וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות התינוק – החודש השמיני

16.2.2014 / 7:34

שיפור סגנון הזחילה ומהירותה הם בראש סדר העדיפויות של התינוק בשלב זה. יש גם כאלה שמתחילים להיעמד

תינוקות זוחלים. ShutterStock
תינוקות זוחלים/ShutterStock

הקטן או הקטנה כבר זוחלים? כבר נופפו לכם לשלום ועשו ביי ביי קטן ומתוק? זה בערך הגיל שמתחילים לראות את זה קורה (בסגנון מלכת אנגליה) וזה עונג גדול. הנפנוף דורש יכולת מוטורית וקורדינציה – אז חכו בסבלנות.

התקופה הקרובה מתאפיינת בשיפור מתמיד ביכולות התנועה. הזחילה צוברת תאוצה ויש שיפור סגנון מיום ליום. יש תינוקות שכבר מתחילים להיעמד בגיל כזה. זיכרו שנפילות, מעידות וחוסר יציבות הם חלק בלתי נפרד משלב זה, אבל גם הרבה מוטיבציה. כדאי לערוך בבית סיבוב בטיחות ולראות שאין כונניות, שידות, ארונות ושאר חפצים שיכולים ליפול או להתהפך אם נאחזים בהם. גם ווילונות ארוכים או מפת שולחן (ועליה קערת פורצלן יקרת ערך...) מועדים לפורענות.

זה הזמן לאבטח פינות חדות של שולחנות ורהיטים, לכסות את פתחי החשמל ולהתחיל לנעול את ארונות המטבח ומקומות אחסון נוספים, היכן שלמשל יש חומרי ניקוי או דברים שבירים. הגידו לתינוק שלכם מה "אסור" וחיזרו על כך בפניו. הוא ילמד. יש לכם כמה קומות בבית? סגירת פתחי מדרגות בשער עשויה להיות הכרחית.

התינוק שלכם הוא יצור מאוד סקרן, המעוניין לבחון כל דבר בטווח נגיעה – כולל המשקפיים שלכם, השרשראות והעגילים וכל דבר אחר. שימו לב שגם הכל הולך לפה ופיקחו עיניים. בכל מקרה למרות ההתעניינות והסקרנות - העיסוק בדבר מסוים לא ייקח להם יותר מדקות ספורות.

הראייה שלהם בגיל שמונה חודשים מתקרבת באיכותה לראייתו של אדם בוגר. הם עשויים להבחין בצעצוע בצד השני של החדר ולזחול לעברו. גם צבע העיניים מתחיל להתבהר והרבה תינוקות כחולי-אפורי עיניים הופכים לחומי עיניים. עם זאת צבע העיניים יכול להמשיך להיות לא ברור עוד זמן מה.

זה הזמן להתחיל לאתגר את התינוק. אם הוא זוחל שימו במרחק קטן ממנו צעצוע אהוב שיגרום לו להתאמץ ולהגיע אליו. עודדו אותו להיאחז בדברים ולהיעמד ואם הוא כבר עושה זאת, אפשר להתחיל ללמד אותו להסתובב סביב רהיט כשהוא אוחז בו בידיו. ברגע שהוא ירגיש ביטחון ויחוש יציבות הוא כבר יעשה זאת לבד. יש תינוקות שרק יחלו לזחול בשלב זה וגם זה בסדר, עודדו אותם לעבור מהבטן למצב ישיבה וקדמו אותם על ידי עידוד ואתגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully