וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופסי: מאכלים שגורמים לתופעות לא נעימות בגוף

25.2.2018 / 7:53

נכון, זה לא בהכרח יקרה לכל אחד, והרבה תלוי בגוף שלכם, אבל יש כמה מאכלים שבכל זאת משאירים את חותמם בצורה דומה על רובנו. וכשאנחנו אומרים חותם - אנחנו מתכוונים לזה

סיפור בדקה: שייק ירוק/מערכת וואלה

בווידיאו: מנת יתר של ברוקולי וקייל כמעט גרמה לאישה להתעוור

מזון הוא הדלק שמניע את הגוף, אבל הוא טומן בתוכו כמה תכונות שיכולות להשפיע עליו באופנים די מוזרים. זה אומנם לא קורה לכולם, ולכל אחד מאיתנו יש תגובות פיזיות שונות למאכלים מסוימים, ובכל זאת יש כמה מזונות שמשאירים את העקבות שלהם באופן די דומה אצל רובנו. הנה כמה מהבולטים שבהם:

עוד בנושא:
אילו מאכלים ומחלות גורמים לריח רע מהגוף?
4 מאכלים בריאים שלא כדאי לאכול יותר מדי מהם
האם יש סיבה אמיתית לפחד מהאוכל שלנו?

מיץ סלק. ShutterStock
צבע עז שיכול להופיע גם בשירותים. מיץ סלק/ShutterStock

אם אתם מחובבי הסלק, ייתכן ששמתם לב לתופעת שירותים מוזרה. השתן (ואולי גם מספר 2) נהיה אדום-סגול. אם זה קרה - אין מה להילחץ, זה לא מסוכן. הסלק פשוט מלא בפיגמנט אדום שנקרא בטאלאינים, וכשיש יותר מדי ממנו הוא יוצא בשירותים.

ואגב זה לא נגמר בשירותים. תמונה אחת שפרסמה אישה שהניקה את תינוקה הסעירה את הרשת ממש לאחרונה. האישה מאוסטרליה הניקה את בתה וכאשר ניתקה אותה מהשד קרה משהו מוזר מאוד: שפריץ של נוזל ורוד-סגול יצא מהשד. הסיבה - יותר מדי סלק. מתברר שהאישה ניזונה באותו היום מכריך עם סלט סלק, מיץ סלק ולקינוח עוד קצת סלק. וכן, שאלנו מומחית הנקה - זה יכול לקרות.

גזר

מרק גזר. ShutterStock
הופך את הידיים לכתומות. מרק גזר/ShutterStock

אכילה מרובה של גזר נקשרת תמיד לשיפור הראייה ואכן לא מדובר במיתוס אלא באמת מוכחת. מצד שני, אם תאכלו הרבה גזר, רוב הסיכויים שגם העור שלכם יהפוך כתום.

הגזר, כמו עוד מאכלים כתומים דוגמת בטטה ודלעת, מכילים ויטמין A, שאכילה מרובה שלו עלולה להשפיע על גוון העור ולהפוך אותו לצהבהב-כתמתם. אם הידיים שלכם התחילו להצהיב - תפסיקו עם הגזר לפני שזה מתפשט לשאר הגוף. אבל אין מה לדאוג - המצב הפיך ואם תצרכו קצת פחות ויטמין A תוך זמן קצר שוב תרגישו כמו עצמכם.

אספרגוס

אספרגוס. GettyImages
עלול לעשות פיפי מסריח. אספרגוס/GettyImages

אם 15 עד 30 דקות לאחר אכילת אספרגוס השתן שלכם יהיה בעל ריח חריף ולא נעים במיוחד - תדעו את מי להאשים. במהלך עיכול האספרגוס, הגוף משחרר חומצות אמינו ריחניות דרך השתן, והן שגורמות לריח המוזר. אם אתם מוכנים להישבע שהשתן שלכם אף פעם לא הסריח לאחר אכילת אספרגוס, כנראה שפשוט אין לכם את הגנים המתאימים לזהות את הריח. רק ל-20 עד 40 אחוזים מהאנשים יש את היכולת להריח את ריח האספרגוס בזמן הטלת שתן.

קטניות

חמין. נמרוד סונדרס
תופעת לוואי מוכרת למרבה הצער. חמין/נמרוד סונדרס

כמעט כל מי שאוכל קטניות בצורה קבועה מכיר את הבעיה הזו, ואין ספק כי עבור חלקנו מדובר בבעיה אמתית וכואבת - הגזים.

מזונות מסוימים מכילים חומרים שאינם מתעכלים באופן מלא ולכן הם נוטים לעבור חלק משמעותי מהפירוק שלהם על ידי חיידקי המעיים. כשמדובר בקטניות המכילות אוליגוסכרידים - מולקולות סוכר שמורכבות מכמה סוגים שונים של מונוסכרידים (בדרך כלל עד עשרה) ויוצרות פולימר ארוך, הבעיה היא שלא קיים בגוף האדם אנזים שמסוגל לפרק אותן. לכן, כאשר הן עוברות למעי הגס, משמשות המולקולות הללו כמזון לחיידקי המעי. תופעת הלוואי של תהליכי חילוף החומרים שלהם הם הגזים שצריכים לצאת.

מזונות חריפים

שום ובצל. ShutterStock
לא רק עושים ריח רע מהפה. שום ובצל/ShutterStock

מזונות מסוימים כמו קארי, שום ובצל לא רק שיכולים לגרום לריח ריח מהפה, אלא גם עלולים לגרום לריח רע מהגוף. איך בדיוק? לאחר העיכול, מזונות אלו גורמים לייצור של תרכובות המכילות גופרית. אומנם רובם מפורקים כבר במערכת העיכול ובכבד, אך חלקם נספגים למחזור הדם ומשתחררים דרך הריאות ודרך בלוטות הזיעה. מזונות חריפים למיניהם, גם אם אינם מפרישים חומרים ריחניים בזיעה יכולים להגביר באופן כללי הפרשה של זיעה ובכך להגביר ריח גוף רע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully