וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 דקות של כושר מורידות את הסיכון לסרטן השד

4.11.2014 / 9:08

מחקר רחב שארך שלוש שנים ובדק מעל 100 אלף נשים מצא כי אלו שניהלו אורח חיים בריא וביצעו פעילות גופנית באופן קבוע, הורידו את הסיכויים שלהן לחלות במחלה

סרטן השד. ShutterStock
כבר לא אחת מתשע/ShutterStock

רבע שעה של ספורט מדי יום, לא חשוב מאיזה סוג, ואתן עשויות להוריד בחמישית את הסיכויים שלכן לחלות בסרטן השד. מחקר של אוניברסיטת אוקספורד שבדק 125 אלף נשים לאחר גיל המעבר מצא כי נבדקות שעשו 15-35 דקות של פעילות גופנית כל יום, הורידו את הסיכויים שלהן לחלות בסרטן השד. בנוסף, מצא המחקר כי נשים עם אחוזי שומן גבוהים הכפילו את הסיכון שלהן לחלות במחלה, לעומת נשים עם משקל תקין.

תוצאות המחקר שארך שלוש שנים הוצגו בכנס של המכון הלאומי לחקר הסרטן (NCRI) בלונדון. "אנחנו יודעים כבר כמה שנים שפעילות גופנית מסייעת להפחית את הסיכויים לחלות בסרטן השד, אבל תוצאות המחקר מראות כי מלבד שמירה על משקל תקין, יש לספורט השפעות בריאותיות נוספות", אמר פרופסור טים קיי, עורך המחקר הראשי מאוניברסיטת אוקספורד. הוא הוסיף כי "אנחנו עוד לא יודעים איך בדיוק ספורט משפיע על הורדת הסיכוי לחלות בסרטן השד, מלבד שמירה על משקל תקין, אבל מחקרים קטנים מראים כי יש לו השפעה על רמת ההורמונים בגוף". לפי הערכת החוקרים, תאי השומן מעלים את הרמות של האסטרוגן בגוף, מה שמוביל ליצירה מרובה של גידולים, שפירים וממאירים.

אורח חיים בריא מפחית מחלות

למרות הסלוגן "אחת מתשע", מספר הנשים שחולות בסרטן השד עולה בהדרגה וכיום מדובר על אישה אחת מתוך שמונה שחולה במחלה. כרבע מהנשים שמאובחנות כחולות בסרטן השד הן בגילאי 30 עד 50. כאלף מהנשים שהשתתפו במחקר חלו בסופו של דבר בסרטן השד, אך הממצאים שלו מעודדים ומהווים עוד חוליה בשרשרת של מחקרים מהעת האחרונה שמראים כי שמירה על אורח חיים בריא ופעיל, יכולה למנוע מחלות ולהאריך חיים.

אישה מבוגרת רצה. ShutterStock
טוב בכל גיל/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully