וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיר ואופנתי: לרוץ ולהישאר יבשים

שירן בוגנים

19.3.2014 / 0:24

מספר הרצים בישראל עולה בהתמדה מדי שנה, ואיתו גם הטרנד של בגדי הריצה. הם מנדפים את החום, גמישים - ולפעמים אפילו יפים. תגידו שלום לכתמי הזיעה העגולים

בגדי ריצה. ShutterStock
פתאום כולם רצים/ShutterStock

מחקרים רבים העלו קשר ברור בין פעילות ספורטיבית לבין חיוניות, מצב רוח טוב ובריאות משופרת. אחת הפעילויות שעשויה לתרום לכך יותר מכל היא הריצה – צורת התנועה המהירה ביותר שביכולתנו לעשות עם הרגליים.

מספר האנשים בישראל שעוסקים בריצה באופן קבוע עולה בהתמדה משנה לשנה. את הפופולריות של פעילות זו ניתן לזקוף בין היתר לכך שאפשר לעשות אותה במגוון מקומות וללא דרישות רבות: על חוף הים, בשטח, בפארק, או על ההליכון בבית או בחדר הכושר.

נהוג לחלק את הריצות לסוגים שונים לפי מרחקים, כשהמשמעות היא למעשה סוג המאמץ המושקע בעת הריצה.

מהראש ועד הנעליים

הריצה מעלה במהירות את קצב הנשימה וגורמת להזעה מוגברת. לכן, חשוב במהלכה ללבוש בגד שיאפשר לזיעה להתנדף בקלות.

בגדים בטכנולוגיה האוורירית מספקים מגוון פתרונות יצירתיים לבעיה: הם עשויים מבדים מונעי זיעה המתייבשים במהירות ומסייעים לנדף את חום הגוף על ידי "הסעת" הנוזלים והזיעה מחוץ לבגד. כך גם נשמרת טמפרטורת גוף אחידה לאורך הפעילות. הבד מספק גם נוחות וגמישות של טווחי תנועה גדולים ומשוחררים על מנת למנוע שפשופים, ריחות לא נעימים והצטברות של זיעה.

בגדי ריצה. ShutterStock
בגדים שמאפשרים לזיעה להתנדף בקלות/ShutterStock

יתרונות נוספים לבגדים בטכנולוגיה האוורירית הם תפירה שטוחה, המסייעת גם היא במניעת שפשופים, הגנה גבוהה מקרני השמש, צבעים עמידים שאינם דוהים בכביסה ואף החזרת אור בחלק מהבגדים לטובת הרצים בשעות החשכה.

חומרי הבד עצמם מיוצרים מערבוב בדים איכותיים ודקים ומחומרים טבעיים – במבוק או כותנה.

ברשתות הספורט או באינטרנט ניתן למצוא כיום סטים שלמים של בגדים המיוצרים בטכנולוגיה אוורירית: החל מבנדנה לראש ,דרך בגדי ריצה וכלה בנעליים.

החברות משקיעות גם במראה האופנתי שהפך זה מכבר את בגדי הריצה לטרנד: גזרות צמודות, עיצובים מיוחדים לנשים ולגברים, רצועות רשת לאוורור מוגבר, מרחב תנועה, כיסים נסתרים, גופייה הכוללת חזייה פנימית עם רצועות מתכווננות לתמיכה מוגברת בזמן פעילות גופנית, חזיות ספורט ועוד.

שירן בוגנים היא מאמנת כושר אישית וקבוצות כושר וריצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully