וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משום עד הל: כל מה שצריך לחורף בריא

25.11.2014 / 8:40

קר לכם? האף סתום? אתם משתעלים או מצוננים? אלה התבלינים והחליטות שכדאי להחזיק במקרר ובמזווה כדי לעבור את החורף בשלום

שלג בדנבר, ארה"ב נובמבר 2014. AP
מכינים את המטבח לחורף קר/AP

בשבוע האחרון מזג האוויר הולך ומתקדר, ומבהיר לנו שאנחנו כבר עמוק בתוך החורף. כדי שתוכלו לעבור את העונה הקרה בריאים וחזקים, הנה רשימה כל הדברים שאתם ממש חייבים להחזיק במטבח.

הוויטמינים שאתם הכי צריכים בחורף
חורף חם: כך תשמרו על עור בריא

שורש ג'ינג'ר על קרש חיתוך. ShutterStock
ג'ינג'ר. מקל על כאבי גרון/ShutterStock

קינמון: התבלין הריחני הזה, שנמצא כמעט בכל בית, ידוע ברפואה הסינית כ"מחמם". קינמון יכול לשפר את זרימת הדם ולחמם את הגוף, לכן כדאי להשתמש בו בזמן הצטננות וכשמרגישים תחושת קור. הוא יעיל גם להקלה על שיעול וקשיי נשימה.

כל מה שבריא בקינמון

ג'ינג'ר: גם הוא ידוע ברפואה הסינית המסורתית כצמח מחמם, בעל תכונות המקלות על שיעול ומפחיתות עודף לחות בריאות. במסורות ריפוי עממיות נוספות ג'ינג'ר נחשב כמחזק את המערכת החיסונית. ג'ינג'ר נחשב יעיל במיוחד להקלה על מחלות חורף, הצטננויות, כאבי גרון, שיעול וליחה. ג'ינג'ר עוזר גם במקרים של בחילה.

עוד באותו נושא

לא רק דבש: כל הפתרונות לגרון כואב

לכתבה המלאה
קמומיל. ShutterStock
תה קמומיל. יעזור לכם לישון גם עם אף סתום/ShutterStock

קמומיל (בבונג): צמח בעל תכונות מרגיעות שעוזר להירדם במצבי חוליי ומתח. הצמח ידוע גם כמשכך כאבי בטן וראש. תרופת סבתא מוכרת וידועה מקמומיל היא תרופה לכאבי אוזניים: מרתיחים פרחי קמומיל בסיר, מסננים ומקררים. טובלים צמר גפן או מטלית במי הקמומיל ומצמידים לאוזן הכואבת

הל: צמח שידוע ברפואה הסינית כמחזק. כמו כן, הל נחשב לאחד מצמחי המרפא המרכזיים ברפואה ההודית האיורוודה, שבה הוא מומלץ במיוחד לטיפול בקשיי נשימה בעקבות שיעול, הצטננות ושאר מחלות חורף.

הל. ShutterStock
הל. בריאות הודית/ShutterStock

ציפורן: התבלין הארומטי הזה ידוע כמשכך כאבים חזק ובעל תכונות נוגדות זיהומים (אנטיספטיות). לכן הוא מומלץ בדרך כלל להקלה על כאבי שיניים. יש שממליצים להוסיף אותו לחליטות של ג'ינג'ר וקינמון, לטיפול בהצטננות ולהתמודדות עם מחלות חורף.

כל הצמחים שיעזרו לכם להיפטר מכאבים

עלי אקליפטוס: לאקליפטוס ריח אופייני של רעננות וטוהר. העלים שלו נחשבים כבעלי תכונות ממיסות ומכייחות לכן מומלץ להשתמש בו במצבים של גודש בדרכי הנשימה.

ציפורן. ShutterStock
ציפורן. מקל על מכאובים/ShutterStock

שום: נחשב לאנטיביוטיקה של הטבע מכיוון שיש לו פעילות אנטי חיידקית, אנטי ויראלית ואנטי פטרייתית. הוא יעיל בשימוש בזיהומים ויראליים וחיידקיים כמו שיעול, שפעת, ברונכיט כרונית וסינוסיטיס. שן שום ביום, ותהיו בריאים הרבה יותר.

לא תאמינו מה שום יעשה לבריאות שלכם

תימין: זהו צמח תבלין הידוע כמדכא שיעול וכמכייח. הצמח יעיל מאד, ואף מחמם. מתאים לשימוש גם כשסובלים מדלקת גרון.

שום ובצל ירוק. נמרוד סונדרס
שום. אנטיביוטיקה טבעיץ/נמרוד סונדרס

אכינצאה: האינדיאנים האמינו שאין תרופה טובה יותר לטיפול בזיהומים. האכינצאה נחשבת לצמח מעורר ומחזק את מערכת החיסון על ידי שפעול והמרצה של תאי הדם הלבנים. אכיניציאה יכולה לעזור במלחמה במחלות החורף, להקל על החולה ואף לקצר את משך המחלה, אולם מומלץ להגביל את השימוש בה ללא יותר מחודשיים

סמבוק: ברפואה המסורתית נהוג להשתמש בצמח המרפא להגברת תנגודת הגוף למחלות. כמו כן, לפרי של הסמבוק מיוחסות תכונות נוגדות חיידקים ונגיפים, לכן הוא נחשב ברפואת הצמחים יעיל מאוד בטיפול בהצטננות, בשפעת ובזיהומים אחרים בדרכי הנשימה.

תבלינים. ShutterStock
תבלינים בריאים/ShutterStock

כיצד משתמשים?

בבישול: ג'ינג'ר, קינמון, הל, ציפורן ושום הם תבלינים שרצוי להרבות בשימוש בהם ואפשר לשלב אותם במרקים, במאפים ובתבשילים.

בשמנים ארומטיים (אתריים): אפשר למצוא בבתי המרקחת ובחנויות הטבע שמני אקליפטוס ותימין. מומלץ לטפטף אותם למי האמבטיה או לקערת מים חמים. שאיפת האדים מסייעת להקלה על שיעול וליחה ועל כאבי גרון.

בחליטות: קמומיל, אכינצאה, ג'ינג'ר, סמבוק ועלי אקליפטוס טובים מאד לחליטה ולשתייה. אפשר לתבל את המשקאות בקינמון, הל או ציפורן. בחנויות השונות אפשר למצוא תיונים מוכנים שמכילים שילובים מצוינים של צמחי מרפא, כמו ג'ינג'ר ודבש, אכינצאה וסמבוק, עלי אקליפטוס והדרים. עדיף לבחור חליטות ללא קפאין.

  • עוד באותו נושא:
  • חורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully