וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפה שלכם מכיל הרבה יותר קלוריות ממה שאתם חושבים

12.3.2017 / 7:09

גם אתם אוהבים הפוך על הבוקר? מרגישים בריאים כשאתם מוסיפים כפית דבש לתה שלכם? חבל, כי אתם משלים את עצמכם. כמה קלוריות אתם מוסיפים למשקאות שלכם מדי יום כשאתם שמים קצת חלב וכפית סוכר? התשובות בפנים

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

בווידיאו: הנה כמה עובדות על קפה שלא הכרתם

עבור רבים מאיתנו, הבוקר הוא החלק הכי גרוע ביום. אם יש משהו אחד טוב בו – זה הקפה. אבל כמו כל דבר בחיים, גם הוא יכול לבאס. ולא, אנחנו לא מדברים על הטעם שלו, אלא על הקלוריות שהוא מחביא בתוכו. כן, מסתבר שכוס קפה אחת מכילה הרבה יותר קלוריות מה שאתם חושבים, וזה לגמרי באשמתכם.

על פי אנליזה שפורסמה בכתב העת the journal Public Health ונערכה על ידי חוקרים מאוניברסיטת אילינוי ומאוניברסיטת קליפורניה, שני שלישים מאלה ששותים קפה, מוסיפים לו שמנת, חלב וסוכר. מקרב שתייני התה מדובר על כשליש אחד בלבד שלרוב ממתיק את המשקה שלו בדבש או סוכר. האנליזה כללה כ-19 אלף אנשים שלקחו חלק בסקר בריאות לאומי שנפרש על פני 12 שנים.

עוד בנושא:
מחקר מוכיח: באמת אסור לשתות קפה בלילה
מחקר של הרווארד: 3 כוסות קפה ביום מאריכות חיים
כך הקפה של הבוקר יכול להאריך לכם את החיים

כמחצית מהאנשים שותים קפה מדי יום

הממצאים הראו כי 51 אחוזים שותים קפה מדי יום ואילו 26 אחוזים שותים תה מדי יום. עוד נמצא כי 67 אחוזים מאלה ששתו קפה, הוסיפו לו עוד קלוריות דרך תוספת אחת לפחות שבחרו. אצל שתייני התה היה מדובר ב-33 אחוזים. החוקרים העריכו כי מדובר בתוספת של 69 קלוריות ביום אצל שתייני הקפה, ש-60 אחוזים מהן מגיעים מסוכר והשאר משומן. אלה שמעדיפים לשתות תה, הוסיפו 43 קלוריות בממוצע מדי יום למשקה שלהם.

קפה. ShutterStock
רק תמים למראה/ShutterStock

גם לכם 69 קלוריות נשמעות די מעט? אמנם לא מדובר במאות של קלוריות, אך ברוב המקרים הן לא נספרות בדיאטה, ואם נסכום אותן לשנה אחת הן יגיעו ל-25 אלף קלוריות, וזו כבר כמות משמעותית. "הממצאים שלנו מראים כי רוב האנשים מוסיפים טעם לקפה שלהם, אבל הם לא ממש חושבים על זה שהם מוסיפים גם קלוריות", סיכמו עורכי המחקר בהצהרה לעיתונות.

כמה קלוריות יש בקפה?

אז כמה קלוריות מסתתרות בכוס קפה אחת? בכוס קפה הפוך קטן (200 מ"ל) יש 118 קלוריות אם הוא על בסיס חלב 3% ו-82 קלוריות אם הוא על בסיס חלב 1%. בכוס הפוך גדול (330 מ"ל) תמצאו כבר 195 קלוריות אם הוא על בסיס חלב 3% ו-135 קלוריות אם הוא מבוסס על חלב 1%. וכל זה מבלי להגיד מילה על כפיות הסוכר שמתווספות וטומנות בחובן 20 קלוריות לכפית, לא משנה אם הסוכר לבן או חום.

העורכים לא מבקשים מהציבור להפסיק לשתות את הקפה או התה שלו, אלא רק לשים לב לכמויות הסוכר והחלב שמוסיפים למשקאות, שהשתייה שלהם נתפסת כטריוויאלית. לפי המחקר גם הרגלי השתייה שלנו משתנים עם השנים – אז אולי יום אחד גם אתם תשתו קפה שחור נקי על הבוקר. יש למה לצפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully