וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול חדשני הצליח לרפא ילדים מאלרגיה לבוטנים

20.8.2017 / 7:44

בשורה מעודדת מאוד מגיעה מאוסטרליה, שם הצליחו חוקרים לרפא ילדים מאלרגיה לבוטנים באמצעות טיפול פרוביוטי. רגישות לבוטנים היא אלרגיית המזון הנפוצה והקטלנית ביותר בעולם המערבי

מרים דוקרה למאי מתה בגלל נשיקה מהחבר שלה/מערכת סיפור בדקה

בווידאו: צעירה מתה מתגובה אלרגית לאחר שהתנשקה עם בן זוגה שאכל בוטנים

ייתכן שחוקרים מאוסטרליה הצליחו למצוא סוף סוף טיפול שיכול לרפא ילדים שסובלים מאלרגיה לבוטנים. מדובר במחקר מצומצם בהיקפו, שנערך במכון המחקר לילדים על שם מורדוך באוסטרליה. עם זאת, מדובר במחקר ארוך טווח, שבמסגרתו הצליחו החוקרים לרפא שני שליש מהילדים שהשתתפו בניסוי ויותר מכך – הרגישות לבוטנים נעלמה למשך 4 שנים, ולכן תוצאותיו מעודדות מאוד ונחשבות להתקדמות חיובית ביותר בתחום.

48 הילדים שהשתתפו בניסוי טופלו באמצעות שיטה ניסיונית של אימונותרפיה. משמעות הדבר היא שניתן להם טיפול פרוביוטי שהורכב מחיידק הלקטובצילוס רמנוסוס (lactobacillus rhamnosus) בשילוב חלבון שמצוי בבוטנים או עם פלצבו. הטיפול ניתן לילדים פעם ביום במשך שנה וחצי.

עוד בנושא:
האם אלרגיה למזון עוברת לתינוק במהלך ההריון?
אלו המזונות שיכולים לרסן לכם את האלרגיה
מקלחת מסוכנת: הכירו את האנשים שאלרגיים למים

ילדה אוכל סנדביץ'. ShutterStock
משתתפי המחקר יכלו לאכול בוטנים ללא תגובה אלרגית גם כעבור 4 שנים/ShutterStock

80 אחוזים מהילדים שקיבלו את הטיפול שהכיל את חלבון הבוטנים יכלו בסוף תקופת הניסוי לצרוך בוטנים מבלי לפתח תגובה אלרגית כלל. כעבור 4 שנים מהטיפול, 70 אחוזים עדיין היו מסוגלים לאכול בוטנים ללא שום תופעות אלרגיות.

"הילדים האלה אכלו בוטנים כחלק שגרתי מהתפריט שלהם מבלי שהיו צריכים ליטול שום טיפול עוקב לאחר שהניסוי הסתיים", אמרה פרופ' מימי טאנג, החוקרת שהובילה את המחקר.

1% מאוכלוסיית העולם אלרגיים לבוטנים

כאחוז אחד מאוכלוסיית העולם סובל מאלרגיה לבוטנים, והיא נחשבת לאחת מאלרגיות המזון הקשות והמסוכנות ביותר ולגורם הנפוץ ביותר לאנפילקסיס – תגובה אלרגית מסכנת חיים. בעולם המערבי, אלרגיה לבוטנים היא הסיבה המובילה למוות כתוצאה מאנפילקסיס. וזו הסיבה שלמרות היקפו הקטן יחסית של המחקר, תוצאותיו זוכות לתשומת לב חיובית רבה בעולם המדעי.

"חלק מהילדים במחקר נאלצו לשמור על תזונה אדוקה מאוד כדי להמנע מבוטנים, וזה היה מקור לחרדה עצומה עבורם", סיפרה פרופ' טאנג. "בסופו של הטיפול, וגם בחלוף ארבע שנים ממנו, רבים מהילדים שהגיבו לטיפול הפרוביוטי יכלו להתנהל בחייהם בחופשיות, כמו ילדים שאינם סובלים מאלרגיה לבוטנים", הוסיפה.

בוטנים. ShutterStock
האם אותו הטיפול יוכל לסייע גם בריפוי אלרגיות אחרות?/ShutterStock

הטיפול הפרוביוטי משנה את האופן שבו מגיבה המערכת החיסונית לאלרגן, ולאורך זמן היא מסייעת בבניית סבילות אליו. "הפרוביוטיקה משפיעה על המערכת החיסונית ומעודדת אותה להגיב בצורה סובלנית, במקום ליצור תגובה אלרגית", הסבירה החוקרת. "אם הטיפול יינתן לאורך זמן ובקביעות, אנחנו מקווים לראות תוצאה שבמסגרתה המערכת החיסונית מזהה את האנטיגן".

פרופ' טאנג מאמינה שממצאי המחקר שלה ותוצאות הניסוי החיוביות יוכלו לשמש בעתיד גם כבסיס לטיפול באלרגיות מזון נוספות, לא רק לבוטנים. "זהו צעד עצום בכיוון של מציאת טיפול אפקטיבי שנותן מענה לבעיית האלרגיות למזון בחברות המערביות", אמרה.

כעת, יש לאשש את ממצאי המחקר הזה באמצעות ניסויים בהיקף רחב יותר. תהליך זה עשוי לקחת כמה שנים, שבהן יאלצו הסובלים מאלרגיות להמשיך ולהמתין לטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully