וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 המאכלים שהכי טוב לפתוח איתם את הבוקר

30.4.2015 / 7:00

אתם לא חייבים ארוחת בוקר ענקית או להסתפק רק בכוס מים כדי לפתוח את היום על רגל ימין. הדיאטנית שלנו אספה 7 מאכלים שיבטיחו לכם יום בריא וטעים

השכן. אפיק גבאי
להתחיל את היום עם חיוך/אפיק גבאי

בדרך לתזונה בריאה ומאוזנת, ארוחת בוקר היא אחת התחנות הראשונות שבהן כדאי לבקר. אף שהרבה אנשים לא חשים רעב אחרי התעוררות משנת הלילה ויכולים להתחיל לאכול רק בשעות הבוקר המאוחרות, חשוב להתרגל ולאכול ארוחת בוקר, גם אם קטנה.

ארוחת בוקר מזינה מספקת אנרגיה המאפשרת להתחיל את היום בצורה נכונה, והיא אפילו יכולה לסייע בשמירה על משקל תקין. מה כדאי לשלב בארוחה?

שייק ירוק

שייק ירוק. ShutterStock
כוס מלאה בריאות/ShutterStock

את המשקה הירוק והמרענן הזה ניתן להכין כל בוקר או מדי כמה ימים. מומלץ לטחון היטב בבלנדר עלים ירוקים כגון חסה או תרד, ירקות כגון סלרי או גזר ופירות כגון תפוח, תותים או אוכמניות. כאשר טוחנים את כל המרכיבים יחדיו (לעומת הכנה במכונת מיצים) לא מאבדים רכיבים שונים, בהם סיבים תזונתיים.

שייק ירוק מספק לגוף ויטמינים ומינרלים רבים. ניתן להוסיף אליו גם זרעי פשתן המהווים מקור לחומצה אלפא לינולנית שיכולה להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

במקום קפה: עוד משקאות בריאים לבוקר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מוזלי

קערת מוזלי. ShutterStock
לכו על הגרסה הרזה/ShutterStock

יוגורט מוסיף לארוחת הבוקר סידן שאחראי על כיווץ תאי השריר, ועל העברת אותות חשמליים בין התאים בגוף ונחוץ לבריאות העצמות. אל היוגורט ניתן להוסיף מנת פרי ותוספת של גרנולה או דגני בוקר מלאים.

חשוב לציין כי ארוחה זו יכולה להיות עתירה בקלוריות ובשומן, לכן חשוב לבחור ביוגורט דל שומן ואליו להוסיף רק מנת פרי אחת וכף של גרנולה. כאשר מדייקים בכמויות, ארוחת מוזלי תספק לגופנו כ-200 קלוריות בלבד.

קסם לבן: היוגורט שיעשה אתכם שבעים

סלט ירקות משודרג

סלט ירקות עם ביצה. ShutterStock
בריא וטעים/ShutterStock

סלט ירקות הוא דרך מצויינת להתחיל את היום. העדיפו לשלב בסלט ירקות בצבעים שונים, כך תגדילו את צריכת הוויטמינים והמינרלים בארוחה. לצד הירקות ניתן לשלב חצי כוס בורגול לאחר בישול או חצי כוס עדשים. כך תעשירו את הסלט גם בכמות גדולה של סיבים תזונתיים אשר יתרמו לתחושת השובע לאחר הארוחה.

מחקר גילה למה ממש כדאי לכם להוסיף ביצה לסלט

חביתה ירוקה

חביתה עם ברוקולי. ShutterStock
לא רק עשבי תיבול/ShutterStock

ביצה בצורת חביתה או מקושקשת תאפשר צריכה גבוהה יחסית של חלבונים (כ-7 גרם) אשר תורמים לבריאות העצם ומגדילים את מסת השריר. הביצים עשירות בכולסטרול ולכן אין להגזים בצריכתן. חשוב לציין כי החלק הלבן של הביצה (החלבון) איננו מכיל כולסטרול ואותו אפשר להוסיף בנפרד לביצה השלמה.

בדרך כלל נהוג להוסיף לחביתה עשבי תיבול. תוספת נוספת שיכולה להעשיר את החביתה הינה כמות גדולה של ירקות כגון ברוקולי, עלי תרד ועוד. בדרך זו, יתווספו לארוחה ויטמין K שמסייע בקרישת הדם ובבניית העצם, מגנזיום שתורם לתפקוד תקין של הלב והשרירים ועוד ויטמינים ומינרלים רבים שחשובים לבריאות.

כך עלים ירוקים שומרים על הזיכרון שלכם

מיץ רימונים

מיץ רימונים. ShutterStock
עדיף לסחוט לבד/ShutterStock

שתיית כוס מיץ רימונים תספק לגופכם ויטמין C שנחוץ בין היתר לתפקוד נימי הדם והשיניים, וכן כמות גבוהה של נוגדי חמצון כגון פוליפנולים אשר יכולים לתרום לבריאות הלב. במיץ הרימון נמצא ריכוז גבוה במיוחד של ברזל שנספג בקלות ומומלץ לנשים בהיריון או אחרי לידה, ולמי שסובל מאנמיה.

העדיפו לסחוט מיץ רימונים טרי בעצמכם או לקנות מיץ רימונים מוכן אשר לא נוסף לו סוכר אשר מעלה את הכמות הקלורית של המנה.

תרופת הסבתא המושלמת: כל מה שבריא ברימון

קיווי

קיווי. ShutterStock
כל הוויטמין C שאתם צריכים/ShutterStock

קיווי מכיל כמות גבוהה של ויטמין C. כאשר אוכלים 2 קיווי קטנים, מקבלים את כל כמות הוויטמין C שמומלץ לצרוך ביום (כ-75מ"ג לנשים, כ-90 מ"ג לגברים). מלבד ויטמין C, הפרי מכיל גם אשלגן בכמות גבוהה יחסית. אשלגן הוא מינרל שחיוני בין היתר בהעברת מידע דרך תאי העצב בגוף.

חשוב לציין כי ישנם מצבים כגון חוסר תפקוד תקין של הכליות בהם רצוי להפחית את כמות האשלגן בגוף ולכן חשוב להפחית או להימנע מאכילת פרי זה.

לחם בריאות

לחם בצל של מירב שיינר. אפיק גבאי
תחושת שובע ארוכה/אפיק גבאי

לחם מלא מאפשר אספקה של אנרגיה החשובה להתחלת היום. הלחם המלא מכיל פחמימות מורכבות בעלות ערך תזונתי רב. הן מכילות סיבים תזונתיים אשר מתעכלים לאט יותר במערכת העיכול וכך גורמים לעלייה מתונה של סוכר בדם אשר תגרום לתחושת שובע ארוכה יותר. על פרוסת הלחם כדאי למרוח ממחר כגון חומוס או גבינה וכמובן שירקות רק יוסיפו לכריך רעננות ובריאות.

איך בוחרים לחם בריא באמת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully