וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת שינה קבועה יכולה למנוע השמנה עתידית בילדים

25.4.2017 / 7:05

מחקר מקיף מצא כי רוטינות יומיומיות של ילדים בגילאי הגן עשויות להשפיע על בריאותם העתידית. אז איזה עוד הרגלים כדאי שתאמצו איתם כבר עכשיו?

ילד ישן. ShutterStock
לכו לישון!/ShutterStock

אם אתם מההורים שנאבקים עם הילדים כל לילה מחדש כדי שילכו לישון, כדאי שתקראו את המחקר הבא. מדענים חקרו 11 אלף ילדים בני שלוש שנולדו באנגליה בין השנים 2000 ל-2002 ומצאו כי שינה בזמן קבוע מנעה השמנת יתר.

"המחקר הזה מספק הוכחות נוספות שהרגלים של ילדים בגילאי הגן קשורים להתפתחות הבריאותית שלהם בעתיד – מה שעשוי למנוע מהם להשמין כשיגדלו", אמרו החוקרים מהמחלקה לבריאות הציבור באוניברסיטת אוהיו. בנוסף, המחקר שהתפרסם בכתב העת Obesity מצא כי אכילה בשעות קבועות וצפייה של פחות מחצי שעה מדי יום בטלוויזיה, עשויות גם הן למנוע השמנת יתר עתידית. מדובר על המחקר הראשון שבדק את הקשר בין רוטינות בילדות ובין השמנת יתר בגילאי טרום העשרה.

עוד בנושא:
לישון כמו תינוק: איך יוצרים טקס שינה לקטנטנים?
כך תעזרו לילדים לישון גם כשהם יוצאים מהשגרה
מסיבת פיג'מות עם ההורים

ילדים אוכלים נכון. ShutterStock
חשוב להקפיד על שעות מסודרות גם באכילה/ShutterStock

החוקרים בדקו כאמור שלושה הרגלים ביתיים שהילדים היו חשופים אליהם: השעה בה הם הולכים לישון, זמני ארוחות וצפייה בטלוויזיה (האם הוריהם הגבילו או לא את זמני הצפייה שלהם בטלוויזיה לשעה אחת ביום). ל-41 אחוזים מהילדים היה זמן שינה קבוע, ל-47 אחוזים היו זמני ארוחה קבועים, ו-23 אחוזים היו מוגבלים לשעה או פחות ביום של טלוויזיה.

כל שלושת ההרגלים האלה נקשרו במחקרים שונים לשליטה טובה יותר ברגשות – שהיא מדד לכמה הילד עשוי להפוך מתוסכל או להתרגש יתר על המידה. ילדים שהתקשו יותר לשלוט ברגשותיהם – היו בעלי סיכוי גבוה יותר לסבול מהשמנת יתר בעתיד – כך על פי המחקר.

הממצאים הראו כי היעדרם של שעות שינה קבועות לפני גיל הגן היה מנבא עצמאי להשמנת יתר בגיל 11. ילדים בני שלוש שלא הלכו לישון בלילות אמצע השבוע בשעות קבועות, היו בעלי סיכוי גבוה יותר ב-11 אחוזים לסבול מהשמנת יתר. "שינה היא דבר מאוד חשוב לבריאות של כולנו, אבל היא חשובה במיוחד עבור ילדים", הסבירו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully