וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לבטלה: 5 זרעים בריאים שכדאי לכם להוסיף לתזונה שלכם

18.12.2018 / 7:19

כשמישהו אומר לכם ש"הגודל לא קובע" תמיד תחשדו, אלא אם כן הוא מדבר על היתרונות התזונתיים שטמונים באכילת זרעים. אלה הזרעים שכדאי לכם להתחיל לאכול והדרכים לשלב אותם בצלחת שלכם

קערת אסאי עם בננה תותים וזרעים. ShutterStock
דוגמה מצויינת לדברים טובים שמגיעים באריזות קטנות. קערת אסאי עם פירות וזרעים/ShutterStock

אם יש מקרה שבו אפשר להאמין לביטוי "הגודל לא קובע", הרי שזהו המקרה: זרעי מאכל הם דוגמה מצויינת לדברים טובים שמגיעים באריזות קטנות. למרות מימדיהם הזעירים, הזרעים הללו יכולים להכיל מגוון של רכיבים תזונתיים חיוניים ועוצמתיים.

לעתים, חופן קטן מהם יספיק כדי לשדרג משמעותית שייק, סלט, או אפילו מנה קלילה של יוגורט או דייסה. הנה 5 אפשרויות מומלצות של זרעים ואיך לשלב אותם בתזונה שלכם:

עוד בנושא:
מיי המפ: האם זרעי קנבוס הם המזון המושלם?
קסום, בשום ונפלא: כל היתרונות הבריאותיים של שומשום
זהב שחור: כל היתרונות הבריאותיים של זרעי קצח

זרעי פשתן

אישה חופנת בידיה זרעי פשתן. ShutterStock
אל תשכחו לטחון אותם קודם. זרעי פשתן/ShutterStock

הדגש החשוב ביותר שכדאי לדעת מראש לגבי זרעי פשתן (המכונים לעתים גם זרעי פשתה) הוא שתזונאים לא ממליצים לצרוך אותם בשלמותם, אלא בצורתם הטחונה, כך קל יותר לגוף לעכל אותם וגם מפיקים מהם יותר יתרונות בריאותיים. הזרעים הללו מפורסמים בעיקר בשל תרומתם לבריאות מערכת העיכול והם מכילים סיבים תזונתיים, חלבון וחומצת שומן מסוג אומגה 3. הם גם נחשבים למקור מצויין לליגנן (lignan) - פיטוכימיקל שנמצא כבעל פוטנציאל להאט צמיחת גידולים וייתכן שביכולתו להפחית את הסיכון לסרטן.

עוד באותו נושא

זה אפילו מרזה: 7 סיבות בריאות לאכול אגסים

לכתבה המלאה

זרעי צ'יה

מוזלי עם זרעי צ'יה. ShutterStock
חלבון מלא שישאיר אתכם שבעים למשך זמן רב. מוזלי עם זרעי צ'יה/ShutterStock

זרעי צ'יה נחשבים למקור לחלבון מלא, משום שהם מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות. הם גם ידועים כמחוללי שובע, בשל יכולת הספיגה המדהימה שלהם - כל גרגר כזה יכול לספוג מים בכמות העולה פי 10 על משקלו, ובכך משאירים אתכם שבעים לאורך זמן רב יותר. זרעי הצ'יה הם דגן מלא ובריא הרבה יותר מדגנים אחרים כמו חיטה, אפשר אפילו להוסיף אותם למאפים כמו עוגות בחושות או מאפינס.

זרעי דלעת

בייגל דלעת בסגנון ניו יורק. דרור עינב
מתקשים להרדם בלילה? אולי זה יעזור. בייגל עם גרעיני דלעת/דרור עינב

בזרעי הדלעת תמצאו כמות נאה של מגנזיום, מינרל שרובנו זקוקים לקצת יותר ממנו. נוסף על כך הם מכילים גם אבץ, נוגדי חמצון, וחומצות שומן מסוג אומגה 3 ו-6, שמועילים לבריאות הלב והכבד. עוד רכיב תזונתי חשוב, במיוחד אם אתם עייפים וסובלים מבעיות שינה, הוא חומצת אמינו בשם טריפטופן. טריפטופן הוא חומר שמשמש בטיפול בנדודי שינה, ולכן ממליצים גם לצרוך אותו ממקורות תזונתיים (אחד מהם הוא כאמור גרעיני דלעת) במטרה להקל על בעיות שינה.

זרעי המפ

זרעי המפ. ShutterStock
מכילים כמות עצומה של חלבון. זרעי המפ/ShutterStock

זרעי המפ מכילים כמות עצומה יחסית של חלבון - גדולה בהרבה מזו שתמצאו בזרעי פשתן או צ'יה, והם גם דלים מאוד בפחמימות. בנוסף, יש בהם חומצה גאמה-לינולאית, שנקשרה בשיפור הבריאות ההורמונלית. תוצאות המחקרים שנעשו בנושא אמנם מעורבות, אך חלקם הראו שלצריכת זרעי המפ השפעה מיטיבה על תסמינים כמו כאב ורגישות בשדיים ותופעות מעיקות נוספות האופייניות לתסמונת קדם-וסתית (PMS).

שומשום

טחינה, שומשום, סידן,  וואלה בריאות. ShutterStock
מועילים לכולסטרול וללחץ הדם. גרגרי שומשום וטחינה/ShutterStock

מחקרים מראים שצריכת שומשום מעלה את רמת נוגדי החמצון, בהם גם ויטמין E, בדם. תוכלו למצוא אותם על לחמניות, ומאפים כמו בורקס, אבל בחירה הרבה יותר תהיה להוסיף אותם לסלט, למוקפץ או לאכול אותם כטחינה. זרעי השומשום עשירים גם בברזל, נחושת וויטמינים נוספים. מספר מחקרים בעבר הצליחו למצוא קשר גם בין אכילת שומשום ובין הפחתה ברמת הכולסטרול הרע בדם (LDL) וירידה בלחץ הדם הסיסטולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully