וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות התינוק - החודש השלישי

9.11.2013 / 10:51

בכל יום התינוק שלכם מגלה עולם – גם מבחינה פיזית, גם מבחינה קוגניטיבית וגם מבחינה רגשית. הנה כמה אבני דרך של החודש השלישי

מתחילת החודש השלישי לערך התינוק יודע כבר לזהות בבירור קולות וצלילים מוכרים והוא מחפש את המקור שלהם. שיחה עם התינוק, על אף שהוא אינו עונה במילים, ממשיכה לתרום לו להתפתחות ולתחושה טובה של אוריינטציה. הוא בהחלט מתקשר באמצעות קולות וגרגורים וזוהי תחילתה של שפה. פעמים רבות תראו שהתינוק מתמקד בתנועות הפה שלכם ועוקב אחריהן בהנאה.

זה בהחלט הזמן לשלוף כל מיני צעצועי תינוקות – רעשנים רכים, כדורים וצורות ובובות פרווה. ההעדפה להתבוננות בצבעים מנוגדים (כמו שחור-לבן) פוחתת ועכשיו הוא מתעניין יותר בצבעים נוספים ובצורות מורכבות יותר.

מבחינת שגרת היום יום – אתם אמורים לחוות איזושהי כניסה למסגרת יומית של שינה, אכילה וערות אותה מובילה הדמות שמטפלת בו. כדאי מאוד לייצר מסגרת קבועה של פעילות עם ההורה שרואה את התינוק פחות (למשל אמבטיה, הקראת סיפור – כן, כבר מגיל כזה!).

עוד ייקח זמן עד שהתינוק שלכם יישן לילה שלם, אבל המרווחים בין כל התעוררות אמורים לגדול. מתוך 24 שעות ביממה התינוק שלכם אמור להיות ער כ-10 שעות ואם הוא ישן בלילה כ5-6 שעות ברציפות ראו עצמכם בני מזל.

המשיכו להשכיב את התינוק על הבטן וגם על הגב ותוכלו לראות איך הוא מנסה לנוע מצד לצד בדרך להתהפכות שתבוא לרוב בשלב קצת יותר מאוחר. בילוי על מזרון הפעילות הוא מצוין רק אל תשכחו לא להוריד ממנו את הידיים בזמן ההחתלה על השידה, כי הוא כבר יכול לזוז ולהפתיע בתנועה בלתי צפויה. גם איכות התנועה של הידיים והרגליים משתנה והיא עכשיו יותר חלקה ופחות קופצנית כמו בימים הראשונים.

דבר חדש נוסף שתבחינו בו הוא עניין בהכנסת ידיים ואצבעות לפה ובהמשך גם כל דבר שהתינוק ישים עליו יד. הכרת העולם דרך הפה וריור הם עניין חיובי ואבן דרך בהתפתחות התינוק.

תינוקות בגיל הזה אוהבים תשומת לב מאנשים ונוטים לחייך אליהם ולהיענות למגע ויחס. תיהנו מזה כי אחר כך מפגשים עם זרים יכולים להיות פחות מסבירי פנים מצדו.

לקראת סוף החודש התינוק שלכם יגלה יותר ויותר עניין בספרים והקראת סיפורים. בחרו ספרים עם תמונות גדולות וצבעוניות והשתמשו בקול שלכם כדי ליצור עניין מהתמונות ומהמילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully