וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 סיבות טובות לצאת לרוץ

שירן בוגנים

19.3.2014 / 12:15

לכל אלה שזקוקים לעוד טיפת מוטיבציה בשביל לצאת ולרוץ, הנה עשרה דברים טובים שריצה תעשה לכם. שריפת קלוריות, הרזיה וחיטוב, אתגר פיזי, וה"היי" שאחרי. אז למה אתם מחכים?

אילוסטרציה. ShutterStock
ריצה שורפת יותר קלוריות מכל פעילות אחרת/ShutterStock

גם אתם הבטחתם לעצמכם להתחיל לרוץ "אחרי החגים"? המנוי לחדר הכושר שוכב בבית? לכל אלה שמחפשים עוד טיפה מוטיבציה שתוציא אותם מהבית אל מסלולי הריצה, הנה עשרה דברים טובים שריצה תעשה לכם:

1. שורפת קלוריות: אם כבר החלטתם להשקיע בפעילות גופנית, לא תבחרו בספורט ששורף הכי הרבה קלוריות? ריצה היא הפעילות האירובית שתאפשר לכם להוציא הכי הרבה אנרגיה.

2. סיבולת לב-ריאה: ריצה משפרת סיבולת לב ריאה. השינויים הבולטים והחשובים בשיפור סיבולת לב-ריאה שלנו הם הגדלת נפח הדם, כך שיותר דם מוזרם בכל פעימה, הגברת יכולת השרירים לקלוט ולנצל חמצן מהדם, והקטנת תגובת לחץ הדם שלנו בזמן פעילות גופנית מאומצת.

3. ריצה מרזה. זה פשוט מאוד: "מי שרץ מרזה, ומי שרזה רץ".

4. ריצה גם מחטבת. ריצה מחטבת את כל הגוף שכן היא גם מפעילה הרבה שרירים וגם יוצרת גירעון קלורי. חשוב להדגיש כי אם תאכלו המון (או במילים אחרות: תכניסו יותר קלוריות מאשר תשרפו), לא תרגישו בחיטוב....

5. מרגיעה. מניסיוני, ריצה שמה בפרופורציות כמעט כל דבר. לא משנה מה עבר עלינו באותו יום. בסוף הריצה, מרגישים רגועים ושקולים יותר.

6. ריצה משכיחה כעסים. תחושת ה"היי" שנגרמת בזמן ריצה גורמת להנאה גדולה, ומשכיחה מהר מאוד את כל הכעסים.

7. ריצה מאתגרת את הגוף : חורף, קיץ, קור, חום, ריצה בעליות או ריצה בחול, כל אלה מאתגרים ומשפרים את גופנו מבחינה פיזיולוגית.

8. מחשלת את האופי: ריצה ללא ספק בונה את האישיות ומחנכת להצלחה. כשמציבים יעד מסוים, מתאמנים ומתמידים לקראתו, ולבסוף משיגים אותו, אנחנו גורמים לנו עצמנו להאמין שאין דבר שיכול להכשיל אותנו.

9. סתם בשביל הכיף: הסיפוק שתרגישו אחרי הריצה שווה הכל.

10. ביטחון עצמי: כשאתה מרגיש טוב יותר, רזה יותר ומאמין יותר ביכולות שלך - הדימוי העצמי שלך נוסק. ולמי מאיתנו לא יזיק איזה חיזוק קטן לביטחון העצמי?

שירן בוגנים היא מאמנת כושר אישית וקבוצות כושר וריצה

  • עוד באותו נושא:
  • ריצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully