וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונה אחת שווה אלף צירים? הכל על צילומי לידה

14.7.2016 / 7:00

צילומים מקצועיים בחדר הלידה הפכו לטרנד שאי אפשר להתעלם ממנו. מה היתרונות של צילומי לידה ואיך בוחרים את הצלמת המתאימה? המדריך המלא

לידה. ShutterStock
החיים עצמם. הצצה לחדר הלידה/ShutterStock

אם לפני 10-15 שנה הרעיון של צילומי היריון היה חדש, נועז ומעטות אכן ממשו אותו – היום מדובר באקט רווח. אמנם לא כולן חושפות בטן והולכות להצטלם באופן מקצועי, אבל הרעיון של דייט צילומי היריון יחד עם צלמת כבר אינו נחשב חריג או נחלתן של היריוניות מעטות בלבד. מנגד צומח לאחרונה טרנד חדש של צילום לידות שלוקח צעד אחד קדימה את העניין הזה של צילומי היריון והולך למעשה עד הסוף – עד רגע הלידה עצמו בחדר לידה או בכל מקום אחר בו החליטה האישה ללדת. נשמע לכם קיצוני? בואו נדבר עוד עשור.

עוד בנושא:
אחרי לידה? אל תשכחי את אמצעי המניעה
הכיני עצמך - דברים שיקרו לך אחרי הלידה
בלי פרחים ושוקולד: מתנות שכל יולדת תשמח לקבל

ההבדל הגדול בין צילומי היריון לבין צילומי לידה הוא כמובן הרגע שבו הם מתקיימים. אם בצילומי היריון מדובר בפגישה מתוכננת מראש, מלווה באווירה נינוחה ואביזרים ומלבושים שמחמיאים לבטן ולסיטואציה –בצילום לידה אלה החיים עצמם שמפתיעים ואין לדעת מה יולידו. כלומר, בסוף נולד תינוק, אבל הדרך לשם אינה ידועה ואין לדעת מה תתפוס עדשה המצלמה. מה שכן ידוע הוא הרצון לתעד את התהליך המופלא של הלידה, של הזוגיות והאינטימיות במהלכה והעובדה שתהיה שם דמות נוספת ובידה מצלמה. כמובן, שצריך לקחת בחשבון שאין לדעת מה יקרה בלידה ויכול להיות שבסוף היא תיגמר בניתוח קיסרי או לידה מכשירנית – מקרים פחות פוטוגניים מהסיפור המצולם שמדמיינים כשחושבים על לידה רגילה.

לידה. ShutterStock
ממש כמו שבוחרים דולה/ShutterStock

אם החלטתן שאתן רוצות ללכת על צילומי לידה, תהליך הבחירה בצלמת דומה לתהליך בחירת דולה. השלב הראשון הוא לוודא שבבית החולים בו אתן בוחרות ללדת ניתן להכניס מלווה נוסף לחדר הלידה. הדבר השני הוא להיפגש עם הצלמת לפגישה מקדימה ולראות שיש ביניכן חיבור, כימיה והבנה משותפת של צרכים ורצונות. תיאום ציפיות במקרה הזה הוא הכרחי כי הצלמת תהיה נוכחת באחד הרגעים המיוחדים והאינטימיים ביותר בחייכם ובמהלך הלידה תרצו לדעת שהיא פועלת כמו שאתן רוצות. הנוכחות שלה בחדר לידה, על אף שאמורה להיות שקופה, היא בכל זאת נוכחות וצריך להביא הכול בחשבון.

הכי חשוב לדבר מראש ולהגיע להסכמה על התנהלות, רמת מעורבות וגבולות ברגע האמת. מה מותר לצלם ומה לא, מתי וכמה. חשוב לקבוע כללים מוסכמים שיביעו למשל בקשה להתרחקות, התערבות או הפסקה.

עוד באותו נושא

יפה של אמא: 9 טיפים לצילום תינוקות

לכתבה המלאה
לידה. ShutterStock
לחבר בין הזיכרון למציאות בדרך הכי אותנטית שיש/ShutterStock

אחד היתרונות של צילום לידה הוא שחרור מלא של בן הזוג מאחריות הצילום והתיעוד. כך הוא יכול להיות כול כולו ברגעים המרגשים ולהיות מעורב ופעיל יותר. בנוסף, צילום לא מקצועי בחדר לידה לא תמיד יהיה מאוד פוטוגני, אבל אם יד מקצועית מצלמת, בוחרת זוויות צילום, מרחק, פילטרים - התוצאה המתקבלת היא מרוככת, מרגשת ובבחינת זיכרון לכל החיים להורים ולתינוק. זו בהחלט לא התוצאה שתקבלו אם תצלמו לבד. בנוסף, הרבה פעמים היולדת עצמה בגלל הכאבים, ההתרגשות, הפחד והשמחה לא כל כך זוכרת מה קרה בלידה והצילומים מאפשרים לה להתבונן על הרגעים המהותיים האלה לאחר מכן ולחבר בין הזיכרון למציאות בדרך הכי אותנטית שיש.

  • עוד באותו נושא:
  • לידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully