וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לנו להפתיע אתכם

11.7.2013 / 14:23

פרחים? שוקולדים? זהו שלא! קבלו את רשימת המתנות שכדאי להביא ליולדת ואת אלה שממש לא

הכלל הראשון הוא לעצור רגע ולוודא שאתם באמת אורחים רצויים. יש אמנם מנהג כזה לבקר את האם הטרייה בבית החולים, אבל עבור נשים רבות זהו מטרד גדול. תחשבו על זה: אישה שילדה עשויה להיות מאוד כואבת ומבולבלת ומוצפת בהורמונים שגורמים לה להרגיש ולהתנהג קצת אחרת. היא בטח עסוקה מאוד בטיפול בתינוק הרך, בהנקה ובריצות לתינוקייה ובחזרה, ואם היא אחרי קיסרי היא בכלל לא יכולה לזוז יותר מדי. ייתכן שלא מתאים לה לקבל אורחים עכשיו. הגיוני מאוד שבכמה דקות הפנויות שיש לה היא פשוט רוצה קצת לעצום עיניים. מגיע לה, לא?
ההמלצה שלנו היא פשוט לברר איתה אם זה מתאים או לא – בסמס, דרך הבעל או המשפחה ולדרוש כנות. מהיולדת והמעגל הקרוב אליה ומעצמכם.

טוב, נאמר שהגעתם למסקנה שאתם אורחים רצויים, צריך להביא משהו, לא?

כשמבקרים במחלקת יולדות

אל תביאו
זר פרחים
זר פרחים - ת'כלס אם לא הבאתם גם אגרטל אין איפה לתקוע את הזר בחדר הצפוף שבמחלקה. בנוסף, פרחים גם נושמים חמצן – לא כדאי לשמור אותו ליולדת ולשכנות שלה לחדר? ועוד לא אמרנו כלום על לכלוך ואלרגיות.
שוקולדים – כן זה טעים וזה, אבל לא במיוחד מזון בריאות.
בלונים – גם הם תופסים מקום וקצת מיותרים בחדר הקטן במחלקה.
דובונים גדולים – כי גם בבית לא יהיה איפה לשים אותם.

אל תשכחו שאת כל מה שאתם מביאים לבית החולים ההורים הטריים צריכים לסחוב אחר כך לאוטו. הקלו עליהם.

תביאו
זר פירות טריים – במקום פרחים זר פירות מגונדר הוא מתנה מצוינת – מזינה, מפתה ומתכלה. משהו שכיף לקבל וגם לא צריך לסחוב הביתה. גם האורחים ישמחו להתכבד.
מרציפן, פירות יבשים, אגוזים – במשקל מחנות טבע או במארז מושקע. במקום שהיולדת סתם תאכל ג'אנק העניקו לה חטיפים בריאים ומזינים. טוענים גם ששקדים ומרציפן טובים למי שמיניקה אז הרווח כפול.
שובר מתנה או תלושים - לחנות לבגדי ילדים, ציוד לילדים, חנות ספרים, חנות אינטרנטית לדברים מעוצבים לילדים (יש לא מעט) או אפילו רשת פארם – זה לא תופס מקום, לא מכביד ותמיד יעיל. בתנאי כמובן שלא תבחרו תלוש לחנות קיקיונית בפריפריה.

כשמבקרים בבית היולדת סמוך ללידה

גם כאן כדי לוודא שהיולדת בעניין שתבואו. אל תנחתו עליה במפתיע ואל תיעלבו אם היא לא עונה לטלפונים, סמסים והודעות בפייסבוק. יש לה דברים יותר חשובים לעשות. אפשר בהחלט גם לדחות את קניית המתנה הגדולה, להגיע עם משהו סמלי ואז לברר מה היא רוצה ואפילו להתאגד עם עוד כמה חברות לקנייה משמעותית משותפת.

אל תביאו
עוגות ומתוקים – תגידו, איך אתם רוצים שהיולדת תחזור למשקל הרגיל שלה?
מתנות בלי פתק החלפה
סבונים ומלחי אמבטיה – זה כמובן עניין של העדפה אישית, אבל לרוב הנשים אחרי לידה אין זמן לאמבט שמנים מפנק.

תביאו
סיר עם בישולים ביתיים – קציצות, ערימת שניצלים או כל תבשיל הום מייד הוא מתנה משובחת מאין כמותה.
משלוחי אוכל מוכן הביתה או מבשלת – תענוג גדול במיוחד עבור מי שאין לה עזרה מסבתא, דודה או בעל. בהתחלה לא מספיקים לבשל אבל רוצים מאוד לאכול אוכל ביתי ומנחם.
בגדים לא רק לגילאי 0-3 – רוב האנשים נוטים להביא במתנה בגדי ניו-בורן ואז בגיל 3 חודשים לתינוק אין מה ללבוש. אפשר להביא בגד במידה 3-6 שיישלף בדיוק כשצריך אותו.
שמיכה – תמיד טוב שיש עוד אחת. סדין לעגלה, לעריסה – כנ"ל.
חיתולי טטרא מקושטים – כיף שיש כמה יפים יותר. מן הסתם הם יקרים יותר מהחיתולים הרגילים אז נחמד לקבל אותם במתנה.
צעצועים –צעצועים נתלים, מזרון פעילות, ספרים – גם כאן הרעיון הוא לקנות דברים שיתאימו גם להמשך. תאמיני לנו, הזמן עובר מהר. מאוד מ-ה-ר.
מימון פגישת ייעוץ – להציע לממן פגישה עם יועצת הנקה, דולה פוסט פארטום, מתאמת מנשאים, טיפול מפנק או כל דבר אחר שהיולדת זקוקה לו.
סרטים או מנוי לVOD – היולדת עוד תבלה שעות ארוכות בתנוחת הנקה ובהייה, אז למה לא לצפות במשהו תוך כדי? בכלל, אין כמו חופשת לידה כדי להתמכר לסדרות.
תיק החתלה – מתנה יעילה, אבל עדיף לשאול את היולדת על העדפותיה וטעמה האישי. אחרי הכל מדובר באקססורי שילווה אותה כל יום.
בגדי בית כיפיים ומפנקים ליולדת הטרייה - שגם לה יהיה נעים.
מתנה להורים - כי גם להם מגיע!

בכל מקרה, מה שלא תבחרו להביא - אל תשכחו לצרף פתק החלפה ולוודא שאפשר להחליף לא רק כעבור שבוע. הדבר האחרון שמתחשק ליולדת לעשות בשבוע הראשון בבית הוא לצאת לסיבוב שופינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully