתן להסתמך. "אפשר למדוד בקלות לחיצת יד וכיום ניתן למצוא את הנתונים הללו כמעט בכל סקר שעוסק בהזדקנות בני האדם", מסביר סנדרסון.

"באחד מהסקרים שעבדנו עליהם גילינו למשל שלאשה לבנה בת 65 ללא השכלה תיכונית יש את אותה עוצמת לחיצת יד כמו לאשה לבנה בת 69 שכן השלימה השכלה תיכונית", מסבירים השניים. הנתון הזה אולי יכול להראות לא חשוב או אקראי, אך הוא יכול גם להראות כי הגיל שלהן הוא בעצם שווה ערך, כך שבפועל יוצא האשה בת ה-65 הזדקנה מהר יותר עקב השכלה חסרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיל זה רק מספר?/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה אינו המחקר הראשון בו צמד החוקרים נדרש להגדרות מחדש של מדידת הגיל האנושי. במחקרים שממומנים על ידי המועצה האירופאית למחקרים בודקים השניים מאפיינים כמו בריאות, אורך חיים, מוגבלויות וגם גורמים דמוגרפים, כולם נועדו להראות כי ספירת השנים אינה אומדת בהכרח את גיל האדם בצורה המדוייקת ביותר.

על ידי שימוש במשתנים, כמו לחיצת היד במחקר הנוכחי, יכולים החוקרים לזהות הבדלים בתהליך ההזדקנות אצל אוכלוסיות שונות שאינם ניתנים לזיהוי בדרך אחרת. "המטרה שלנו היא למדוד את ההזדקנות של קבוצות שונות בעולם", מסביר שחרבוב. "אם נזהה למה קבוצה אחת מזדקנת יותר מהר מהשנייה, אולי נוכל לזהות את הגורמים ולנטרל אותם".

  • עוד באותו נושא:
  • לחיצת יד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully