וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים כשהפעוט מתחיל פתאום לצלוע?

ד"ר דורון כרמי

20.3.2010 / 1:45

הילד שלכם צולע ולא בדיוק ברור לכם מאיזו סיבה? לכן לבדוק את העניין - זה יכול להיות וירוס או חיידק

זה יכול לקרות באופן פתאומי ולא ברור. הילד - זה שבבוקר עוד רץ בין המגלשות ורדף אחרי ציפורים - פתאום אחרי הצהריים מתחיל לצלוע ולהתלונן על כאבים ברגל. אם אתם יודעים שהוא נפל וקיבל מכה אז יש לכך סיבה טובה, אבל הרבה פעמים זה קורה בלי שום סיבה נראית לעין.

באופן כללי, צליעה יכולה להופיע כתוצאה מזיהום חיידקי או ויראלי, מחבלה, דלקת, החלקה של מפרק הירך, גוף זר בכף הרגל או אפילו גידול או נמק של ראש מפרק הירך – אבל בגילאי 3-6 הגורם הנפוץ הוא וירוס. התופעה מכונה דלקת חולפת של מפרק הירך. אז מה צריך לעשות כשהפעוט מתחיל למשוך רגל, לצלוע או אפילו להתקשות בהליכה ודריכה על הרגל?

מהר לרופא

- משחק הזיכרון - דבר ראשון נסו להיזכר אם הילד נפל או קיבל מכה.

- גוף זר – בידקו אם לא נכנס לכף הרגל של הפעוט קוץ או שאולי פשוט הנעל לוחצת לו ולא מתאימה.

- מהר לרופא – אם לא מדובר בחבלה, קוץ או מקרה נעל גשו מיד לרופא ואל תחכו לראות אם זה יעבור מעצמו כעבור מספר ימים. סביר להניח שמדובר בווירוס בלבד (כמו ב-80% מהמקרים) אבל חשוב לשלול מצבים אחרים כמו זיהום חיידקי למשל.

- חיידק – בזיהום חיידקי יופיע גם חום וההגבלה בתנועה תהיה חמורה יותר. גם ספירת דם תצביע על מזהם חיידקי. במקרה של חיידק יידרש טיפול חירום באמצעות אנטיביוטיקה לווריד ולפעמים אפילו ניקוז נוזלים בהתערבות כירורגית.

- וירוס – לא ברור איזה וירוס גורם לדלקת חולפת של המפרק אבל אם אכן מדובר בווירוס בלבד הצליעה תחלוף מעצמה כעבור מספר ימים. ה"מרשם" שהרופא ייתן במקרה כזה הוא פשוט מנוחה.

- ביטחון מלא – כדי לעמוד על טיבו של הזיהום ובמיוחד אם הצליעה לא חולפת, כדאי לעשות בדיקות דם.

ד"ר דורון כרמי הוא רופא ילדים ומומחה לאנדוקרינולוגיה

  • עוד באותו נושא:
  • Baby

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully