וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למלא את החלל: טיפולים להעלמת קמטים

ד"ר מיכל מידן

13.3.2014 / 11:22

מראה עור צעיר ויפה הוא כבר לא נחלתם של צעירים בלבד. טיפולים מתקדמים וחומרי מילוי חדשנים מחזירים את הברק לפנים. ד"ר מיכל מידן על הטיפולים השונים

אילוסטרציה. ShutterStock
כבר לא כל כך כואב. טיפול בהזרקה/ShutterStock

מי מאיתנו לא היה רוצה להתעורר בבוקר, להביט במראה ולא לזהות את קמטי הזמן שאומנם הרווחנו ביושר, אבל היינו שמחים אם היו נעלמים בחזרה למקום ממנו באו.

בעשור האחרון תחום הטיפול האסתטי תופס תאוצה ועוד ועוד אנשים מסרבים להכנע לתהליכי ההזדקנות הטבעיים שעוברים על עור הפנים. מה שהתחיל לפני כמה עשורים בטיפולי בוטוקס, הלך והשתכלל במשך השנים וכיום ניתן למצוא טיפולים בחומרי מילוי שונים וטיפולי לייזר שמעניקים לעור מראה טבעי וצעיר במינימום כאב.

בוטוקס

הבוטוקס נכנס לשימוש ברפואה האסתטית כבר בשנות ה-70 ושימש כטיפול בעין עצלה או פזילה. רק בשנת 2002 הוא אושר על ידי ארגון הבריאות האמריקאי (ה-FDA) לטיפול בקמטים. הבוטוקס מופק מרעלן של חיידק הנקרא בוטולינום טוקסין. בשימוש בכמויות קטנות ניתן להרפות בעזרתו פעילות של שרירי הבעה ועל ידי כך להפחית או להעלים קמטים.

איזה קמטים אפשר להעלים עם בוטוקס?
החומר מתאים לטיפול בקמטים דינמיים, ולא מתאים לטיפול בקמטים סטטיים - כאלה שלא מושפעים מתנועות שרירי הפנים.

הזרקה תקופתית של בוטוקס כבר בשנות העשרים לחיים יכולה לגרום להרפיית "השרירים המקמטים" (בעיקר סביב העיניים, בין הגבות והמצח), ולהעלות את הסיכוי שהעור יישאר חלק וצעיר גם בשנים שלאחר מכן.

מתי הקמטים יחזרו?
התוצאה של טיפולי בוטוקוס מגיעה לשיאה רק כשבוע ימים אחרי הטיפול, והיא נמשכת לתקופה של בין 3 עד 4 חודשים.

וזה כואב?
הכאב הנגרם מדקירת המחט הינו מזערי ודורש אלחוש קל או קירור מקומי בלבד. לאחר הטיפול ניתן לחזור לפעילות שגרתית ותופעות הלוואי הן לרוב מקומיות, קלות ונדירות.

חומרי מילוי

במהלך השנים העור האנושי מזדקן, וזה בא לידי ביטוי בירידה באיכות העור, איבוד נפח של רקמת השומן, צניחה של הרקמות והופעת א-סימטריה.

בעזרת שימוש בחומרי מילוי ניתן להחזיר את הנפח שאבד בפנים, להעלים קמטים ולהעניק לעור מראה צעיר, זוהר וחיוני יותר. השימוש בחומרי מילוי איכותיים מאפשר לנו ל"פסל" מחדש אזורים שונים של הפנים ולהשיג מראה טבעי ולא מנותח.

במה ממלאים?
כיום משתמשים בעיקר בקבוצת חומרים ממשפחת החומצות ההיאלורוניות שמגיעות במרקם ג'ל. החומצה ההיאלורונית היא חומר טבעי המצוי בשפע ברקמות השונות בגופנו ובעיקר בעור. עם השנים ישנה ירידה הדרגתית בכמות החומצה ההיאלרונית ברקמה שמתבטאת בעור רפוי, דק ויבש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אילוסטרציה. ShutterStock
בלי דאגה. יש מה לעשות כדי לטשטש את קמטי הזמן/ShutterStock

בשוק קיימים כיום מגוון רחב של חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורנית, אך חובה להתאים את סוג החומר ואת דרגת הסמיכות שלו לאזור המטופל ולבעיה האסתטית הדורשת טיפול.

לאיזה אזורים זה טוב?
בעזרת חומרי המילוי ניתן להשיב נפח באזור הלחיים, הסנטר וקו הלסת, לטשטש קמטים וקמטוטים ולעצב שפתיים. בנוסף, ישנם מוצרים נוספים על בסיס חומצה היאלורונית המשמשים כממריצי עור ומחזירים לעור את החוזק, הגמישות והברק.

וזה כואב?
מרבית חומרי המילוי מכילים חומר מאלחש המאפשר הזרקה קלה וללא כאבים. הטיפול הינו אפקטיבי מאוד, פשוט ובטוח וכרוך במינימום תופעות לוואי. ניתן לשמר על תוצאות הטיפול על ידי הזרקות נוספות בתדירות של אחת לשנה.

טיפולי לייזר

עם הזדקנות העור האנושי התוצאה הנראית לעין הינה עור חסר גמישות וברק ועליו נגעים עוריים, שינויי מרקם ופיגמנטציה, קמטים ונימים בולטים. בעשור האחרון התפתחו טכנולוגיות לייזר ואור מתקדמות לטיפול בפגמי עור ולשיפור והצערת העור.

ניתן להסיר גידולים עוריים, להעלים כתמי פיגמנטציה ונימים בולטים, להדק רקמות ולהתניע יצור קולגן חדש. בין הטיפולים המוצעים כיום:

• שיוף עור הפנים בעזרת מכשירי לייזר מסוג CO2 או ארביום (Erbium) המבוססים על טכנולוגיה המאפשרת טיפול הן בנזקים עוריים שטחיים והן בעמוקים, טיפול בצלקות, בקמטים וקמטוטים.

• מיצוק העור - טיפול זה נעשה על ידי חימום הקולגן בעור תוך מניעת נזק לשכבת העור השטחית (אפידרמיס) על ידי קירור. בשיטה זו, המצריכה סדרת טיפולים, אנרגיית הלייזר מביאה להחלפת רקמת הקולגן "הזקנה" ברקמת קולגן חדשה. הטיפול יעיל הן למיצוק העור והן לצלקות אקנה.

• טיפול באקנה על ידי טיפול פוטודינימי (PDT) - לאחר מריחת חומר מרגש וחשיפת אזורי הטיפול לסדרה של לייזרים ומקורות אור נוצרת תגובה פוטוכימית המדכאת את יצור הסבום ומביאה לנסיגת הדלקת.

ד"ר מיכל מידן היא רופאת עור בכירה המתמחה באסתטיקה ובטיפולי לייזר במרכז המשולב לאסתטיקה בבית החולים איכילוב, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully