וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה זה מגיע: 6 סימנים ממש מוזרים שהמחזור שלך מתקרב

25.4.2018 / 14:12

את כאבי הבטן האופייניים המאותתים על הגעת המחזור החודשי כל אחת יודעת לזהות, אבל האם אתן מזהות גם את הסימנים הקטנים והפחות מובהקים האלה?

החברה הזו מציעה שוקולד להקלה על כאבי מחזור/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: השוקולד הזה מבטיח להקל על כאבי מחזור

עבור רוב הנשים ישנו סימן בלעדי ומובהק לכך שהמחזור החודשי שלהן בפתח: כאבי בטן. אותן התכווצויות מוכרות בתחתית הבטן שבדרך כלל נלווה להם גם זעם בלתי מוסבר כלפי כל העולם. כאבי הבטן הללו יכולים להמשך מספר ימים וחוץ מלשאת אותם בגבורה (כלומר, להתבכיין עליהם בזמן שאת מצמידה כרית חמה לאזור הדואב ומנשנשת משככי כאבים) אין יותר מדי מה לעשות איתם. אבל הכאבים האלה אינם הסימנים המנבאים היחידים שמאותתים על המחזור המתקרב, הנה עוד 6 אותות ומופתים שמתריעים על העתיד לבוא:

עוד בנושא:
רופאים קבעו: כאבי מחזור כואבים כמו התקף לב
כואבת לך הבטן? זו תנוחת השינה הכי טובה במחזור
האם מחזור של נשים באמת מסתנכרן כשהן נמצאות ביחד?

1. מיגרנות

אישה צעירה שוכבת על הספה ואוחזת את ראשה בין שתי ידיה. ShutterStock
שמרו את משככי הכאבים בהישג יד. אישה סובלת ממיגרנה/ShutterStock

יש לא מעט נשים שסובלות ממיגרנות בימים שקודמים למחזור החודשי שלהן וכאבי הראש האלה יכולים להיות הרבה יותר גרועים מההתכווצויות בבטן. המיגרנות קשורות להורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון שמווסתים את המחזור החודשי. חלון הזמנים שאופייני למיגרנות הקשורות במחזור החודשי הוא החל מיומיים לפני תחילת הווסת ועד לשלושה ימים מסיומה. תחזיקו את האדוויל קרוב אליכן, בנות.

2. יציאות מוזרות

אמוג'י קקי מחייך על רקע ורוד. ShutterStock
איזו יציאה מוזרה/ShutterStock

אם תחשבו על זה, רוב הסיכויים שתוכלו להצביע על שינויים בתנועות המעיים שלכן לפני ובזמן המחזור החודשי. בימים הראשונים הגוף מפריש חומר בשם פרוסטגלנדין, שגורם לרחם להתכווץ. לעתים, כמות הפרוסגלנדין שמשתחררת בגוף היא מספיק גדולה כדי להשפיע לא רק על הרחם, כי אם גם על איברים אחרים בגוף, כמו המעיים. נשים מסויימות עשויות לחוות זאת בצורה של שלשולים, בעוד שאחרות פשוט ירגישו עלייה בתנועות המעיים וביציאות בימי המחזור, במיוחד בתחילתו.

3. שדיים רגישים

אילוסטרציה. ShutterStock
החזייה מציקה ולוחצת?/ShutterStock

יש סיכוי גדול שבימים שלפני המחזור שלכן תחוו רגישות מוגברת בשדיים. נפיחות בחזה יכולה להתחיל גם שבוע לפני המחזור והיא יכולה גם לגרום לעלייה של מידה שלמה בחזייה. גם התופעה הזאת היא תוצאה של העלייה ברמות הפרוגסטרון.

4. חשק למתוק

אישה מדוכאת אוכלת גלידה מהקופסה. ShutterStock
הגלידה היא חברה. אישה אוכלת גלידה מהקופסה/ShutterStock

המחזור החודשי מלווה בתנודות הורמונליות חדות ומרובות ואחת מתופעות הלוואי שלהן היא תאווה למאכלים עתירי שומן וסוכר (תופעה נוספת אגב, היא חשק מיני מוגבר, אבל לפעמים יותר פשוט לתקוע שורה של קוביות שוקולד). רמות הסרוטונין נוטות לצנוח לפני קבלת המחזור החודשי בזמן שרמות הקורטיזול דווקא עולות. מאכלים מתוקים ושומניים נוטים לעודד עלייה של סרוטונין בגוף.

5. עלייה במשקל

אילוסטרציה. ShutterStock
אפשר לדחות את השקילה לאחרי המחזור/ShutterStock

גם בזה אשם הפרוגסטרון, ההורמון שרמותיו מזנקות בזמן המחזור. אצל רוב הנשים, העלייה הפתאומית הזאת במשקל תתאזן בחזרה בתוך כמה ימים לאחר תחילת הווסת. בדרך כלל מדובר על עלייה של 1-2 קילוגרמים.

6. קשה באימונים

עייפה אחרי אימון. ShutterStock
נטייה מוגברת לקוצר נשימה במאמץ ולעייפות כללית/ShutterStock

יש לא מעט נשים שמעידות שפעילות גופנית מסייעת להקל על כאבי הבטן הקשורים במחזור החודשי, אולם דווקא בעיתוי הזה בחודש אתן עלולות לגלות שהאימונים קשים לכן מתמיד. מחקר שפורסם בשנת 2014 בכתב העת Trauma Rehabilitation שעסק באופן שבו נשים מחלימות מפגיעות מוחיות קלות, גילה שכאשר רמות הפרוגסטרון בגוף עולות במהלך השבוע שקודם למחזור (השלב הלוטאלי), לנשים לקח יותר זמן להתאושש מפציעותיהן. והעיקרון הזה לא חל רק על פגיעות מוחיות, אלא גם על היכולת שלכן לעמוד באימונים השגרתיים שלכן. בשלב הלוטאלי נשים עלולות להיות קצרות נשימה מהר יותר בזמן אימון או מאמץ ולחוש עייפות כללית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully