וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 צמחים שיכינו את הגוף שלכם למתקפת השומנים של חנוכה

אבי ציטרשפילר, מאמר אורח

28.11.2016 / 7:12

לפני שתספיקו להגיד נס גדול היה פה, חנוכה ינחת עליכם עם כל מטען הסופגניות והלביבות השמנוני שלו. השנה, אל תתנו לחג לתפוס אתכם לא מוכנים. הכינו את גופכם מראש עם צמחי מרפא שנלחמים בשומן

עריכה: גיא גורן

בווידיאו: זה מה שמצפה לכם בחג הקרוב

חנוכה, חג האורות והשמן, מתקרב בצעדי ענק ומזמן לנו סופגניות ולביבות לרוב. זה הזמן להכין את הגוף ל"מתקפת השומנים" באמצעות חמישה צמחי מרפא, שיסייעו לנקות את גופנו ולהחזירו לאיזון בזמן החג, ולאחריו.

עוד בנושא:
עזבו אתכם מדיאטה: 5 צמחים שמסייעים לירידה במשקל
10 הפירות היבשים המזינים ביותר
חכי עם האנטיביוטיקה: דרכים טבעיות לטיפול בדרכי השתן

שורשי שן הארי – ניקוי רעלים

צמח שן הארי. ShutterStock
מונע את שקיעת השומנים והכולסטרול בדם. צמח שן הארי/ShutterStock

שן הארי, שפריחתו הצהובה מופיעה בסתיו, מכיל שורשים מרירים המחזקים רבות את מערכת העיכול, מערכת החיסון ולאחרונה אף מוזכרים בהקשר של מחלת הסרטן. שימוש בשורשי שן הארי, בייחוד לקראת חג החנוכה, יסייע בשיפור הספיגה והעיכול, בשיפור היציאות ובתמיכה בכבד. בתוך כך, יסייע בהפחתת רמות השומנים בגוף ובמניעת נזקים הנובעים משקיעה וחמצון של הכולסטרול הרע בדם, בזכות נוגדי החמצון החזקים שבו. שורשי שן הארי יתרמו להשלמת רכיבים החשובים מאוד לשמירה על בריאות הגוף ותומכים בירידה במשקל - כמו ויטמיני A,C,B ומינרלים רבים ביניהם מגנזיום וברזל. בנוסף, הצמח מעודד פירוק מולקולות שומניות בתהליכי העיכול ומסייע בחילוף חומרים של השומנים.

אופן השימוש: מומלץ להשרות במשך הלילה כף שטוחה של שורשי שן ארי גרוסים בשתי כוסות מים. בבוקר, יש להרתיח את המים ובהם השורשים במשך עשר דקות, עם מכסה סגור. בתום הרתיחה, יש לכבות את האש, לצנן מעט ולהכניס למקרר. את המרתח מומלץ לשתות פעמיים ביום - חציו בבוקר וחציו בערב. יש להתמיד למשך חודש לפחות.

אזהרות: הצמח בטוח לשימוש ולא צפויות תופעות לוואי, יחד עם זאת, תוך כדי השימוש עשויות להופיע תופעות הקשורות לניקוי הרעלים מהגוף ובהן סחרחורות ובחילה. תופעות אלו אמורות לחלוף תוך שבוע, ובמהלכן רצוי להפחית את המינון.

קליפות צמח הגארסיניה – איזון המשקל

פירות גרסיניה קמבוג'יה. ShutterStock
גורם לכבד לייצר פחות שומנים. פרי הגארסיניה/ShutterStock

את קליפות הגארסיניה מקלפים מפרי הגארסיניה הטרופי, כחודש לפני הבשלתו ומייבשים, בעיקר בתאילנד. השימוש בקליפות מסייע בהורדת ואיזון המשקל וכן בשמירה מפני נזקי השמנה וטרשת עורקים שעשויים להגרם כתוצאה מעלייה במשקל.

לקליפות השפעה מצטברת - בשבועות הראשונים הוא משפיע על מערכת העצבים וממתן אכילה רגשית. לאחר מספר חודשים של שימוש יומיומי, הצמח משפיע על הכבד בייצור פחות שומנים מפחמימות וכתוצאה מכך הגוף צורך את השומנים הקיימים. בשלב זה, ניכרת השפעה מבורכת על רמות השומנים והסוכרים בדם וחלה ירידה במשקל.
בנוסף ישפיע הצמח על בלוטות הטעם ויקטין את הצורך במתוקים. הצמח מתאים מאוד לשימוש לאחר תקופות בהן "מעט הגזמנו", כמו חגי תשרי, חנוכה וכדומה.

אופן השימוש: יש להוסיף לכוס מים רותחים קליפה אחת של גארסיניה (גודל של קליפה ממוצעת: 10-15 מ"מ) ולהשרות למשך 10 דקות. לאחר מכן, יש לשתות את המים וללעוס את הקליפה היטב, דבר שיביא לאפקטיביות מירבית בהשפעה על בלוטות הטעם.

זרעי קצח – פינוי עודפי סוכר

שמן קצח. ShutterStock
צמח מטאבולי מצטיין. קצח/ShutterStock

שילוב קצח בתזונה עתירת קלוריות מסייע לגוף לפנות את עודפי השומן והסוכר בדם ולצמצם את נזקיהם. זאת, משום שהקצח הינו צמח מטאבולי מצטיין המשפיע על חילוף החומרים ומקדם את מעבר הגלוקוז מהדם לתאים.

אופן השימוש: יש לכתוש את הזרעים ולהוסיפם למאכלים קרים כמו טחינה, סלט, יוגורט וכדומה, וכמובן גם ללביבות ואפילו לסופגניות (תופתעו לגלות עד כמה הקצח משתלב טוב עם מתוק).

אזהרות: מינון יתר של קצח עלול להביא לירידת סוכר חריפה.

חרדל – זירוז חילוף החומרים

חרדל. ShutterStock
מספק לגוף אנזימי עיכול חיצוניים. צמח החרדל/ShutterStock

צמח החרדל שייך למשפחת המצליבים, והוא אכן רווי בסגולות רפואיות רבות, ביניהן טיפול בבעיות עור ושרירים, שפעת, התקררויות וחום גבוה ועוד. לצד זאת, החרדל הוא צמח מחמם וממריץ שמספק לגוף אנזימי עיכול חיצוניים, ובכך מסייע למערכת העיכול בתהליך חילוף החומרים. כצמח ממריץ, יש הגיון בצריכה שלו בזמן ולאחר תקופות של תזונה עודפת, כדוגמת חג החנוכה.

אופן השימוש: יש להשרות את זרעי החרדל בחומץ תפוחים, למשך חודש. לאחר מכן, יש למעוך את זרעי החרדל המושרים, עד ליצירת ממרח. ניתן השתמש בממרח למאפים וכתוספת שגרתית במנות קרות. כמו כן, ניתן להשתמש בזרעים כתושים לתיבול, או להנביט את הזרעים ולצרוך את הנבטים.

קליפות קינמון – חיטוי פנימי

מקלון קינמון. ShutterStock
יעזור לכם לשמור על הלבלב. קינמון/ShutterStock

לקינמון שימושים קולינריים ובריאותיים מזה אלפי שנים והוא מהווה כיום מצרך בסיסי בכל מטבח. החלק בצמח בו נעשה השימוש הרפואי הוא קליפת הגזע, אותה ניתן לצרוך כמו שהיא, או בצורתה הטחונה שרובנו מכירים. לקינמון ניחוח מתוק וממכר ובחג החנוכה מתבקש ואף מומלץ להוסיפו לסופגניות על מנת לשמור על הלבלב במהלך החג.

הקינמון שייך לקבוצת הצמחים המגבירים את רגישות התאים לאינסולין ולכן יעיל במיוחד להורדת רמות הסוכר בדם. הקינמון ידוע גם כצמח המסייע להקטין את רמות הכולסטרול והטריגליצרידים בדם, ואין טוב ממנו לחיטוי מפני זיהומי החורף ולהמרצת מערכת החיסון לטפל בהם. הקינמון גם מחמם ומרחיב את כלי הדם ובכך משפר את זרימת הדם.

אופן השימוש: מומלץ לערבב 1/4 כפית קינמון טחון בכוס מים פושרים ולשתות. יש לחזור על הפעולה 3 פעמים ביום. כמו כן, ניתן להוסיף אבקת קינמון לסופגניות ומאפים נוספים, משקאות חמים, תבשילי קדרה ועוד.

המידע באדיבות אבי ציטרשפילר, עשבונאי, הרבליסט ובעלי "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully