וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבת כבר לדעת?

אנה צרפתי

28.1.2014 / 9:33

בדיקת היריון ביתית חדשה מבשרת אם ההיריון נקלט ארבעה ימים לפני האיחור במחזור. במה היא שונה מיתר הבדיקות?

מאז שהחלו בדיקות ההיריון הביתיות נשים יכולות לדעת די מהר ובאמינות גבוהה אם הן נכנסו להיריון או לא. הבדיקות האלה זמינות, זולות וכעת הצטרפה לערכות השונות בדיקה חדשה (Senso Test Ultra בית "פריגו") המגלה את ההיריון ארבעה ימים לפני האיחור במחזור תוך פחות מדקה.

פרופ' אייל שיינר, מנהל מחלקת יולדות ד' בבית חולים סורוקה מסביר כי בדיקות הריון באופן כללי מבוססות על גילוי נוכחות של הורמון ה- Beta-hCG. זהו הורמון שלייתי המופרש לדם (וממנו לשתן) בתחילת ההיריון ומכפיל את עצמו כל 72 שעות, לכן הוא מצוי בגוף כבר מהשלבים הראשונים של ההיריון. מאחר שערכות בדיקת ההיריון מבוססות רמת ה- Beta-hCG בשתן, כשהבדיקה מתבצעת בשלב מוקדם ממליץ פרופ' שיינר לערוך את הבדיקה עם מתן השתן ראשון בבוקר. השתן של תחילת היום מרוכז יותר וכך רמת ההורמון תהיה יחסית גבוהה וקל יהיה יותר לאתר אותו ולזהות היריון.

אז מה חדש?
היתרון בבדיקה זו שהיא בעלת רגישות גבוהה יותר ולכן מאפשרת גילוי מוקדם יותר, אך מעבר לכך היא אינה חדשנית או שונה מיתר בדיקות ההיריון. רגישותה מאפשרת קבלת תשובה חיובית או שלילית על היריון ארבעה ימים לפני האיחור, לעומת יומיים – טווח הזמן שמציעות חלק מהערכות האחרות. פרופ' שיינר מציין שבאופן עקרוני לבדיקות ההיריון מהימנות גבוהה וגם בבדיקת סנסו-טסט אולטרה מובטח דיוק של מעל 99%. בכל מקרה כדי לוודא את תוצאות הבדיקה עם רופא נשים ובדיקת דם. באופן כללי, בדיקת דם לעומת שאר הערכות מזהה מוקדם יותר את ההיריון, כ-10 ימים לאחר הביוץ וזאת משום שהרגישות בה גבוהה יותר.

למי מיועדת הבדיקה?
השאיפה לזיהוי מוקדם של היריון קיימת בעיקר כשההיריון לא רצוי, אך באופן כללי כל אישה המעוניינת לדעת אם היא הרה ומקווה להיות בהיריון משתמשת בבדיקות הביתיות. "אני תמיד ממליץ לחכות ליום האיחור ואז לעשות את הבדיקה עם השתן הראשון של הבוקר, כשזו זו רק סקרנות גרידא. כמובן כשמדובר בהריון לא רצוי חייבים לדעת הרבה קודם". מדגיש פרופ' שיינר ומוסיף כי הוא צופה כי גם בעתיד ימשיכו לצוץ עוד ועוד בדיקות עם רגישות גדולה המבוססות על רעיון זהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully