וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לרפואה הסינית לחמם לכן את הרחם

ערן חיון

27.3.2014 / 7:33

מנסה להיכנס להריון ולא מצליחה? מתוסכלת אחרי סבבים ארוכים של טיפולי פוריות? יכול מאוד להיות שהתשובה שלך היא בת יותר מ-3000 שנה

דיקור סיני. ShutterStock
הדרך להריון רצופה מחטים טובות/ShutterStock

בשנים האחרונות נראה שכמעט כל זוג שני נאלץ לעבור טיפולי פוריות בדרך להורות המיוחלת. הטיפולים האלה גובים הרבה פעמים מחיר כבד - כספי, רגשי וזוגי. אצל הרבה מאוד זוגות מדובר בחודשים ארוכים של צפייה ותסכול, ובעיקר - חוסר אונים. כאן נכנסת לתמונה הרפואה הסינית, שמציעה דרך נוספת להתמודדות.

הרפואה הסינית מציעה כמה דרכים לטיפול בבעיות פוריות - דיקור, צמחי מרפא וטיפולי מגע - ועל פי מחקרים שונים מהווה כלי יעיל מאוד.

הדיקור הסיני יעיל גם בהפחתת תופעות הלוואי של טיפולי הפוריות המערביים. בעת נטילת הורמונים, נשים רבות סובלות מכאבים, מגלי חום ומבעיות נוספות. הרפואה הסינית עוזרת למתן את תדירות ועוצמת התסמינים עד להעלמתם.

מה זה בכלל רפואה סינית?

רפואה סינית היא מערכת הוליסטית שרואה את הגוף כיחידה אנרגטית שלמה שנמצאת בתנועה מתמדת ושואפת לאיזון.

לפי עקרונות הרפואה הסינית, זורם בגוף צ'י (אנרגיה) בתוך ערוצים קבועים - מרידיאנים - שמגיעים לכל האברים, המערכות והתאים בגוף. חסימה או הפרעה בזרימה הטבעית של הצ'י מעידה על חוסר יכולתו של הגוף לפעול בהרמוניה, וגורמת לחולשות שונות.

• רוצים לדעת עוד? פורום רפואה סינית

וזה מוכח?

מחקרים מוכיחים כי בקרב נשים שהסתייעו ברפואה הסינית במקביל לטיפולי הפריה חלה עלייה של 25%-40% בקליטת ההריון. מחקר שנערך בגרמניה ופורסם בכתב העת Sterility And Fertility הראה שטיפול בדיקור מגדיל משמעותית את אחוזי הכנסה להריון.

במחקר בדקו את השפעת הדיקור לפני ואחרי החזרת ביצית מופרית בטיפולי פוריות. במחקר השתתפו 160 נשים בגילאי 28-36. כולן לא הצליחו להיכנס להריון בשל אותה הסיבה.

הנשים חולקו לשתי קבוצות, קבוצה אחת טופלה בדיקור 25 דקות לפני ואחרי החזרת העוברים, וקבוצת הביקורת לא קיבלה דיקור כלל.

בקבוצת הדיקור 34 מתוך 80 נשים הצליחו להרות (42.5%). בקבוצת הביקורת, לעומת זאת, רק 21 נשים (26.3%) הצליחו להרות.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

באיזה צבע הלשון שלך?

הטיפול מתחיל בתשאול מקיף על ההיסטוריה הרפואית, על המחזור החודשי ועל מערכות הגוף השונות. הרפואה הסינית רואה את האדם כיחידה שלמה, ולכן מתייחסת גם למידת החיוניות, לאיכות השינה ולחולשות או כאבים.

שני כלים חשובים נוספים המסייעים באבחנה הם התבוננות בלשון ולקיחת דופק. צבע הלשון מלמד אותנו על מצב הדם - לשון חיוורת תעיד על חוסר דם, בעוד שההפך יעיד על חסימות או עודף של נוזלים (לחות).

הדופק מסייע לאבחן את מצב האיברים הפנימיים. בדיקת הדופק מתבצעת בשתי האמות, כשהדופק בצד ימין מתייחס באופן כללי למערכת העיכול והנשימה, ואילו הדופק בצד שמאל מתייחס לתכונות הגנטיות המולדות.

אישה על מיטה. ShutterStock
התמודדות בריאה עם התסכול/ShutterStock

האבחון נעשה בשילוב עם בדיקות קונבנציונאליות ובהן, פרופיל הורמונלי, בדיקות דם ובדיקות הדמיה. בסיום התשאול מופקת אבחנה ברורה לגבי העקרון הטיפולי המאפשרת לאתר את המקור לחוסר האיזון, אופי הטיפול ותדירותו.

To bleed or not to bleed

הווסת נחשבת לזמן של התנקות, ונקראת ברפואה הסינית "טל השמיים". כמות הדם בווסת תלויה רבות ביכולת של הגוף לייצר דם, כשהאיברים המעורבים בכך הם הכליות, הטחול, הכבד והלב.

הרפואה הסינית מחלקת את המחזור החודשי לשניים: 14 הימים הראשונים, המהווים את שלב היין (חומר) - בו המערכת נמצאת במצב של בנייה, השחלות מבשילות זקיקים, ורירית הרחם מתעבה על מנת לקלוט את הביצית. 14 הימים האחרונים מהווים את שלב היאנג (תנועה). אם נוצר הריון, זהו שלב ההשרשה, כמו זרע הנטמן באדמה.

חוסר איזון אנרגטי באחד או בשני חלקי המחזור, עלול לשבש את יכולתו של הגוף להשריש, להרות, ולהחזיק הריון בריא. הגורמים לחוסר איזון אנרגטי של יין ויאנג הם רבים ומגוונים, ויכולים להיות קשורים לעבודה מאומצת, לישיבה ממושכת, לתזונה לקויה, לגיל ועוד.

לנשום, להירגע, להרות

הדרך להריון עלולה להיות ארוכה ועמוסה במתחים אישיים ומתיחות בין בני הזוג. במסגרת האבחנה הראשונית עולה בהרבה מקרים הצורך להרגיע מתחים פנימיים שיכולים לפגוע בזרימת הצ'י.

דיקור וצמחי מרפא מהווים כלי טיפולי מצוין להפגת מצבי מתח, ולשיפור הסיכוי לקליטת הריון. שילוב של דיקור, תרגילי נשימה ומדיטציה משפרים באופן משמעותי את אחוזי ההצלחה להרות.

רחם קר - רחם חם

היסטוריה של נטילת אנטיביוטיקה על רקע דלקות בדרכי השתן, טיפול בסטרואידים או חשיפה לקור, גורמים לתופעה הקרויה ברפואה הסינית "רחם קר", הפוגעת ביכולת להיכנס להריון. הטיפול ברחם קר הוא שימוש בצמחי מרפא מחממים, חימום מקומי וחיזוק אלמנטים מחממים בגוף.

בהרבה מאוד מקרים נשים מתקשות להחזיק הריון, ובין השבועות 6-9 מפסיק העובר להתפתח ומתרחשת הפלה. חולשת צ'י ,חוסר דם ורחם קר פוגעים ביכולת הרחם להזין, לחמם את העובר ולספק את התנאים ההכרחיים להתפתחותו.

טיפול בדיקור ובצמחי מרפא משפר את יכולת הרחם להחזיק את ההריון, על ידי העלאה של האנרגיה, בניית צ'י ודם ותמיכה באיברים הרלוונטים.

ערן חיון הוא מומחה ברפואה סינית מסורתית לגניקולוגיה פריון והריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully