וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים, עכשיו תורכם להוציא את הילדים מהגן

כמה פעמים בשבוע אתם יוצאים מהעבודה מוקדם כדי לראות את הילדים שלכם? רוב הסיכויים שלא מספיק. נשים כבר עשו המון כדי לתקן את האפליה בשוק התעסוקה, עכשיו הגיע תור הגברים לעשות את שלהם

מערכת וואלה!

גברים, כמה פעמים בשבוע אתם מוציאים את הילדים שלכם מהגן? פעם אחת? פעמיים? אולי בכלל לא כל כך יוצא לכם. זה לא שאתם לא רוצים, אני בטוחה שאתם אוהבים את הילדים שלכם מאוד וכמהים לזמן איכות איתם. אבל פשוט הבוס שלכם לא מת על זה שיוצאים מוקדם... וזה לא ממש מקובל אצלכם, אז אולי לא נעים לכם להיות הראשונים שמבקשים לצאת מוקדם פעמיים בשבוע רק בשביל לראות את הילדים שלכם באור יום.

עוד בנושא:
מעשה אבות: כמה דברים שחשוב לומר על אבהות בשנת 2017
למה כל כך מעט גברים בישראל לוקחים חופשה לידה?

אז זהו, חברים. שזאת בדיוק הבעיה. כלומר, אתם. אתם הבעיה. בשני העשורים האחרונים חלה התקדמות משמעותית בשוויון נשים בתעסוקה. נשים היום מנהלות קריירות, מאיישות יותר תפקידים בכירים מבעבר ומתקדמות בסולם העבודה והשכר. לאט, יש יאמרו לאט מדי, אבל מתקדמות. אבל את כל המרחק הזה שעברנו עד עכשיו, נשים עשו לבד בכוחות עצמן. השלמנו את פערי ההשכלה של ימים עברו, הוכחנו שאנחנו יכולות להיות מעולות בעבודה שלנו, כשבמקביל אנחנו גם עושות ילדים, מקימות בית ועדיין נושאות ברובו המוחלט של הנטל הזה על כתפינו באופן כמעט בלעדי.

את כל מה שיכולנו לעשות לבד כדי לשנות את המציאות המפלה והלא שוויונית כלפי נשים בעולם העבודה – עשינו. וכמו הרבה דברים אחרים, גם את זה עשינו מעולה. מחקרים מראים שנשים הן עובדות יעילות ולויאליות לפחות כמו, ולפעמים גם יותר מגברים ובגדול, הן נחשבות לנכס עבור מעסיקים. אלא שאלה עדיין מרשים לעצמם לשלם להן ולקדם אותן פחות מאשר עמיתיהן הגברים. הם עדיין מסתכלים על השעון כשאנחנו יוצאות מהמשרד, במקום להסתכל על מה הספקנו לעשות בזמן שהיינו שם. ואתם, שממשיכים לשבת שם במשרד יום יום עד שהשמש שוקעת עליכם ועל הלפטופים שלכם ומגיעים אחרי שהילדים שלכם כבר ישנים – אתם מאפשרים להם לעשות את זה. בכל פעם שאתם מרשים לעצמכם לצאת מראיון עבודה שבו דיברתם על התנאים והשכר, אבל לא הזכרתם במילה את זה שאתם רוצים לצאת לילדים שלכם – אתם תורמים לאי השוויון הזה ומנציחים אותו.

אם כל אחד מכם ידרוש או יבקש לצאת יומיים בשבוע מוקדם כדי להיות עם המשפחה שלו, זאת תהיה הנורמה. ומעסיקים יבינו שלכל עובד ועובדת יש זכות להיות גם הורה ובן זוג טוב, ולא רק עובד טוב. וכשזאת תהיה הנורמה אז לא יהיו יותר 'משרות אם' או תירוצים אחרים לשלם לנשים פחות. וזה גם האינטרס שלכם – זה האינטרס שלכם שהנשים שלכם ירוויחו יותר, זה האינטרס שלכם לראות את הילדים שלכם וזה האינטרס שלכם לגדל אותם לעולם שבו נשים וגברים מקבלים שכר שווה על עבודה שווה. אנחנו עשינו את החלק שלנו, עכשיו תורכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully