וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטיגמציה: כל הדרכים לטפל בבעיית הראיה

7.5.2014 / 10:00

מי שלוקה באסטיגמציה סובל לרוב מראייה מטושטשת שיכולה להיות מלווה גם בכאבי ראש ודלקות. כדי לפתור את הבעיה ניתן להרכיב משקפיים ועדשות מגע מיוחדות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקות ראיה שעלולה להוביל לכאבי ראש והדרדרות בראיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האסטיגמציה, המכונה גם צילינדר, היא לקות ראיה שבמסגרתה צורת הקרנית אינה עגולה, אלא נוטה לאליפטיות או חוסר סימטריה.

חומרת האסטיגמציה עומדת ביחס ישר מול מידת האליפטיות של הקרנית. ככל שהקרנית אליפטית יותר, כך עולה התקדמות האסטיגמציה. מי שלוקה באסטיגמציה עלול לראות עצמים מעט מטושטשים או מעורפלים, כאשר הוא מסתכל על אובייקטים קרובים ורחוקים כאחד.

למרות שישנן בדיקות קלות ופשוטות לאבחון ראשוני של אסטיגמציה באינטרנט, כדאי לערוך בדיקת ראייה מקצועית אצל האופטומטריסט או רופא העיניים. המכשור הטכנולוגי המשמש את המומחים לבריאות העין, מסוגל לאבחן גם רמות גבוליות ונמוכות של אסטיגמציה הדורשות תיקון.

אסטיגמציה שאינה מטופלת בעדשות מגע או משקפיים מתאימים, עלולה להוביל לכאבי ראש חמורים, דלקות בעפעפיים (בלפריטיס) והידרדרות נוספת בראיה. עדשות המגע והמשקפיים המותאמים לאסטיגמציה מכונים "עדשות מגע טוריות" ו- ”משקפיים עם עדשות צילינדר”, והם מתקנים את האופן בו ממוקדות קרני האור על הרשתית.

כלי לעדשות מדע. ShutterStock
מאפשרות ראיה חדה וצלולה. עדשות מגע/ShutterStock

עדשות עדיפות על משקפיים

יתרונותיהן של עדשות המגע על פני המשקפיים רבים. בניגוד למשקפי הראיה הממוקמות אל מול העין, ובשל כך מגבילים את שדה הראיה, עדשות המגע מאפשרות ראיה חדה וצלולה לכל הכיוונים. מדובר ביתרון בולט ומציל חיים כאשר מדובר, למשל, בנהיגה.

עדשות מגע המיועדות לתיקון אסטיגמציה ממקדות את כל קרני האור העוברות דרך העין בנקודה אחת על הרשתית. עדשות טוריות שומרות על מיקום נכון וקבוע, ואינן זזות בתוך העין (למשל בעת פעילות גופנית, עבודה מול מחשב או כאשר שוכבים על הצד וצופים בטלוויזיה). לכן בעת בחירת עדשות מגע לתיקון אסטיגמציה, יש לבקש מהאופטומטריסט המלצה על עדשות שיעניקו לך ראייה חדה ובלתי מתפשרת.

לראות נכון, זה כל העניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully