עוד פעם וירוס

הווירוסים משביתים את הילדים וגם אתכם. אם הם לא מרותקים למיטה אפשר לעשות איתם בבית כמה דברים נחמדים וכמה דברים מועילים. מדריך לבילוי חולה-הורה

  • ילדים
  • הורות
אנה צרפתי
אם הוא חולה עם חום במיטה - הכתבה הזו לא בשבילכם (צילום: ShutterStock)

החורף אמנם פצח בסערה גנרלית בדצמבר האחרון, אבל מאז לא עושה סימנים של קאמבק. הוירוסים, לעומת זאת, כאן ביג טיים, ולא נראה שהם ממהרים לשום מקום. לא מעט ילדים, במיוחד אלו שהולכים לגנים, חולים ואתם בעקבותיהם נאלצים לקחת חופש מהעבודה ולהישאר איתם בבית. אם הם עם חום גבוה, מרותקים למיטה – הכתבה הזו לא ממש תעזור לכם, אבל אם הם חולים אבל מרגישים בריאים או שאתם מעבירים את היום הנוסף הזה בבית שצריך להשאיר אותם אחרי המחלה - אפשר להתייחס לחופשה הכפויה כחופש ולנצלה לזמן איכות משותף. קבלו כמה רעיונות:

סו שף - ממילא אתם בבית וצריך להכין ארוחת בוקר, צהריים וערב – אז למה שלא תשתפו גם את הילד בהכנה? רוצים ללכת עוד צעד קדימה? תחשבו על עוגיות – ילדים מאוד אוהבים את ההתעסקות וההכנה וזה גם כיף לעשות את זה ביחד. אגב, אומרים גם שכשהילד מעורב בהכנת האוכל הוא יותר להוט לאכול אותו אחר כך.

קצת עזרה לא תזיק - חוץ מהארוחות זה גם הזמן לתרגל עזרה בבית וילדים קטנים אוהבים להתגייס: שיעזרו להכניס כביסה למכונה, לקפל אותה, לפנות מדיח ולסדר את הבית. אפשר גם לשוחח איתם על נושא המטלות בבית וללמד אותם לעשות את זה מתוך חדווה ורצון טוב, ולא כי פוקדים עליו. יש לכם את כל היום ואין לחץ, אז אפשר להפוך את זה לחוויה בפני עצמה: לערוך תחרות מי מסדר ראשון את החלק שלו, בהתאם לגיל לחלק את הכביסה לצבעים, ללמוד לספור, וגם קצת להשתולל ולצחוק בזמן שמעיפים את הגרביים זה על זה.

משחקים של פעם – לא מעט משחקי ילדות אפשר גם לשחק בבית:

מחבואים – שיצביע הילד שלא אוהב את המשחק הזה.
תופסת צבעים – תרגול נהדר לזיהוי צבעים ופיתוח מהירות.
חם/קר – יאפשר לו להבין הבדלי מרחק, אם הילד בוגר יותר אפשר לשחק "חפש את המטמון" עם פתקים והוראות כיוון (אם יש לכם כוח להשקיע).
ים/יבשה – אם אי אפשר ללכת לים לפחות אפשר להביא אותו הביתה, ועל הדרך לשפר את הניתור ויכולת הקשב והריכוז.
דג מלוח – אחד המשחקים שגורר הרבה צחוקים, עוזר גם בפיתוח הדמיון ויכולת ההבעה.
גוגואים (או כל תחליף חרצני/גלעיני אחר) – דרך נהדרת לפתח מוטוריקה עדינה – קואורדינציה של יד-עין ודיוק.

הצצה נוסטלגית – לא משנה מה גיל הילד או הילדה, צברתם כמות של תמונות שלא הייתה מביישת דינוזאור. וממילא אף פעם אין לכם זמן לעבור על זה. אז הנה לכם הזדמנות פז לנבור בתמונות מהילדות שלכם ("תראה איך אימא הייתה נראית כשהייתה בגילך"), מתקופת ההיריון, וגם סתם מהחיים שהיו לכם פעם לפני שהוא הגיח לעולם (כדאי שגם אתם תיזכרו בזה לפעמים) או להראות לו תמונות וקליפים שהוא צולם בהם "ממש מזמן". אפשר להעביר ככה יום שלם.

אמנים קטנים – נכון שאפשר לשים בצק/פלסטלינה/טושים/צבעי ידיים/פנדה ושמיניות בריסטול או דפים ושיציירו או יפסלו כאוות נפשם. אבל אפשר גם לצייר במשותף, שכל אחד יתחיל משהו והשני ימשיך, גם לתרגל יצירתיות וגם הדדיות ושיתוף. אפשר לעשות מיני סדנת אוריגמי, ולקפל נייר לאונייה, מטוס או חיות (יש לא מעט סרטוני הדרכה ביו-טיוב)

פיקניק מאולתר – דרך נהדרת לעשות שינוי קטן במיקום של הארוחה, אפשר לפרוש שמיכה על הרצפה או סדין על השטיח, ולהכין ממש פיקניק ביתי למהדרין. אם יש יום יפה בחוץ, שזה בערך 89% מימות החורף אפשר גם לצאת לגינה או לפארק לערוך שם את הפיקניק ואולי גם לשחק קצת במתקנים.

חינוך גופני – אם המצב מאפשר, זו הזדמנות מצוינת להתאמן בסלון (בעיקר בשבילכם) ולבצע במשותף תרגילי גוף-נפש שאתם מתחברים אליהם: משיעור קצרצר באירובי עם מוסיקה קצבית, אימון קפוארה, או הדרכת יוגה וקינוח בכמה דקות של מדיטציה או הרפיה נעימה בשקט או בדמיון מודרך.

כל יום פורים – יש לכם בבוידעם תחפושות ישנות? אם לא אתם יכולים לאלתר משהו על המקום: קצת איפור פנים ואאוטפיט משעשע יעשו את העבודה. אפשר לקחת את זה למשחקי דמיון תיאטרליים ולהעלות הצגה מאולתרת, וגם ניתן לשתף בזה בובות ודמויות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully