וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסבירים את השואה לילדים

28.4.2014 / 7:15

כמה אתרים בעברית המנסים להסביר את השואה לגילאי בית ספר יסודי בכלים מקוונים תוך התמקדות בנושא של ילדים ומשפחה בשואה

פעילות ילדים בגטו מאתר גלים. http://ghetto.galim.org.il/street/, צילום מסך
מעין "משחק אינטראקטיבי" שבא ללמד על חיי הגטו. אתר "גלים"/צילום מסך, http://ghetto.galim.org.il/street/

כבר כשהילדים ממש קטנים והולכים לפעוטון או למשפחתון עולה בקרב הורים השאלה מה עושים איתם בימי הזיכרון כשנשמעת הצפירה. כשהם תינוקות הדאגה העיקרית היא שלא ייבהלו מהסאונד וככל שהם גדלים, אנחנו תוהים לאיזה תוכן ראוי שהם ייחשפו ומתי. כאזרחי מדינת ישראל ימי הזיכרון הלאומיים הם חלק מפסקול חיינו השנתי ומהר מאוד הילדים מתחילים להכיר את הריטואל של הטקסים, השירים העצובים ברדיו, הסרטים בשחור לבן והמראות הקשים.

עשינו חיפוש באינטרנט בהקשר של ילדים ושואה כדי לראות איך הרשת יכולה לסייע לילדים בהבנה, בהרחבת הידע ובהבניית הזיכרון ואיך ניתן לעשות זאת בכלים אינטרנטיים המדברים אליהם.

הנה שלוש אופציות:

ילדים בגטו

"המשחק" "ילדים בגטו" מבית "גלים" מנסה להעביר דרך איור אינטראקטיבי של רחוב את משמעות החיים בגטו עם דגש על חוויית הילדות בגטו. האייקונים בתחתית האיור פותחים חלונות הצצה אל סוגיות שונות (בתי ספר בגטו, בר/בת מצווה בגטו, משחקי ילדים, דמיון, עיתוני ילדים ועוד) ומספקים מידע קצר וענייני בנושא הנבחר.

אם לוחצים על כל האייקונים מקבלים תמונה כללית על חיי היהודים בתקופה זו ובמיוחד ילדים. ניתן גם לגלול את הרחוב לצדדים ולהגיע אל המידע מתוך האיור עצמו כשמשהו בו "נדלק" בעקבות תזוזת עכבר. בחלונות הנפתחים יש אפשרות להרחבה על ידי הקלקה על אייקונים נוספים כמו חפץ הקשור לנושא, עדות ומשימות און-ליין.
לאתר

סרטוני אנימציה לימודיים

באתר "בריינפופ" המציע עולמות תוכן מבוססי אנימציה - מסבירים מושגים, תופעות, תהליכים ואירועים באמצעות אנימציה ובאופן ההופך את הלימוד לחוויה יותר קומוניקטיבית ובתקווה גם יותר אפקטיבית. האתר בתשלום, אבל הגישה לסרטונים שנוצרו בהקשר של יום השואה – חופשית. הסרטונים (בני כמה דקות כל אחד) מתייחסים לאירועים ולאישים שעומדים במרכזה של התקופה (היטלר, אנה פרנק, יאנוש קורצ'ק, השואה, התנגדות יהודית בשואה ומלחמת העולם השנייה) ומוצגים בשפת האנימציה המאפיינת את כל סרטוני "בריינפופ". השימוש באנימציה יוצר הזרה ומרחיק את הצופה (המבוגר והילד) מהסיטואציה באופן המאפשר לימוד ועניין נטו. בנוסף, יש באתר חידוני בחן את עצמך בפורמטים שונים.
לסרטונים

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

תערוכות אינטראקטיביות בנושאי משפחה וילדים

באתר יד ושם קיים אוסף תערוכות מקוונות במגוון נושאים. בהקשר של ילדים ניתן לבקר בתערוכה "אין משחקים ילדותיים – ילדים בשואה יצירה ומשחק" העוסקת במשחקים של ילדי השואה וניתן ללמוד ממנה על הכוח והחיזוק שנותנת לילד בובה ועל קשיי ההישרדות של הילדים. יש גם דוגמאות לציורים מופלאים שציירו ילדים בגטו כולל כמה ציורים מעוררי התפעלות בצבעי מים.
לתערוכה

תערוכה מקוונת נוספת נקראת "תישארו ביחד – גורלן של משפחות יהודיות ב- 1944" ובה מובא סיפורן של מספר משפחות - חייהם לפני המלחמה, במהלכה ואחריה. בניגוד לריחוק של "בריינפופ" או לתום שמשדרת תערוכת המשחקים – כאן אין פילטרים וילד קורא נחשף לאמת הכואבת מאחורי סיפורה של המשפחה המצולמת.
לתערוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully