וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים למשפחות חד הוריות לא פחות שמחים

30.4.2014 / 14:11

התא המשפחתי כבר מזמן לא מורכב רק משני הורים ביולוגיים. מחקר חדש מגלה כי לא משנה כמה הורים יש לילד, האושר שלו תלוי רק בתשומת הלב שהוא מקבל ובקשרים בתוך המשפחה

אילוסטרציה. ShutterStock
מבנה המשפחה לא משפיע על רמות האושר של הילד/ShutterStock

לא בטוח שכולם ישמחו לשמוע את זה, אבל מחקר חדש מגלה שילדים שחיים עם הורה חורג או עם הורה יחיד, מאושרים ממש כמו ילדים שגדלים עם שני הוריהם הביולוגים. המחקר הוצג על ידי הארגון לסוציולוגיה בבריטניה בכנס השנתי שלו בעיר לידס שהתקיים בסוף אפריל.

המחקר הסתמך על נתונים שנלקחו בשנת 1998 מ-12,877 ילדים בני שבע ברחבי הממלכה הבריטית, וגילה כי בין אם הילד גדל עם הוריו הביולוגים, הורה חורג או הורה יחיד - אין לכך השפעה על אושרו.

התוצאות הראו כי 64% מכלל הילדים אמרו שהם מאושרים "לפעמים או אף פעם" ואילו 36% אמרו שהם מאושרים "כל הזמן". גם כשהחוקרים ניסו לבודד את משתנה ההורות והסירו משתנים סטטיסטיים אחרים, כמו מצב אקונומי, התוצאות נותרו בעינן.

"לא מבנה המשפחה חשוב, אלא הקשרים בתוכה"

ג'ני צ'אנפרו, אחת מהחוקרות הסבירה בכנס כי התוצאות הראו כי לקשר של הילד עם הוריו ואחיו יש השפעה חזקה מאוד על תשובתו האם הוא מאושר.

עוד סיפרה צ'אנפרו כי על מנת ולבדוק את ממצאי המחקר הנוכחי, ניתחו החוקרים סקר נוסף שנערך בבריטניה ובדק 2,679 ילדים בגילאי 11 עד 15. גם כאן התוצאות נותרו בעינן והראו כי אין השפעה של סוג ההורות על אושרו של הילד.

"הדבר החשוב ביותר עבור הילד הוא הקשרים במשפחה ולא המבנה שלה", היא הסבירה. ילדים שדיווחו שהם מסתדרים עם אחיהם, מבלים זמן איכות בסופי שבוע עם משפחתם ולא ננזפים לעיתים קרובות על ידי הוריהם, הם אלו שדיווחו כי הם מאושרים כל הזמן.

"גם ליחסים בבית הספר ישנה חשיבות", הוסיפה החוקרת. "אצל ילדים בני שבע היה קשר ישיר בין אלו שהציקו להם בבית הספר לרמות נמוכות יותר של אושר".

  • עוד באותו נושא:
  • משפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully