וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד בריאות אמריקאי: חמאה בקפה

20.6.2014 / 8:38

חברה אמריקאית פיתחה קפה עשיר בשומן שאמור להשאיר אתכם שבעים, נמרצים וחדי מחשבה במשך שעות. הכל על טרנד החמאה (האורגנית) בקפה שכובש את ארה"ב

קפה חמאה. ShutterStock
איך כוס שמכילה 500 קלוריות יכולה להיות דיאטטית?/ShutterStock

קפה-חמאה קיים בשוק האמריקאי כבר כמה שנים, אבל לאחרונה הוא הפך לטרנד בריאות לוהט. המשוגעים לדבר מבטיחים שהוספת חמאה לקפה, הופכת אותם לנמרצים יותר, רזים יותר ועצבניים פחות. קפה החמאה נוצר בהשראת התה הטביטי, שעשוי מעלי תה ומחמאת יאק.

את טרנד קפה החמאה הביאה לעולם חברת Bulletproof של היזם דייב אספרי כבר בשנת 2010. חובבי הטרנד מבטיחים שהקפה החמאתי עושה המון דברים: מעניק צלילות מחשבתית, נותן את היתרונות המעוררים של קפה בלי העצבנות ותחושת החומציות בקיבה, שומר על רמות אנרגיה גבוהות למשך שש שעות ברצף, מונע רעב ומסייע לירידה במשקל. עבור הרבה אנשים קפה החמאה מהווה תחליף לארוחת בוקר, וגורם להם להימנע מאכילה במשך שעות. חלק אף מבטיחים כי שתייה של כוס אחת מן קפה הזה מונעת נשנושים בין הארוחות במשך כל היום.

את הקפה החמאתי מכינים מחמאה אורגנית ולא מלוחה. הקפה חייב להיות איכותי במיוחד, ולתערובת הזו מוספים גם שומן מסוג MCT - חומצות שומן בינוניות שרשרת - דוגמת שמן קוקוס. חומצות שומן בינוניות שרשרת נחשבות לבריאות כיוון שהן מסיסות יותר במים, נספגות ישירות בכבד ומהוות מקור ליצירת אנרגיה. הן לא זורמות במחזור הדם ולכן לא גורמות להצטברות של שומנים בכלי הדם.

כל מה שבריא בשמן קוקוס
5 סיבות להכניס שומן לתפריט

אבל כמו בכל טרנד בריאות אמריקאי, יש גם מלכוד: אתם לא יכולים סתם לזרוק קוביית חמאה לתוך פינג'אן של קפה שחור. לא ולא. על פי חברת Bulletproof, יש דרך מאוד מדויקת להכנת המשקה – יש להשתמש בפולי הקפה שלהם שמיוצרים בדרך ייחודית המונעת רעלנים, להשתמש בחמאה המיוצרת מחלב פרות שניזונו רק מדשא, ולהשתמש בשמן MCT ייחודי שהם מוכרים ואמור "לחזק את המוח". הם טוענים עוד כי יש לטחון את כל התערבות הזו בבלנדר במשך 20-30 שניות, כי ערבוב בכפית פשוט לא מפסיק.

וכמו בכל טרנד בריאות אמריקאי, מדובר בעסק יקר. חבילת קפה כזו עולה 28.95 דולר, חבילת של חמאה מהסוג הנדרש עולה 4.99 דולר, וחבילת השומן הייחודי עולה 29.95 דולרים. מתכונים והוראות הכנה מדויקות תוכלו למצוא באתר האינטרנט של החברה.

הקפה של האדם הקדמון?

כיוון שהקפה הזה עשיר בשומנים, הוא נפוץ יחסית בתפריט של אנשים הניזונים מדיאטת פליאו – דיאטת האדם הקדמון. בדיאטה זו 55% מהקלוריות בתפריט הן חלבון מן החי - בשר, ביצים, וגבינות שמנות – והיתר הם ירקות (ולא ירקות שורש), מעט אגוזים ושקדים, מעט פירות. אין בתפריט דגנים, קטניות וסוכר. הבעיה בדיאטה הזו – כמו גם בקפה החמאה – היא ריבוי חלבון מן החי, הגורר איתו שומן ובעיקר שומן רווי, שהם גורם סיכון להשמנה ולמחלות לב וכלי דם.

אם תשאלו את דייב אספרי ואת חובבי הטרנד, הם יבטיחו שמדובר בפצצת בריאות. אבל - בכוס אחת של קפה חמאתי יש בין 200 ל-500 קלוריות (תלוי כמה שומן בחרתם להוסיף), ו-45 עד 65 גרם שומן – רובו שומן רווי,. אומנם יש הטוענים כי שימוש בכמות מדודה של שומן רווי ממקור איכותי עשויה לסייע לבריאות, אבל מרבית הדיאטנים יסכימו כי כמות כזו של שומן פשוט לא בריאה.

כעת כשהמשקה הזה הופך ללהיט בארה"ב, צצות יותר ויותר אזהרות לגבי הפן הבריאותי שלו. תזונאים טוענים כי ארוחת בוקר "רגילה" תהיה פחות משמינה מכוס אחת של הקפה הזה, ותתרום יותר לגוף שלכם מבחינה תזונתית. בנוסף, גם אנשים הסוברים כי שומן רווי הוא לא תמיד רע, גורסים כי כמות כזו של שומן צריכה להיות חלק מארוחה מאוזנת מבחינה תזונתית, ולא בכוס אחת של קפה. וכמובן שאם אתם סובלים מכולסטרול גבוה – זה רעיון רע מאוד בעבורכם.

חובבי טרנדים מוזרים?
לאכול 30 בננות ביום ולרדת במשקל
נשנוש טבעי: חטיפי אנרגיה מצרצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully