וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם נקודות לבנות קטנות על העור? זה מה שזה אומר

19.2.2018 / 12:00

קודם כל תנשמו. לא קרה כלום. הנקודות הלבנות הקטנות שקרויות מיליה, לא יישארו פה לנצח וניתן להיפטר מהן יחסית בקלות. באיזה מהמקרים בכל זאת כדאי לגשת לרופא עור?

אתר רשמי

בווידיאו: גווינת פאלטרו מציגה את המדריך המלא למראה עור זוהר

יש מצב שכבר יצא לכם להביט במראה פעם או פעמיים ולהיתקל בנקודות לבנות קטנות על גבי עור הפנים שלכם. הנקודות האלה, הנקראות מיליה, אולי הדאיגו אתכם אבל למעשה הן נפוצות מאוד וניתן לטפל בהן יחסית בקלות.

"מיליה הן בליטות קטנות בעור מלאות בקראטין שנוצרות כתוצאה מאי יכולתו הטבעית של העור להתקלף ולהתנקות באופן טבעי. הן נקשרו לחשיפה ממושכת לשמש ולנזקי השמש, והן יכולות להיווצר גם כאשר הנקבוביות נסתמות כתוצאה מהצטברות של מוצרי איפור או מוצרי טיפוח לעור", מסבירה ד"ר וויטני בו, מחברת הספר "היופי של עור מלוכלך" לאתר ההפינגטון פוסט. "הן יכולות להופיע אצל כל אחד מאיתנו, ללא תלות בסוג העור או בגיל (הן מאוד נפוצות אצל תינוקות), ולמרות שהן נמצאות לרוב על הפנים (במיוחד סביב האף והעיניים), הן יכולות גם להופיע על הידיים".

עוד בנושא:
זו הסיבה שיש לכם נקודות אדומות על העור
שאלנו רופאי עור מה הסוד שלהם לעור פנים צעיר
24 קראט: ניסינו את מסיכת הזהב של בר רפאלי

אין מה לדאוג

ברוב המקרים הופעת מיליה בעור היא תופעה חולפת וטבעית שנעלמת תוך שבועות או חודשים. במקרים מסוימים, נקודות שומן מרובות בפנים ובאזור העיניים יכולות להוות סממן למחלת עור חמורה יותר ושווה לפנות לרופא עור.

עוד באותו נושא

פני צלקת: למה אסור לכם להוציא שחורים?

לכתבה המלאה
מיליה. נקודות עור לבנות בעור. ShutterStock
אין ממה להבהל. מיליה/ShutterStock

אז איך נפטרים מהן? לא משנה מה תעשו, בראש ובראשונה אל תנסו לפוצץ אותם כמו חצ'קונים, זה לא יעזור. במקום זאת, חפשו מוצרים לקילוף עדין של העור וותרו על קרצוף חזק, שסביר יותר שיגרום לעור מגורה ומודלק. "מרכיבים מצוינים נוספים לטיפול במיליה הם חומצה גליקולית או קרמים המכילים רטינול המזרזים את חידוש התאים בעור", אומרת ד"ר בו ומדגישה כי אנשים בעלי עור רגיש חייבים להיוועץ ברופא מומחה. בנוסף, היא ממליצה להקפיד להשתמש במקדמי הגנה מכיוון שמיליה מקושרת לנזקי השמש.

האם יש דרך למנוע את ההיווצרות שלהן מלכתחילה? "מוצרים קוסמטיים שגורמים להיווצרות קומודונים, יכולים לתרום גם להיווצרות מיליה, ולכן מומלץ לחפש את המילים "לא קומדוגניות" על מוצרי טיפוח העור, שכן אלה אינם חוסמים את נקבוביות העור. בנוסף, חשוב להימנע ממוצרי קוסמטיקה המכילים נפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully