וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרגיה ירוקה: כך עלים ירוקים משפיעים על התפקוד שלכם

31.5.2016 / 7:00

ההורים שלכם הציקו לכם שתאכלו את הברוקולי וכרוב הניצנים? כנראה שהם יודעים דבר או שניים על החיים. האם הגוף שלנו בדומה לצמחים יכול להפיק אנרגיה מהשמש? כנראה שכן

פטאייר- כיסוני בצק ממולאים תרד מהמטבח הערבי. דרור עינב
אנרגיה ירוקה/דרור עינב

כמה פעמים כבר שמעתם שעלים ירוקים טובים לבריאות שלכם? בטח לא מעט. ירקות כמו קייל, כרוב וחסה מככבים ברשימות של המאכלים הכי בריאים, ולא בכדי. העלים הירוקים מכילים כמויות גדולות של ויטמינים ומינרלים, נוגדי חמצון ועוד, ויש משפחות כמו משפחת המצליבים (ברוקולי וכרוב) שאכילה שלהם נמצאה כמורידה את הסיכוי לחלות במחלות סרטן. אבל האם יש סיכוי שדווקא המרכיב הכי חשוב הוא זה שנותן לירקות האלה את הצבע שלהם?

עוד בנושא:
לרוויה: משקאות הבריאות שאתם לא מכירים
פופאי טעה: תרד מאוד בריא, אבל לא לשרירים
13 סיבות משכנעות במיוחד להתחיל לאכול ירוקים

כלורופיל הוא הפיגמנט הירוק שנמצא בכל צמח, זה שתהליך הפוטוסינתזה אינו יכול להתקיים בלעדיו. צמחים ירוקים בעצם קולטים את אור השמש והופכים אותו לאנרגיה. הכלורופיל הוא החומר הכימי שמאפשר את השינוי הזה.

נבט. ShutterStock
נבט/ShutterStock

היתרון העיקרי של הכלורופיל הוא העובדה שהוא מסיס במים ולכן קל לו לעבור בין קרומי התא ולנקות ולהגן עליו מנזקים של חמצון. הוא ידוע בכך שהוא עוזר בריפוי דלקות, משפר את פעילות הקיבה, תומך בפעילות סדירה של המעיים, מווסת את חומציות מערכת העיכול וכאמור גם בעל השפעה אנטי סרטנית. בנוסף, בשל הדמיון שבין המבנה של הכלורופיל למבנה המולקולרי של המוגלובין בדם, הוא מסייע להעלאת הברזל וההמוגלובין ומשפר ספירת דם.

עוד באותו נושא

11 סיבות להתחיל לשתות מיץ עשב חיטה

לכתבה המלאה

אנרגיה זמינה גם לבני אדם

אז אם הצמח מצליח לקבל את האנרגיה שלו מהשמש בעזרת הכלורופיל? למה שגם אנחנו לא נפיק ממנה אנרגיה? זה בדיוק מה שבדק מחקר של אוניברסיטת קולומביה ששאל את השאלה האם יונקים גם יכולים ליצר אנרגיה מאור השמש. במסגרת המחקר שפורסם בכתב העת Cell Science, נמצא כי המיטוכונדריה – "תחנת הכוח של התא" הפיקה אנרגיית ATP (אדנוזין טרי פוספט) כאשר הגוף נחשף לאור השמש וניזון מתזונה עשירה בכלורופיל. ATP היא המולקולה העיקרית שבזכותה מסוגלים התאים לקיים תגובות כימיות שדורשות אנרגיה ובעצם מאפשרת לנו לחיות.

ממצא זה עשוי להסביר מדוע אנשים מרגישים הרבה יותר אנרגטיים כשהם בשמש, במיוחד אם הדיאטה שלהם עשירה במזונות עם הרבה כלורופיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully