וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה 5 דברים שקורים לגוף שלך אחרי גיל 30

29.5.2017 / 9:39

להיות אישה זה לא קל. הסטנדרטים של היופי שמקובלים בעולם מקשים על נשים רבות לקבל את השינויים המתרחשים בגופן עם ההתבגרות. אבל רגע לפני שהמילה גיל המעבר עולה לכם בראש, דעו שהשינוי הפיזיולוגי מתחיל הרבה יותר מוקדם

שיער שיבה. ShutterStock
עוד שלב בהתבגרות/ShutterStock

העשור הרביעי לחיים של אישה מביא עימו בעיקר מחשבות על הגשמה עצמית ומשפחה, אבל הפיזיולוגיה לא נשארת מאחור. את יכולה להתעורר יום אחד בגיל 30 ולשאול את עצמך "איך זה קרה פתאום", או להרגיש שינוי משמעותי שלא התכוננת אליו. הנה חמישה דברים שיכולים לקרות לגוף שלך בעשור שמקדם אותך עוד צעד לעבר גיל המעבר:


עוד בנושא:
לא רק נשים: גיל המעבר של הגברים
למה נשים גונחות בזמן סקס?
מחקר: נשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים

המחזור החודשי הופך מוזר

הירידה שמתרחשת ברמות האסטרוגן והפרוגסטרון בגיל 35 יכולה לגרום למחזור החודשי להשתנות: הוא יכול להתארך או להתקצר, להפוך כבד יותר או דווקא קל יותר והוא עשוי להופיע מוקדם יותר בחודש או דווקא לאחר. יש נשים שנכנסות בגילאים אלה לשלב של לפני גיל המעבר (פרה מנופאוזה), וגם זה יכול לגרום לשינויים הורמונליים ולשינוי במחזור החודשי.

שינויים משמעותיים יותר עלולים להצביע על בעיות רציניות יותר מהתבגרות, ולכן כדאי לפנות לרופא הנשים שלך אם זה קורה.

9 עובדות שכדאי לדעת על המחזור החודשי

סיפור בדקה: האישה שסבלה ממחזור במשך 5 שנים. ShutterStock
נהיה בלתי נסבל/ShutterStock

מתחילות לצוץ שיערות אפורות, ולא רק בראש

שיערות אפורות ולבנות הן חדשות לא טובות עבור רוב האנשים. זה לא שמדובר במצב מסכן חיים חס וחלילה, אלא שזה בעיקר פוגע לנו בביטחון העצמי. גילוי של שערה לבנה על הראש הוא אולי פחות טראומתי מלגלות שיערות לבנות בשיער הערווה, אבל רגע לפני שאתן מחליטות להסיר את השערה הסוררת - כדאי שתחשבו על זה ותקראו את הכתבה הבאה.

למה נשים מסירות את שיער הערווה שלהן, והאם זה בריא?

עליה לא מוסברת במשקל

הנה עוד תופעת לוואי מבאסת, אולי המבאסת מכולם. את כבר לא יכולה לאכול (כמעט) כל מה שבא לך וכעת את נדרשת לשמור על תזונה בריאה יותר מבעבר. נשים רבות מדווחות על כך שקשה להן יותר לשמור על משקל תקין ואפילו לעשות דיאטה.

מלבד השפעות הגיל, קיימות סיבות נוספות שיכולות להשפיע על קצב חילוף החומרים בגוף, כמו למשל המטען הגנטי השונה שקיים בכל אחד ואחת מאיתנו, עישון, נטילת תרופות מסוימות ועוד.

למה יותר קשה לרדת במשקל אחרי גיל 30?

אילוסטרציה. ShutterStock
העליה במשקל לא נמנעת/ShutterStock

בורח לך פיפי כשאת מתעטשת

מסיבה מובנת לחלוטין, בריחת שתן היא בעיה שמביך לדבר עליה עם הסובבים, אבל חשוב להבין כי תופעה זו נפוצה ביותר והשכיחות שלה עולה ככל שמתבגרים, בעיקר אצל נשים שעברו לידה. בגיל מבוגר, מרבית המקרים נגרמים כתוצאה מהיחלשות של רצפת האגן, מה שיכול להוביל לבריחת שתן בכמויות קטנות בעת פעילות גופנית, התעטשות ואפילו צחוק.

לא רק גזים: כל הבעיות המביכות ביותר

הסקס יותר טוב

והנה סיבה אחת ממש טובה לחצות את גיל 30 – יחסי המין הופכים טובים יותר. הסיבה? ההתבגרות הנפשית שלכן. בשלב זה אתן מבינות טוב יותר מה עושה לכן טוב ומה מביא אתכן לסיפוק, וכבר חוויתן מספר גדול יותר של פרטנרים. בנוסף, אתן כבר מכירות את הגוף שלכן ולא זקוקות לאחרים כדי שידריכו אתכן. אולי הגוף הוא כבר לא מה שהיה בגיל עשרים, אבל משום מה אתן שלמות איתו יותר – וזה לגמרי תורם ליחסי המין.

האם יחסי מין בגיל מבוגר מסוכנים? תלוי אם את אישה או גבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully