וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שלא אומרים לאישה בהיריון

אנה צרפתי

26.2.2014 / 7:51

אישה בהריון, שנמצאת בתקופה רגישה ומלאת תהפוכות הורמונליות, מצליחה להוציא מאנשים את מלוא חוסר הטקט שלהם. 10 דוגמאות נפוצות - אתן מוזמנות להוסיף משלכן

גבר ואישה בהריון. ShutterStock
גבר ואישה בהריון/ShutterStock

"את בהריון?", "אני רואה שמגיע מזל טוב" - אין כמעט אחת שבתקופה קצת יותר רפויה שלה או אחרי ארוחה כבדה לא זכתה למחמאה הצורבת כשנשאלה את השאלה הזו.
ועוד יותר גרוע מזה - אם עודפי ההיריון הקודם עוד ניכרים - יש סיכוי שפנו אליה כך: "את שוב בהריון???".

כן, אנחנו חלק מחברה שמרשה לעצמה להתערב, להידחף, להעיר ולחוות את דעתה גם מבלי שאף אחד טרח לשאול אותה. מתברר שאישה בהריון, שנמצאת בתקופה רגישה ומלאת תהפוכות הורמונליות מצליחה להוציא מאנשים את מלוא חוסר הטקט שלהם.
עשרת המשפטים שכדאי לכל הריונית להתכונן לשמוע גם אם היא לא ממש רוצה. פשוט נסי לא לקחת את זה ללב.

קודם הבטן נכנסת לחדר אחר כך את – כולם מסביב נהיו פתאום ממש יצירתיים בדרך שבה הם אומרים לך שאת חיה בממדי ענק. גדלתי, ידוע, מה עוד חדש?

את רק בשביעי? – כן, ואני ממש לא רוצה לבדוק לאן המשפט הזה יגיע. אני נראית יותר, נכון? ת-ת-א-פ-ק-ו!

עוד לא ילדת? נו, את יודעת מה עושים בשביל לזרז לידה – סקס קוראים לזה, סקס! האמירה הזו איכשהו תמיד מגיעה מאיזו דודה בליווי של הרמת גבות או קריצה מרמזת. לא מספיק שבמשך כל ההיריון נכנסים לך לרחם, עכשיו הם גם נדחפים למיטה.

אפשר לגעת? – ואלה עוד המנומסים שטורחים לבקש את רשותך. רובם פשוט מעבירים סיבוב על הבטן של נשים בהיריון מבלי בכלל לשאול אם זה מתאים להן.

אהה זה בן/בת שטויות, בפעם הבאה. הכי חשוב שיהיה בריא – האמירה הזו תמיד חושפת את ההעדפות הג'נדריות של זה שאומר אותה. לא תמיד הן מתיישבות עם אלו של ההיריונית. ואם שטויות, אז למה שואלים מלכתחילה? ואיך זה שהם תמיד בטוחים שתהיה פעם הבאה?

כמה עלית עד עכשיו? את יודעת שבסוף תעלי הכי הרבה במשקל – אי אפשר עם קצת אופטימיות. הנושא של עלייה במשקל הוא רגיש אצל נשים, ובטח שאצל נשים בהריון. זה מדהים איך גופן של ההריוניות מופקע למיפוי, מדידה והערכה אצל כל עובר ושב.

אל תתעצבני, זה לא בריא לתינוק – ולהדחיק זה יותר טוב לתינוק? יש רשימה כל כך ארוכה של "זה לא בריא לתינוק" וכמעט בלתי אפשרי לחיות על פיה, אלא אם כן מדובר ברחם לא אנושי. חוץ מזה, כבר מעצבן שאומרים לך לא להתעצבן.

תשני עכשיו כמה שיותר, אחר כך את רק תחלמי על זה – בנק שעות שינה, סניף סוף ההיריון נפתח ואף אחד לא יידע אותי? בתקופה של סוף ההיריון, כשהבטן גודשת את כל המרחב ולא מאפשרת לזוז, הגב לא עומד במעמסה וההתרגשות מכל כיווץ שלא נותנת מנוח, שינה רצופה הופכת ליותר ויותר מאתגרת.

היריון זו לא מחלה – כמובן שלא. תזכירו לי רק לשנן את זה בעשרות הבדיקות שאני הולכת לעבור, בשפע המוצקים והנוזלים שעליי להימנע מהם, בכל התוספים שאני חייבת לקחת, ובכל רגע בו אני חווה בחילות, הקאות, כיווצים, טחורים, בצקות ושלל "תופעות לוואי" של היריון.

את מתכוונת להניק? – הם אומרים ונועצים שתי עיניים תוהות בחזה הקטן/גדול. מתי תקלטו שזה לא עניינכם?

  • עוד באותו נושא:
  • הריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully