וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופן שקדים ביום יוריד לכם את הכרס

13.1.2015 / 12:24

היתרונות הבריאותיים של שקדים הוכחו במחקרים רבים. אבל עכשיו מחקר חדש מראה כי שקדים לא רק מורידים כולסטרול ומחזקים עצמות, אלא גם עשויים לצמצם את ההיקפים במותניים ובבטן

שקדים. ShutterStock
עתירי קלוריות וערכים תזונתיים/ShutterStock

שקדים ידועים בערכים התזונתיים הטובים שלהם, אבל מחקר חדש מגלה שהם לא רק מזינים אלא גם תורמים לירידה בשומן בבטן וברגליים ואפילו מצרים היקפים. אכילה של 42 גרם שקדים, שמכילים לא מעט קלוריות, עשויה להאריך חיים, משפרת את תפקודי הלב וגם שורפת שומנים.

חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה השוו במשך 12 שבועות דיאטות של 48 אנשים בגיל העמידה הסובלים מהשמנת יתר וכולסטרול גבוה. במהלך ששת השבועות הראשונים אכלו שתי הקבוצות את אותה דיאטה. לאחר שישה שבועות, מחצית מהנחקרים הוסיפו לתפריט מאפין של בננה פעם ביום, והמחצית השניה הוסיפה חופן שקדים לתפריט היומי. שני החטיפים מכילים אחוזי שומן וקלוריות זהים פחות או יותר.

התוצאות שפורסמו במגזין האמריקאי של איגוד רופאי הלב מצאו כי למרות שלא נמצאו הבדלים במשקל בין שתי הקבוצות לאחר הניסוי, הקבוצה שאכלה את השקדים הורידה בשומן הבטן והרגליים וגם בהיקף המותניים. גם כאשר בחנו את מדד הכולסטרול, בקבוצה שאכלה שקדים נמדדה ירידה בכולסטרול הרע (LDL), מה שעשוי למנוע מחלות לב שהן הגורם הראשון למוות מוקדם בעולם. בקבוצה שאכלה את המאפין נרשמה אומנם ירידה בכולסטרול, אך היא הייתה בכולסטרול הטוב (HDL).

מותניים. ShutterStock
הצטברות שומן בבטן ובמותניים קשור למחלות לב וסוכרת/ShutterStock

שומן בטני ומותני אינו רק מפגע אסתטי. הוא קשור לסינדרום מטבולי (Metabolic Syndrome), שהוא שילוב של סוכרת, לחץ דם גבוה והשמנה, כמו גם מחלות לב. "המחקר שלנו מצא כי החלפת חטיפים עתירי פחמימות בשקדים, למרות שיש בהם אותה כמות קלוריות, משפרת מספר רב של גורמים למחלות לב", הסבירה ד"ר קלייר ברימן, עורכת המחקר לרויטרס. "בחירת שקדים כחטיף עשויה להיות דרך פשוטה לעזור להילחם במחלות מטבוליות ומחלות לב וכלי דם".

עוד באותו נושא

מסתבר שפיסטוקים זה דווקא בריא

לכתבה המלאה

250 קלוריות של בריאות

חופן של שקדים ששוקל כ-40 גרם מכיל כ-250 קלוריות, אך גם עשיר בחלבונים, סיבים, ויטמינים ומינרלים. אכילת שקדים נמצאה במחקרי עבר כתורמת לתחושת שובע לאורך זמן, משפרת את בריאות הלב, ומאזנת את רמות הסוכר בדם - כך שהיא טובה עבור חולי סוכרת. המינרלים והוויטמינים בשקדים עוזרים לבניית העצמות ומסייעים לתפקוד העצבים ולרגולצייה של לחץ הדם. בנוסף, שקדים עשירים בשומן חד בלתי רווי ובוויטמין E, אשר מגן מפני נזק של קרני UV כמו גם מפני אלצהיימר.

  • עוד באותו נושא:
  • שקדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully