וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות רעות לחיות: 84% מהצמחונים יחזרו לאכול בשר

7.12.2014 / 11:15

סקר שנערך בארה"ב מראה כי רוב האנשים שבחרו להיות צמחונים או טבעונים חזרו לאכול מוצרים מן החי. מה הסיבות שהחזירו אותם לאכול בשר, ובמה שונה במצב בישראל?

אילוסטרציה. ShutterStock
תם עידן החסה?/ShutterStock

סופו של טרנד? סקר אמריקאי חדש מצא כי 84 אחוזים מהצמחונים והטבעונים חוזרים לאכול בשר. למרות העובדה שהסקר נערך בארה"ב, ממלכת הבייקון והעוף המטוגן, החדשות האלה לא משמחות את ארגוני זכויות בעלי החיים ברחבי העולם, ובצדק.

בסקר, שנערך על ידי ארגון Humane Research Council, ארגון ללא מטרות רווח שבודק בעזרת מחקרי שוק את דעותיהם של בני האדם על נושאים שקשורים בבעלי חיים, נשאלו 11 אלף אמריקאים על הרגלי התזונה שלהם. כ-88 אחוזים מהנשאלים העידו כי מעולם לא ניסו להפוך לצמחונים או טבעונים, 2 אחוזים העידו כי הם טבעונים או צמחונים (1.5 צמחונים, ו-0.5 טבעונים) ו-10 אחוזים מתוכם אמרו שהם צמחונים או טבעונים לשעבר.

מחצית מהאנשים העידו כי הסיבה העיקרית לחזרה לאכילת בשר הייתה חוסר תמיכה חברתית ומשפחתית.

עוף בגריל של מלך העופות. נמרוד סונדרס
עוף, היה אחד הגורמים שהחזירו אנשים לאכול בשר/נמרוד סונדרס

עוד מצא הסקר כי לטבעונים יש סיכוי נמוך יותר לחזור לאכול בשר מאשר צמחונים, ואם אצל הצמחונים האחוזים עומדים על כ-84 אחוזים, אצל טבעונים מדובר ב-70 אחוזים שיחזרו לאכול מוצרים מן החי. לפי הסקר, אם אתם נשים טבעוניות, הסיכויים שלכן לחזור לאכול בשר יורדים אף יותר. הבשורות הטובות לאוהבי הז'אנר הן כי 37 אחוזים מהאנשים שהגדירו את עצמם טבעונים או צמחונים לשעבר, העידו כי ירצו לשוב לנסות ולאכול תזונה צמחית בלבד.

הסיבות להפיכה לצמחוני או טבעוני על פי הסקרים, היו סיבות בריאותיות, כיוון שהתזונה הצמחונית והטבעונית נחשבת לבריאה ביותר, וסיבות הומניות הנוגעות לרגשותיהם של בעלי החיים. נתון נוסף שהתגלה בסקר היה כי עוף, ולא בשר אדום היה זה שגרם לרבים לעשות את החילוף בחזרה לאכילת בשר.

עוד באותו נושא

כל הסיבות לבחור בטבעונות

לכתבה המלאה

המצב בישראל שונה

חשוב לציין כי המצב בישראל שונה מאשר זה שמתואר בסקר, הן מבחינת האחוזים באוכלוסייה, התמיכה החברתית והסביבתית הקיימת כיום, וגם העובדה כי מרביתנו ניזונים מתזונה ים תיכונית שנשענת גם על פירות, ירקות וקטניות.

כיום הנתונים מדברים על בין 5 ל-8 אחוזים מאוכלוסיית ישראל שהינם טבעונים או צמחונים, וכרבע דיווחו על הפחתה משמעותית בצריכת הבשר. בנוסף, בשנים האחרונות התפתח השיח הטבעוני בישראל, ובמקביל לפתיחת מסעדות ובתי עסק נטולי מוצרים מן החי כמעט בכל עיר, ובוודאי בתל אביב, ארגון אנונימוס גם מקיים פרויקט חינמי שנקרא אתגר 22, בו מוצעת תמיכה תזונתית, וחברתית לאלו שבוחרים לנסות לעבור לתזונה טבעונית.

לסיכום, המחקר מציע לתנועות למען זכויות בעלי החיים לנסות לשנות גישה ולאמץ שיטות כמו "מיטלס מאנדיי" (יום שני ללא בשר) שמונהג גם בארץ תחת הובלתה של מיקי חיימוביץ'. צמצום אכילה של בשר, יהיה יותר יעיל בטווח הארוך מאשר הפסקת אכילת בשר לחלוטין, טוענים בארגון.

עוד בנושא:
יש חיים אחרי הביצים
מעבר בריא לטבעונות
בריא מדי: 5 מאכלים בריאים עם צד אפל

  • עוד באותו נושא:
  • טבעונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully