וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא הזה יגרום לך לרצות להגיע לחדר הלידה

23.1.2018 / 9:36

לידה יכולה להיות דבר קסום ונפלא, אבל גם מאוד מלחיץ וכואב. הרופא המרקד מברזיל מנסה להקל על הנשים שבאות ללדת בבית החולים בו הוא עובד והתוצאה - מקסימה

ShutterStock

בווידיאו: המיילדת החזיקה את התינוקת בתעלת הלידה במשך שעה וחצי

לידה נחשבת לאחד הדברים הקשים שנשים צריכות לעבור בחייהן. ד"ר פרננדו גוודס דה קוניה, גניקולוג מברזיל מנסה להפוך את החוויה הזו לקלה ושמחה הרבה יותר. איך? באמצעות ריקודים.

הרופא שקיבל את הכינוי "הרופא המרקד" מעלה מדי פעם אל חשבון האינסטגרם שלו צילומי וידיאו שלו רוקד עם נשים שהגיעו לחדר הלידה. מלבד העובדה שהרופא הזה יודע לזוז, הוא לא עושה את זה רק בשביל הכיף. מחקרים מצאו שתנועה ותזוזה בזמן הצירים יכולים להקל על הכאב ולהפוך את הלידה לקלה יותר.

עוד בנושא:
שיהיה בשעה טובה: מה מכינים בתיק לחדר לידה?
ההשפעה המפתיעה שיש לעונת החורף על יולדות טריות
עצות ממיילדת: כל מה שאת צריכה לדעת לקראת לידה

ריקוד, הליכה, פעילויות עם כדור פיזיותרפיה וסקוואטים, הם חלק מהניסיון לשמור על האישה במצב אנכי, דבר שמקל מאוד על הלידה ומוביל בעצם את התינוק לתעלה. "אנחנו מנסים יותר ויותר ליישם אמצעים כאלה כדי לסייע לנשים בהריון", אמר ד"ר דה קוניה שהתפרסם כבר בשנה שעברה כשהעלה וידיאו שלו ושל יולדת רוקדים את הלהיט "דספסיטו" בבית החולים יונימד ויטוריה.

בית החולים שפרסם את הווידאו האחרון של הרופא לפני כמה שבועות כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי תנועתיות מוגברת בזמן צירים תורמת לרגיעה בזמן הלידה. לידה ממוצעת אורכת 8 שעות, אבל מחקר שפורסם ב- The New England Journal of Medicineמצא כי נשים שהלכו וזזו במהלך הצירים קיצרו את זמן הלידה שלהן. ועדיין, תנועה בזמן צירים לא בהכרח מועילה לכולן. מחקר מה-BMJ משנת 2017 מצא כי כאשר מדובר בלידה ראשונה - נשים ששכבו דווקא אחרי שקיבלו אפידורל דווקא נטו ללידה קצרה יותר בהשוואה לאלה שלא שכבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully