וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיפך מפליאו: רוצים להאריך ימים? תאכלו הרבה פחמימות

10.10.2016 / 6:58

מחקר מאוסטרליה מגשים לנו חלום וקובע שדיאטה עתירת פחמימות ודלה בחלבונים היא המתכון הבטוח לאריכות ימים ולשמירה על הגזרה. יש לזה גם הוכחות מדעיות והכל, אבל נקרא אותן כשנסיים את הבורקס

צילום מסך

בווידאו: התינוקת שלא אכלה פחמימה מעולם

תזונה דלה בחלבונים ועתירת פחמימות היא ככל הנראה הדרך האפקטיבית ביותר להשיג אריכות ימים וגם לשמור על הגזרה, כך קובע מחקר אוסטרלי חדש. לפי המחקר, תזונה העשירה בפחמימות מעודדת את ייצורו של הורמון שמאריך את תוחלת החיים וגם נלחם בשומן.

המחקר, שפורסם בכתב העת Cell Metabolism מצייר תמונה בהירה יותר של תפקידו של פקטור הגדילה פיברובלסט 21 (Fibroblast Growth Factor 21, או בקיצור: FGF21), שלעתים מכונה גם הורמון "מעיין הנעורים", ומיוצר בעיקר בכבד. מחקרים קודמים גילו של- FGF21 חלק בריסון התאבון, ויסות המטבוליזם, חיזוק המערכת החיסונית והארכת תוחלת החיים. הורמון ה-FGF21 משמש גם כיעד בטיפולים מסויימים במחלת הסוכרת אולם, מעט מאוד ידוע על האופן שבו הוא מיוצר ומופרש בגוף.

עוד בנושא:
מה קורה לגוף כשמפסיקים לאכול בשר?
פחמימות או שומנים: מה יותר גרוע לדיאטה שלכם?
אילו פחמימות נחשבות לטובות?

בורקס תרד של גיא גמזו. אפיק גבאי
חלום שלנו. בורקס/אפיק גבאי

כעת, חוקרים מאוניברסיטת סידני באוסטרליה גילו שדיאטות עתירות פחמימות ודלות בחלבונים יעילות במיוחד בהעלאת רמות הורמון ה-FGF21 בדם. במסגרת המחקר נבחנו 25 דיאטות שנבדלו זו מזו בתכולת החלבונים, הפחמימות, השומן והקלוריות שלהן, ונבדקה את השפעתן על עכברי מעבדה.

"למרות הפופולריות העצומה שלה זוכות דיאטות המבוססות על פליאו (דיאטה עתירת חלבונים ושומן שכמעט ואינה מכילה דגנים ופחמימות), המחקר שלנו דווקא מצביע שההיפך הגמור עדיף לנו, במיוחד ככל שאנחנו מתבגרים. דיאטה דלה בחלבונים ועשירה בפחמימות היא בעלת היתרונות הבריאותיים הרבים ביותר בשלבים המאוחרים יותר בחיים ותורמת יותר לאריכות ימים", אמרה סמנת'ה סולון-ביאט, החוקרת הראשית.

"ההקשר התזונתי שמוביל לעלייה הגדולה ביותר של רמות ה- FGF21 תלוי באיזון בין חלבונים ופחמימות. אותו מאזן הוא בעל חשיבות גם באופן שבו ההורמון תורם לתיווך של רעב לחלבון", הוסיפה. הממצאים הללו מקרבים את החוקרים צעד אחד נוסף לקראת ההבנה של האופן שבו הורמון FGF21 פועל והדרכים שבהן הוא יכול לסייע לאנשים לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully