וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאילו המצלמה לא פה

דרור עינב

5.12.2013 / 8:55

גם צילומי המשפחה שלכם יכולים להיות מגניבים, ספונטניים ומהממים. קבלו טיפים בסיסיים שישפרו את הצילומים שלכם ויעניקו אופי גם אם אתם רק צלמים חובבים

מאז ומתמיד רצו הורים לתעד את ילדיהם ואת משפחתם וצילומי המשפחה המסחריים החלו עוד במאה ה-19. בהתחלה רק בעלי ממון יכלו להרשות זאת לעצמם והם גם סימנו מעמד חברתי, אבל עם התקדמות הטכנולוגיה הצילומים הפכו זמין לכלל האוכלוסייה.

מאז המצאת המצלמה הדיגיטלית וקיומה של מצלמה בכל טלפון נייד – הצילום הפך לעניין יומיומי ומיליונים של אנשים מעלים מדי יום תמונות של משפחתם לאינסטגרם, לפייסבוק או לאלבומים דיגיטליים למיניהם. כיום יש הרבה יותר תיעוד וצילום מאשר אי פעם, אבל כולם היו רוצים שהתמונות שלהם יהיו יפות ומשובחות ובשביל זה כדאי לדעת כמה דברים בסיסיים. אז קבלו כמה טיפים.

צילומי משפחה של הצלם דרור עינב. דרור עינב
התמונה צולמה על רקע נטראלי שמבליט את המצולם/דרור עינב

לוקיישן - החיוכים יזרמו מעצמם

המטרה שלנו בצילומים היא להנציח את המשפחה כשהיא נהנית, ילד משועמם יישב בצד, יעשה פרצוף ולא יהיה פעיל. כמובן שאי אפשר להכריח ילדים לשתף פעולה, לכן כדאי למצוא מקום שבו גם מבוגרים וגם ילדים ייהנו להיות בו.

הדוגמה הכי בסיסית למקום כזה היא גן המשחקים הקרוב. נדנדות, מגלשות, סולמות וחבלים יעשו את העבודה כי ילדים נהנים להוציא אנרגיה, לטפס ולקפוץ. תוכלו לתעד את ילדיכם בטבעיות כשהם פעילים והחיוכים יזרמו מעצמם ללא צורך לבקש מהם לחייך או להגיד "צ'יזזזז".

צילומי משפחה של הצלם דרור עינב. דרור עינב
התמונה צולמה עם פלאש מקצועי בתוך דירת המצולמים על מנת להאיר את פניהם/דרור עינב

סטיילינג - הימנעו מבצעים זוהרים מדי

חשוב לבדוק מספר סטים של בגדים לפני הצילומים ולהתאים בגדים לפי צבעים ודוגמאות. אמנם ג'ינס וחולצה תמיד נמצאים בהישג יד אצל כל אחד מבני המשפחה, אבל אפשר גם לשדרג.

מומלץ לבחור בבגדים בצבעי פסטל ולהימנע מבגדים זוהרים שיבלטו (בכל זאת, הדגש בצילומים הוא על המשפחה היפה שלנו ולא על הביגוד). אפשר לבחור בבגדים שהצבעים האלה יהיו משולבים בהם אבל כחלק מהדוגמה של הבד ולא כצבע שולט. כדאי להימנע מהדפסים בולטים, כי ההדפסים כמו הצבעים הזוהרים גונבים תשומת לב מהפנים של הילדים.

צילומי משפחה של הצלם דרור עינב. דרור עינב
הגדילו. כדי שיתקבלו צבעים עשירים ברקע יש להעמיד את המצולמים אל מול השמש/דרור עינב

אביזרים - מוסיפים אופי

אביזרים יוצרים עניין נוסף בתמונה, אך מעבר לכך הם תורמים לאפיון בן המשפחה או המשפחה כולה. יש לכם ילד שלא יכול להירדם בלילה בלי הדובי שלו?, תביאו את הדובון לצילומים וכך תוכלו לצלם את האינטרקציה בינו ובין הילד. הילדים אוהבים לשחק כדורסל?, תביאו כדור לצילומים ותנו להם להדגים לכם את היכולות שלהם.
ומה אתכם המבוגרים? לרובנו יש תחביבים כמו קריאת ספר, פתירת תשבצים בעיתון או דברים אחרים שמהווים חלק מהשגרה השבועית. תמונות שיתעדו זאת ינציחו את סגנון חייכם.

צילומי משפחה של הצלם דרור עינב. דרור עינב
כשהשמש מאחורי ראש המצולם יתקבל מראה זוהר/דרור עינב

שעות הצילום - זריחה ושקיעה

שעות הזריחה והשקיעה הן השעות המועדפות כמעט לכל סוג של צילום. עוצמת השמש בשעות אלה נמוכה בהרבה מעוצמתה באמצע היום, עובדה שתעניק לצילומים מראה נינוח ופחות עייף. לצילום בשעת השקיעה יש שני יתרונות נוספים: אור רך מאוד וצבע זהוב והתוצאה היא צילום מיוחד שנעים להתבונן בו ולהתרפק עליו.

זווית השמש משפיעה גם היא על התמונה. באמצע היום כשהשמש נמצאת מעל ראש המצולם ייפלו צללים לא נעימים על אזור העיניים והאף וחלק מהפרטים של פני המצולמים יילכו לאיבוד. כשהשמש נמוכה אנחנו יכולים לבחור מה אנחנו רוצים שהיא תאיר: את כל פני המצולמים? תאיר את המצולמים מהצד או מאחור? כל אחת מאופציות תיצור תמונה שונה ומעניינת.

הצילום עצמו

מבחינת קומפוזיצה נסו לצלם את ההתרחשות מזווית שונות. אם ילדיכם מתנדנד על הנדנדה צלמו אותו מקרוב כך שרואים רק אותו ואת הנדנדה; צלמו מרחוק יותר על מנת לתפוס גם את ההתרחשות סביבו; צלמו מהצד וצלמו מאחור. נסו להתכופף ולצלם את הילד מזווית נמוכה, כך תוכלו למנוע מאובייקטים אחרים להיכנס לתמונה והפוקוס יישאר על ילדיכם. אם הילד מסכים לעמוד במצב סטטי מולכם, רדו לגובה העיניים שלו וצלמו פורטרט אנכי. עמדו על רגליכם שוב, בקשו ממנו להסתכל אל המצלמה וצלמו אותו מזווית גבוהה שמבליטה את עיניי המצולם ומגדילה אותן.

מבחינה טכנית נחלק לשניים: חובבים בעלי מצלמה אוטומטית או מצלמה בטלפון הנייד ומתקדמים בעלי מצלמה עם שליטה ידנית בפרמטרים.

בעלי מצלמה אוטומטית או טלפון:
כשמצלמים עם מצלמה אוטומטית עדיף לצלם בשמש ישירה על אובייקט הצילום על מנת להימנע ממחסור באור שיגרום לתמונה להיות מטושטשת. גם אם היד שלכם מאוד יציבה זיכרו שילדים נוטים לזוז הרבה ולכן חייבים כמות אור גדולה על מנת שהתמונות ייצאו חדות.

הימנעו מצילום אל מול השמש, המצלמה שלכם "תתחשב" ברקע והמצולם ייצא כהה עם מעט מאוד פרטים וצבעים דהויים. ייתכן גם שהמצלמה "תתחשב" במצולם ותכניס כמות גדולה מדי של אור, מה שיגרום לרקע שרוף (לבן), צבעים משובשים ואובדן פרטים בתמונה.
הסיבה לבעיות אלו היא פשוטה: השמש מאוד חזקה וכמו שאנחנו מסתנוורים ממנה כך גם המצלמה.

מתקדמים בעלי מצלמה עם שליטה ידנית:
אם אתם מצלמים באור שמש חזק, השתמשו במצב חצי אוטומט עם עדיפות לשליטה בצמצם.
כשהילדים במצב דינמי השתמשו בצמצם סגור יחסית (5.6 - 11) על מנת שלא יצאו לכם מהפוקוס. אם הילדים במצב סטטי השתמשו בצמצם פתוח (2.8 - 4) כדי להתפקס עליהם ולהשאיר את הרקע מטושטש.

רוצים לאתגר את עצמכם? נסו לצלם את הילדים כשהשמש נמצאת מאחוריהם וכך ייווצר מראה זוהר באזור השיער והכתפיים. הקפידו להרכיב את מגן השמש של העדשה (בדרך כלל מקבלים אחד כזה כשקונים עדשה) כדי למנוע סינוור של המצלמה. נסו לצלם מזווית מעט גבוהה יותר מהמצולם כדי שהשמיים הבהירים לא ייכנסו לפריים ותימנעו מרקע שרוף.

צילומי משפחה צריכים להיעשות באווירה נעימה ומשוחררת ולכן חשוב למצוא תעסוקה לילדים כדי שלא ישתעממו. השקעה בהכנות שלפני הצילומים יעזרו ליצור אווירה משפחתית ויבליטו את סגנון הייחודי לכם.
אם בחרתם להצטלם אצל צלם מקצועי הקפידו להגיע באנרגיות טובות ופנו לכם זמן לכך.

דרור עינב הוא צלם המצלם גם צילומי משפחה
לאתר שלו
לפייסבוק

צילומי משפחה של דרור עינב. דרור עינב
צלמו את הילדים בפעילות ולא כשהם סטטיים/דרור עינב
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully