וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות התינוק – החודש הרביעי

4.12.2013 / 10:20

הם כבר עגלגלים, חייכנים, מושיטים ידיים ומכניסים דברים לפה. כל מה שקורה לתינוק במהלך החודש הרביעי לחייו

בחודש שלישי-רביעי כל תינוק, גם אם נולד במשקל קטן, כבר הופך לעגלגל ו"תינוק פרסומות". עכשיו כבר יש מה לתפוס וזה כיף גדול לכל הורה. מזל שאחד הדברים שתינוקות הכי אוהבים הוא מגע והוא גם חיוני להתפתחות שלהם. אתם יותר ממוזמנים לחבק, לגעת, ללטף, לנשק ולהעניק כל סוג מגע שנעים לתינוק שלכם, מרגיע ומנחם אותו.

זה הזמן גם להציג להם צעצועים בכל מיני טקסטורות – קוביות בד, צעצועי גומי, פרווה ועוד. יש גם הרבה ספרי תינוקות המיועדים לפיתוח חוש המישוש והמגע – חפשו אותם. ההיכרות של התינוק עם הדברים שאתם מציגים להם היא דרך הפה וזה טבעי ונורמלי שהם מתחילים להכניס כל דבר לפה. הכי חשוב לא להשאיר סביבם חלקם קטנים שהם עשויים לבלוע. השגיחו עליהם כל הזמן כי ייתכן שחלקם כבר מתהפכים או בקרוב הם יתחילו להתהפך והם לא יישארו באותו מקום בו השארתם אותם. אתם יכולים לעודד את ההיפוך על ידי הצבת צעצוע במרחק נגיעה בכיוון ההיפוך הרצוי. אפשר גם לתת תנופה קטנה וללמד אותם להכיר את התנועה.

האיכויות הקוליות של התינוק גם משתפרות פלאים ותתחילו לשמוע יותר ויותר מלמולים וגרגורים שחוזרים על עצמם. בקרוב תתחילו לשמוע הברות כמו "דה דה", "בה בה", ו"מה מה" שבבוא העת יהפכו לאבא ואמא. אבל יש עוד זמן.

עוד דבר שמאוד משתפר החודש ויילך וייעשה מובחן יותר הוא תנועת הידיים והרגליים והחוזק של הגפיים, בקרוב הם אפילו יתחילו לגלות עניין בישיבה ו"עמידה" על ברכיכם בזמן שאתם מחזיקים אותם. תינוקות בגיל הזה מנפנפים בידיים, בועטים ברגליים ומושיטים ידיים לתפוס חפצים. הקורדינציה שלהם והתיאום של עין-יד משתפרים והולכים. המובייל, שעד עכשיו הם הביטו בו בערגה יהפוך עוד מעט לחפץ אותו הם יתפסו ויימשכו – אז שימו לב להיפרד ממנו לשלום בזמן או לתלות אותו במקום גבוה יותר.

כדאי להציב מראת צעצוע (ניתן למצוא בחנויות המתמחות בתינוקות) בין משחקי "האוניברסיטה" או סתם במקום אחר שהתינוק שלכם רואה אותה. הם לא יזהו שמדובר בבבואה של עצמם אבל הם ייהנו מהפרצוף המשתקף אליהם ממש כמו שהם נהנים להסתכל על פרצופים של אחרים. אפשר גם להחזיק אותם מול מראה או לשים את הטרמפולינה מול המראה בבית ולתת להם להביט.

התינוק שלכם נהנה לשמוע קולות אנושיים ולכן כשאתם הולכים לחברים, נמצאים בחברת ילדים או מבוגרים הוא בהחלט ירצה להיות בקרבת ההתרחשות. בגיל 4 חודשים גם סדר היום תופס כיוון (בהנחה שאתם מכוונים לשם) ויש תינוקות שכבר יישנו 6 שעות רצוף בלילה. יש כאלה שעוד יתעוררו כמובן וידרשו לאכול. אל ייאוש גם הם יתחילו לישון יותר בסופו של דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully