וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות התינוק – החודש השישי

2.2.2014 / 10:56

לתינוק שלכם יש כבר יומולדת חצי שנה. מזל טוב! זה מה שעובר עליו בימים אלה

חצי שנה ראשונה עברה – מהותית, מפתיעה ומדהימה. בחצי שנה הבאה יקרו עוד המון שינויים התפתחותיים שמתחילים עכשיו – אבל זיכרו – לכל אחד יש את הזמן שלו. צפו שהתינוק יתיישב בקרוב ומשם יתחיל לזחול ולהסתובב במרחב. הישיבה וכמובן אחריה התזוזה הם שינויים מהותיים מאוד בחיי היום יום של התינוק. סוף סוף הוא יכול לשחק בישיבה ולא בשכיבה. בהתאם לכך הסקרנות שלו מקבלת מענה חדש והוא פתוח לגירויים חדשים שיקנו לו מיומנויות נוספות.

בינתיים ייתכן שהוא עדיין מתאמן בהיפוך מהבטן לגב ולהיפך – המשיכו לעודד אותו עם צעצועים ודאגו לאמן את שני הצדדים. זיכרו, שעכשיו שהתינוק פעיל יותר חובה לשמור עליו ולשים עליו יד במיוחד כשהוא על שידת ההחתלה או כשאתם משכיבים אותו לרגע על מיטה גבוהה.

הלבישו את תינוקכם בבגדים נוחים ורכים שלא יגבילו את תנועתו ויאפשרו לו להיות אקטיבי. אל תגזימו בשכבות. אלה עלולות לגרום לתחושת סרבול וככל שהתינוק יהיה בתזוזה – כך הוא גם יחממם את עצמו יותר. נסו להימנע מכפתורים במקומות לא נוחים, סרטים וקשירות.

בגיל חצי שנה גם תזונת התינוק מתחילה להשתנות והמוצקים נכנסים לתפריט (לעיתים אף קודם). נהוג להתחיל עם ירקות מעוכים ולעבור אחר כך לפירות, אך גם זה נתון לאופנות והוראות שמשתנות. התייעצו עם אחות טיפת חלב בנושא או עם הרופא המטפל. חשוב לבדוק שהתינוק שלכם לא אלרגי לזנים מסוימים ולכן רצוי להפריד בין הפירות השונים ורק אחר כך לערבב ביניהם. גם היציאות של התינוק ישתנו עכשיו במרקמן, בריח ובתדירות. היכונו!

"הדיבור" של התינוקות ממשיך להתפתח ולאט לאט תתחילו לזהות הברות וקולות החוזרים על עצמם. סביר להניח שהתינוק שלכם "מתאמן" אבל ייתכן מאוד שהוא גם מנסה להגיד לכם משהו. הטו אוזן והיו רגישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully