וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע שלישי

10.7.2013 / 10:00

אתם כבר מתחילים להתרגל לנוכחות של התינוק בבית, להיקשר אליו ולהתגעגע לשנת לילה רצופה. מה עובר על תינוקות בשבוע השלישי לחייהם?

כשחוזרים הביתה עם תינוק חדש לא כל כך יודעים איפה לשים אותו ומה בדיוק לעשות איתו. אחרי שבועיים כבר מתחילים להתרגל למציאות החדשה, הדברים בבית יותר מאורגנים והקשר עם התינוק החדש מתחיל להתפתח.

אם עדיין לא הנחתם את התינוק על הבטן אז כדאי להתחיל לעשות זאת בשעות הערות ותחת השגחה. השכיבה על הבטן חשובה לפיתוח חגורת הכתפיים וחיזוק הצוואר מה שיאפשר בעתיד התהפכות, ישיבה וזחילה. ייתכן שבסוף השבוע השלישי התינוק שלכם כבר יצליח להרים את ראשו לזמן קצר ואף יזיז אותו מצד לצד.

בין השבוע השלישי לשישי תינוקות רבים מתחילים לסבול מגזים (קוליק) תופעה נפוצה מאוד שמייסרת את חייהם של הקטנים ושל ההורים וגורמת לאי שקט עד גיל שלושה-ארבעה חודשים. הבכי שלהם כתוצאה מגזים יכול להיות קורע לב וממושך ומלווה בכיפוף הרגליים לכיוון הבטן וגוף מכווץ. הבכי יכול להימשך גם כמה שעות וזה בדרך כלל קורה בשעות הערב והלילה אבל אין לכך חוקים. ככל הנראה התופעה המכאיבה, המדירה שינה מעיניהם של תינוקות והורים, נגרמת מאחר שמערכת העיכול שלהם עדיין אינה מפותחת מספיק.

לכאבים אין ממש תרופה וכל הורה מוצא (או לא מוצא) את מה שמקל על התינוק שלו – החזקה בתנוחה מסוימת (ישר וגבוה כשהבטן נלחצת על הכתף, נשיאת התינוק כשהבטן על הזרוע), עיסוי, אמבטיה נעימה, כרית חמה על הבטן, מוזיקה או השמעת צלילים מונוטוניים (כשל מכונת כביסה למשל), נשיאה במנשא, רפואה משלימה או שימוש בתכשירים שונים שניתן לרכוש בבית מרקחת. בדרך כלל אין תרופת פלא מלבד הזמן.

עוד מטרד שעשוי להתפתח בסביבות השבוע השלישי (לפעמים לפני או אחרי) הם פצעונים דמויי אקנה הצצים על הלחיים והפנים. הדבר נפוץ, אך יש לשים לב שזה עובר תוך כמה שבועות ושלא מדובר בפריחה, המופיעה גם על אזורים אחרים בגוף. במקרה כזה יש להיוועץ ברופא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully