וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר המפתיע בין יוגה לבריחת שתן

29.4.2014 / 8:36

בריחת שתן היא תופעה רחבה ומביכה, במיוחד אצל נשים בוגרות. מחקר גילה שיפור של 70% במקרי בריחת השתן אצל נשים שתירגלו יוגה שמתרכזת בחיזוק רצפת האגן

נשים מתרגלות יוגה. ShutterStock
תרגול יוגה יומי עשוי למנוע בריחת שתן/ShutterStock

יוגה, אחת הפרקטיקות העתיקות בעולם, ממשיכה לחולל פלאים בגוף האדם גם בעידן המודרני. מחקר חדש מאוניברסיטת סן פרנסיסקו מגלה כי תרגול יוגה עשוי לעזור לנשים שסובלות מבריחת שתן.

"יוגה מתקשרת אצל רוב האנשים למודעות, הרגעות והקלה של חרדות ומתח ולכן היא משמשת ברוב המקרים דווקא להקלה בכאבים או לטיפול בבעיות מטבוליות, לדעתנו היא יכולה לעזור גם בשליטה על סוגרים", מסבירה דר' אליסון וואנג מבית הספר לרפואה שאחראי על המחקר.

דר' וואנג וצוות המחקר גייסו 20 אנשים בגילאי 40 פלוס, שסובלות מבריחת שתן על בסיס יומי. מחצית מהנשים חוייבו להשתתף בקורס יוגה למשך שישה שבועות, ואילו החצי השני לא.

אחרי שישה שבועות גילו החוקרים כי לנשים שהשתתפו בקורס היוגה הייתה ירידה של 70% במקרי בריחת השתן. בקבוצה השניה היה שיפור רק של 13% ביחס למצב הראשוני. השיפור שנצפה בשתי הקבוצות התבטא בעיקר במקרים בהם בריחת השתן נובעת מלחץ או בפעילויות בטניות, כמו צחוק, התעטשות ושיעול.

החוקרים מאמינים כי יוגה יכולה לשפר את איכות חייהם של הנשים דרך כמה מנגנונים. בריחת שתן נובעת בעיקר מחרדה ומתח, לכן נשים שמתרגלות יוגה יוכלו להרוויח גם את האלמנטים המרגיעים שלה, דרך מדיטציה למשל. בנוסף, תרגול של יוגה יכול לחזק אצל נשים את שרירי רצפת האגן שתומכת בשלפוחית השתן, כך שבריחת השתן תפחת.

80% מהסובלים מבריחת שתן הן נשים

על פי ההערכות כ-25 מיליון אנשים ברחבי ארה"ב סובלים מבעיות של בריחת שתן ברמות שונות, בהן כ-80% הן נשים. ככל שגילן של הנשים עולה כך הסיכויים גדלים שהן יסבלו מבריחת שתן, למרות שגם נשים צעירות סובלות מהבעיה

אילוסטרציה. ShutterStock
גם במקרה הזה אין שיוויון בין המינים/ShutterStock

בהתאם לנתונים האלה, עורכי המחקר בשיתוף עם מורי יוגה, התאימו את התרגילים שיהיו בטוחים ונוחים עבור נשים מבוגרות יותר ויתנו מענה במיוחד עבור חיזוק שרירי רצפת האגן.

"אנחנו מקווים שתרגול היוגה יתן לנשים יותר שליטה בשרירי רצפת האגן והן לא יצטרכו לעבור את הטיפולים היקרים והאינטנסיבים שמוצעים להן ברפואה המסורתית", אמרה דר' וואנג.

גברים לא נכללו במחקר הנוכחי מכיוון שבריחת שתן אצלהם מתקשרת בדרך כלל לבעיות בבלוטת הערמונית, ובמקרה הזה יוגה לא יכולה לספק מענה הולם. עורכי המחקר מקווים להכפיל את תקופת הניסוי ל-12 שבועות, וכך להבין האם יכול להתקיים שיפור נוסף.

  • עוד באותו נושא:
  • יוגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully