נושאים חמים

לא רק שוקולד: 5 מאכלים שמקלים על כאבי מחזור

כאבי מחזור הם אומנם לא מחלה, אבל עבור כל אישה שסובלת מהם, מדובר על מטרד לא קטן שמגיע פעם בחודש. הנה כמה פתרונות תזונתיים שעשויים לעזור לכן עם הכאבים והנפיחות

בווידיאו: האישה שלא הפסיק לה המחזור במשך 5 שנים

כל חודש מחדש נשים ברחבי העולם נאלצות להתמודד עם נפיחות, כאבי בטן, שינויים במצבי רוח וחשקים מוזרים. ולא, הן לא השתגעו הן פשוט בתקופת המחזור החודשי שלהן. אבל יש גם חדשות טובות: יש לזה פתרון, והוא פשוט מאוד. הנה כמה מאכלים שכדאי לכן להכניס לתפריט דווקא בימים האלה בחודש.

עוד בנושא:
למה יש בלאגן במערכת העיכול בזמן מחזור?
תרגילי יוגה להקלה על כאבי מחזור
למה הגב התחתון כואב במחזור?

טוסט עם אבוקדו (ShutterStock)
המאכל המושלם (צילום: shutterstock)

אבוקדו

מסתבר שאבוקדו הוא לא רק הפרי הכי טעים בעולם, אלא שהוא גם בא לעזרת חברה ברגעים הקשים שלה. אבוקדו, מלבד היותו עשיר בשמנים בריאים, גם מכיל אשלגן – מינרל טבעי שמוציא מהגוף עודפים של נתרן ומשחרר את המים העודפים שמצטברים בתוך התאים. כשאנו מזיעים למשל, מופרש האשלגן מהגוף ולכן אכילת פירות וירקות בהם יש כמות אשלגן גבוהה, לאחר פעילות ספורטיבית בה אנו מזיעים הרבה, נחוצה לגופנו. אשלגן גם מסייע בהגנה מפני התכווצות שרירים, מגביר תחושות של שובע ומסייע בהרפיית שרירי הגוף.

9 סיבות בריאות לאכול אבוקדו

מיץ סלק (ShutterStock)
גם הוא אדום (צילום: shutetrstock)

סלק ועלי סלק

מחקר שפורסם בכתב העת Clinical Nutrition ועקב אחרי יותר מ-3,000 נשים במשך עשור, מצא כי אצל אלו שהיו בעלות רמות גבוהות של ויטמין B1 ו-B2 כאבי המחזור היו פחותים יותר. עוד גילו החוקרים כי הממצאים היו ייחודיים לנשים שקיבלו את הוויטמינים שלהן ממזון, ולא מתוספים.

אגב נשים וכאבים, סלק מצוין גם לנשים הרות, שכן הוא מכיל כמות גדולה של חומצה פולית שחיונית להתפתחות מערכת העצבים של העובר בתקופת ההיריון.

האם סלק הוא הסופר-פוד החדש?

סרדינים כבושים במלח של השף יורם ניצן (נמרוד סונדרס)
שומרים על מצב רוח טוב (צילום: נמרוד סונדרס)

סרדינים

מחקר שנערך באוניברסיטת מסצ'וסטס בקרב נשים בגילאי 27-44 מצא כי אלה שהיו בעלות רמות גבוהות יותר של ויטמין D וסידן חוו פחות תסמינים של תסמונת קדם וסתית. בסרדינים למשל, מתקיים שילוב של השניים ו-100 גרם מהם מכילים כשליש מהצריכה המומלצת למבוגרים של סידן. מינרל זה הוא בעל תפקיד חשוב בתהליך קרישת הדם, התכווצות השרירים, התפתחות העצמות ושמירה על בריאותן. בנוסף לכך, סרדינים מכילים אומגה 3 שנמצאה כמסייעת בהפחתת נפיחות וכאבי ראש ומסייעת בשמירה על מצב רוח טוב.

סלמון או טונה: אילו דגים הכי בריאים לכם?

מתכוני עדשים של פיליס גלזר (נמרוד סונדרס)
הן עושות גם טוב, לא רק גזים (צילום: נמרוד סונדרס)

קטניות

מחקר שפורסם בכתב העת Epidemiology מצא כי נשים שאוכלות ברזל ממקור צמחי סובלות פחות מכאבי מחזור קשים. ברזל ממקורות צמחיים נמצא בעיקר בקטניות (שעועית, עדשים, אפונה חומוס ועוד). בנוסף לכך, קטניות עמוסות בסיבים תזונתיים, מה שמקל על מערכת העיכול ושומר על רמות איזון של סוכר בדם.

חוקרים מצאו את התחליף הכי בריא לבשר

שוקולד מריר (ShutterStock)
המאכל הכי שווה ברשימה. ובכלל (צילום: shuttesrstock)

שוקולד מריר

שוקולד מריר מקל על תסמונת קדם וסתית בכמה דרכים: ראשית, נוגדי החמצון בו מרגיעים את דפנות כלי הדם, מורידים את לחץ הדם ומשפרים את מחזור הדם. מחקרים מצאו כי אכילת שוקולד מריר באופן קבוע יכולה להוריד את הרמות של הורמון הסטרס. בנוסף, שוקולד מריר מכיל מגנזיום - מינרל שעוזר נגד נפיחות, עייפות, דיכאון ועצבנות. ואכן, אין כמו שוקולד כדי להעלות את מצב הרוח. וזה כבר שווה בעת המחזור החודשי.

סיבה בריאה מאוד לאכול שוקולד מריר