וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולי שואה נאלצו לשלם 4,000 שקלים על אמבולנס

כרמית ראובן, סמאללה

28.4.2014 / 10:13

מלכה כהן, ניצלת שואה בת 74, נפלה במהלך חופשה באילת. בשל מצבה בעלה נאלץ לפנותה לבית חולים במרכז. מאז, כבר ארבע שנים שהם מנסים לקבל החזר של 4000 ¤ מקופת החולים שלהם

מלכה כהן. כרמית ראובן, סמאללה,
מלכה כהן. "אני לא יכולה להיות שם לבד"/כרמית ראובן, סמאללה

יום אחרי שהממשלה הכריזה שניצולי שואה לא ישלמו יותר על תרופות, והמציאות בשטח אחרת לגמרי. זוג קשישים, ניצולי שואה מתל אביב, נאבקים כבר ארבע שנים כדי לקבל החזר של 4000 שקלים מקופת חולים כללית .

הזוג כהן נפשו באילת, מלכה נפלה ונחבלה בצלעות שלה, היא הגיעה לבית החולים יוספטל בעיר, כשהיא מתקשה לנשום וסובלת מכאבים עזים. בעלה החליט לעשות מעשה ולבקש להעביר אותה לבית החולים בילנסון במרכז הארץ. בבית החולים בילינסון אשפזו את מלכה מיד בטיפול נמרץ. "אם היא לא היתה מגיעה לשם", כך אמרו להם אנשי הצוות הרפואי,"סביר להניח שלא הייתה שורדת את הפציעה הזאת".

מלכה כהן, מתארת את שאירע לפני מספר שנים: "היינו באילת בבית מלון ובסוף היום הלכנו לחדר האוכל ואז נפלתי. הייתי בהכרה אבל לא יכולתי לזוז אז הביאו אמבולנס. לקחו אותי לבית החולים. הילדים שלי גרים כולם פה בתל אביב והם לא רצו שאשאר שם באילת. בבית החולים יוספטל רצו להשאיר אותי לאשפוז, אבל אני לא יכולה להיות שם לבד".

דוד כהן. כרמית ראובן, סמאללה,
דוד כהן. "בבלינסון הצילו את החיים שלה"/כרמית ראובן, סמאללה

דוד כהן, בעלה של מלכה, אומר "הטיפול בבית החולים יוספטל הוא לא כמו בבית חולים במרכז, כמו בילינסון. היו שם עובדים שאמרו לי ישר 'תיקח אותה מיד מפה, אין לנו כאן את כל הציוד הנחוץ' היא הייתה במצב קשה מאוד, היא לא יכלה לנשום אחרי הנפילה. אז שחררו אותנו והזמינו לנו אמבולנס. האמבולנס הביא אותנו לבילינסון ושילמנו לו 4,000 שקלים".

זה אמבולנס פרטי?
"לא פרטי, הזמינו לנו אמבולנס בבית החולים, אחד העובדים הזמין לי אמבולנס. הגענו לבילינסון ושילמנו לו. כשהגענו לקופת החולים כדי לקבל החזר על הכסף הזה, אמרו לנו שהם לא משלמים, אמרו 'אתה לקחת אותה לבילינסון בעצמך'. אני לקחתי אותה? הם הזמינו לי אמבולנס".

כלומר לא הזמנת אמבולנס בעצמך, הם שחררו אתכם והזמינו לכם אמבולנס?
"כן, לא היה לי בכלל טלפון של אמבולנס, פתאום בא האמבולנס ונסענו. היא הייתה במצב קריטי, היה איתנו אפילו רופא באמבולנס. כל הדרך היא סבלה מכאבים אבל לא עשו לה כלום עד שהגענו לבילינסון, כשהגענו מיד אשפזו אותה בטיפול נמרץ".

עזבתם את יוספטל בגלל המרחק או בגלל טיפול לקוי?
"גם בגלל המרחק, היינו שם לבד, אין לנו שם קרובי משפחה ואנחנו מבוגרים מאוד, אם היינו נשארים שם לאשפוז ממושך, מי היה עוזר לנו? אבל עזבנו גם בעיקר בגלל הטיפול ביוספטל"

למה מה עשו ביוספטל?
"הושיבו אותה שם על מיטה ונתנו לה חמצן. זהו".

ובבלינסון?
"בבלינסון חיברו אותה למלא מכשירים, עשו לה בדיקות וגילו שהיא שברה את הצלעות ובגלל זה היא לא יכולה לנשום, הכניסו אותה לטיפול נמרץ והצילו את החיים שלה. היא נשארה אחר כך ארבעה חודשים בבית החולים ואחר כך עברה לשיקום, זה היה סיפור של שנה וחצי".

מקופת החולים כללית נמסר בתגובה:
אנו פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות אשר קובעות את המצבים בהם עלות העברה באמבולנס מבית חולים אחד לאחר תחול על בית החולים ובאילו מקרים תחול על קופת החולים. בהנחיות נקבע כי עלות העברה באמבולנס של מטופל הזקוק לשירות רפואי שאינו יכול להינתן בבית החולים בו הוא אושפז, תחול על בית החולים שמחליט על ההעברה. במצבים בהם המטופל מחליט על דעתו לעבור לבית חולים אחר העלות חלה עליו.

הפניה נבחנה ונדונה ארוכות ומן המסמכים הרפואיים עולה כי בביה"ח יוספטל בוצעו מספר בדיקות, היא אושפזה והייתה תחת השגחה ומעקב רפואי. עוד עולה מהמסמכים כי המטופלת מבקשת להשתחרר מהמחלקה על דעת עצמה ולהמשיך טיפול בביה"ח אחר במרכז הארץ. ככלל, מצב רפואי לאחר חבלה אינו סטטי ועשוי להשתנות נדרשת השגחה רפואית ולרוב מומלץ לא לנייד אם אין הכרח.

לאור הנסיבות ועם כל ההבנה, לא ניתן לחרוג מההנחיות הסל. נציין, המטופלת זכאית להחזר על פינוי באמבולנס לבית החולים יוספטל שבו אושפזה לראשונה.

עוד בסמאללה:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully