וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוטות: מי ים ומי בריכה

ד"ר דורון כרמי

17.6.2010 / 0:10

היתרון הבולט הוא שאחר כך הם אוכלים טוב ומתרסקים על המיטה, אבל מה יהיה עם כל הכלור הזה?

קיץ. המפלט של כולנו הוא חוף הים או בריכת השחייה שמספקים אתנחתא רטובה, פעילות כיפית לילדים ולמבוגרים ואווירה טובה. יתרון נוסף הוא האפקט המעייף של הפעילות שעשוי להבטיח לכולם שינה טובה בבית וגם תיאבון בריא. כהורים אנחנו נוטים לקחת את התינוקות שלנו לים ולבריכה מגיל צעיר מאוד. הנה כמה טיפים לגבי טבילת תינוקות בים ובבריכה - מאיזה גיל? מה עדיף? ומה הסיכונים?

- זיהומים ודלקות - במי הים יש פחות סיכוי לחטוף מחלות זיהומיות הקשורות באוזניים, עיניים, מערכת העיכול והעור. במי בריכה עם כלור יש סיכוי גבוה יותר להתפתחות דלקות ולהזדהמות פצעים (גם בגלל הכלור וגם בגלל זיהומים במים). מליחות מי הים כנראה מקטינה את שכיחות הזיהומים ובאופן כללי בים ילדים נוטים פחות לצלול ולהכניס את הראש למים.

- חצי שנה – לפני גיל חצי שנה לא מומלץ להכניס ילדים לים או לבריכה.

- חוגי שחיית תינוקות - כיום נפוצים וטרנדיים חוגי השחייה לתינוקות. בבריכה יש סיכונים ולכן לפני שטובל בה תינוקכם בן השלושה חודשים ודאו שמדובר בבריכה ברמה גבוהה של ניקיון. יש כיום בריכות פעוטות שרמת הכלור בהן מופחתת או שהמים עוברים חיטוי במלח ולא בכלור. ודאו שיש מפעיל בריכה במקום ושאיכות המים נבדקת באופן קבוע בהתאם לתקנות משרד הבריאות.

לא להוריד ממנו את העיניים

- לימוד שחייה – מומלץ לשלוח את הילדים ללמוד שחייה מגיל 4-5. לימוד שחייה הוא חשוב מאוד כי הוא מונע טביעה ובגיל הזה ילדים כבר משחקים בבריכות עמוקות יותר (גם אם הן רדודות וגובה המים בהן הוא חצי מטר בלבד). זיכרו לא להוריד את העיניים מפעוט בים ובבריכה. טביעה מתרחשת תוך שניות ויכולה לקרות בקלות גם במים בעומק של 20 ס"מ.

- שמש – אי אפשר לדבר על הים ועל הבריכה מבלי להתייחס לנושא השמש. עורם של תינוקות ופעוטות רגיש במיוחד ולכן אל תחשפו אותם לשמש מתחת לגיל חצי שנה. מעל גיל חצי שנה הימנעו משהות בשמש הקופחת בשעות החמות של היום. הקפידו על כובע, קרם הגנה מתאים וישיבה בצל.

- מדוזות וחומץ – בים יש מדוזות שיכולות לגרום לכוויה ותהליך דלקתי בעור. כשמדובר בתינוקות וילדים הכוויה ותגובת העור יכולות להיות חמורות יותר. זיכרו לא לשטוף את מקום הצריבה במים מתוקים שמגבירים את התגובה. עדיף לשטוף במי ים ולשפשף בעדינות עם חול ים. הכי טוב לשטוף בחומץ שמנטרל את ארס המדוזה בצורה היעילה ביותר. רובנו לא מסתובבים עם חומץ בתיק, אבל אם יש בים מסעדה ייתכן שיש להם במטבח חומץ והם יוכלו לנדב לכם כמה טיפות.

ד"ר דורון כרמי הוא רופא ילדים ומומחה לאנדוקרינולוגיה

  • עוד באותו נושא:
  • Baby

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully