וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוס מהמשקה הזה ביום תשפר לכם את תפקוד המוח

תה נתפס כמשקה של זקנים, וחבל. המשקה הפופולרי נמצא כתורם לבריאות בשורה ארוכה של מחקרים, וכך גם במחקר הנוכחי. אז מה הוא יכול לעשות למוח שלכם?

ShutterStock

בווידיאו: הטריק שישפר לכם את הזיכרון

זה אומנם משקה של חורף, אבל אם להאמין לשורת מחקרים שנערכו בעשורים האחרונים תה הוא ללא ספק אחד מהמשקאות הבריאים ביותר שאתם יכולים להכניס לגוף שלכם. מחקר חדש שנערך על ידי אוניברסיטת סינגפור מצא שמי ששותה תה באופן יומיומי נהנה מיתרונות הקשורים לפעילות המוח.

החוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטה הלאומית של סינגפור שיתפו פעולה עם חוקרים מאוניברסיטת אסקס ואוניברסיטת קיימברידג' הבריטיות, ויחד הם בחנו נתונים של 36 מבוגרים בני 60 ומעלה. 15 משתתפים שתו תה באופן קבוע ב-25 השנים האחרונות, ואילו 11 שתו תה לעיתים נדירות או לא שתו כלל. צוות המחקר אסף נתונים אודות בריאותם, אורח חייהם ורווחתם הפסיכולוגית של המבוגרים. המשתתפים עברו גם בדיקות נוירופסיכולוגיות והדמיית MRI.

על פי הניתוח, צוות החוקרים מצאו כי לאנשים שצרכו תה ירוק או תה שחור לפחות ארבע פעמים בשבוע במשך כ-25 שנה, היו אזורים במוח שהיו קשורים זה לזה בצורה יעילה יותר - מה שנקשר במחקרים להזדקנות מוחית איטית יותר. "כאשר הקשרים בין אזורי המוח מובנים יותר, ניתן לבצע עיבוד מידע בצורה יעילה יותר", הסבירו החוקרים. בנוסף, למוחם של שותי התה היו קשרים סימטריים יותר בין ההמיספרות, שדומים יותר למוח של גיל העמידה יותר מאשר למוחו של קשיש.

עוד בוואלה!

מצעד התה: החליטות שיעזרו להתעורר, לרזות ולישון טוב יותר

לכתבה המלאה
אישה שותה משקה חם. ShutterStock
כדאי להוסיף אותו לתפריט. אישה שותה תה/ShutterStock

"הראינו במחקרים הקודמים שלנו כי מי ששותה תה באופן קבוע היה בעל תפקוד קוגניטיבי טוב יותר בהשוואה לאלה שאינם שותים תה. התוצאות הנוכחיות של המחקר הנוגעות לרשת המוח תומכות בעקיפין בממצאים הקודמים שלנו, בכך שהראו שההשפעות החיוביות של שתיית תה רגילה הביאו לתוצאה בשיפור ארגון המוח, שנוצר על ידי מניעת הפרעה לקשרים בין-אזוריים", אמרו החוקרים.

בידיעה לעיתונות אמרו המדענים שיתרונות האנטי-אייג'ינג של התה נבעו מקטכין, נוגד חמצון טבעי והחומר הפעיל המצוי בתה ירוק, המגביר את הזכרון ואת הפונקציות של הסקת מסקנות. הם הוסיפו כי המחקר שלהם הראה כי שתיית תה יכולה להיות בחירה פשוטה באורח חיים המועילה מאוד לבריאות המוח. בהמשך צוות החוקרים יבדוק מה ההשפעות של תה ותרכובות ביו-אקטיביות שלו על ירידה ביכולות הקוגניטיביות.

  • עוד באותו נושא:
  • תה
  • מוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully