וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני אחים, שתי השתלות לב

24.6.2014 / 13:04

ארבע שנים אחרי שחייו של אחיו הגדול ניצלו בזכות תרומת לב, דני בן ה-13 מחורפש קיבל לב חדש בבית החולים שניידר. האחים סובלים ממחלה מטבולית שפוגעת בשריר הלב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דני, ימים ספורים לאחר ניתוח ההשתלה, יחד עם אחיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארבע שנים אחרי אחיו הגדול רני, עבר בשבוע שעבר דני בן ה-13 השתלת לב בבית החולים שניידר לילדים. השניים סובלים ממחלה משפחתית מטבולית שפוגעת בשריר הלב. האח הגדול מתפקד "כאילו מעולם לא עבר השתלה", והאח הקטן מתאושש בהצלחה מהניתוח. ויש לו גם מסר למי שמתלבט אם לתרום איברים: "אם אפשר להציל חיים, לא לא?".

למשפחת שנאן מהכפר חורפיש שלושה ילדים. הבת הקטנה בריאה ואינה לוקה במחלה, אולם שני אחיה הגדולים סובלים ממנה. דני אובחן כסובל מהמחלה לפני שנה ושמונה חודשים. מאז הוא ובני משפחתו ממתינים בכיליון עיניים שיימצא תורם מתאים ודני יוכל לקבל לב חדש.

"אחרי שהמתנו 20 חודשים, החלטנו לבדוק את האפשרות לבצע את הניתוח בחו"ל", סיפר אביו של דני, רוסתום שנאן. "דני הסכים, אבל אמר שנטוס רק אחרי המונדיאל, כי הוא לא רוצה להפסיד אף משחק", הוא אומר בחיוך, "לשמחתנו הרבה, ולמרות שזה באמצע המונדיאל, קיבלנו בשבוע שעבר שיחת טלפון משניידר. 'אנחנו לא יכולים להתחייב שזה קורה, אבל תגיעו', אמרו".

בני המשפחה יצאו לדרך, שהסתיימה כאמור בהשתלה בליל יום שלישי שעבר. "הבן מתאושש, ברוך השם", סיפר האב. "הוא יצא כבר מטיפול נמרץ. יש לו דוגמה מאח שלו, שעבר את הניתוח הזה לפני שנים, ומתפקד היום כאילו מעולם לא עבר השתלה".

דני התחיל בדיוק את החופש הגדול, ובסיומו יעלה לכיתה ח'. האב העביר את מילותיו של בנו, שביקש להעביר מסר: "הבן שלי אמנם רק בן 13, אבל עם ראש על הכתפיים. הוא אומנם מחכה פחות משנתיים, אבל יש אנשים שמחכים שנים לתרומת אברים. הוא מבקש שמי שיכול לתרום – שיתרום. חבל על האיברים האלה, צריך לתרום אותם. אם אפשר, חייבים להציל אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully