וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני החורף: 7 כללים לשינה בטוחה לתינוקות

20.11.2017 / 6:52

אין דבר יותר מתוק מלראות תינוק ישן בשלווה במיטה. למרבה הצער גם כאשר הילדים שלכם שוכבים מוגנים כביכול, יכולות לקרות תאונות. ארגון בטרם לבטיחות ילדים מפרסם את הכללים שכל הורה צריך לקרוא

אבא עייף ותינוק. ShutterStock
ישנים רק על הגב. תינוק ישן/ShutterStock

אחד הדברים שהכי מפחיד הורים טריים, ובצדק, הוא מוות בעריסה - מוות פתאומי ובלתי צפוי של תינוק. מרבית המקרים של מוות בעריסה מתרחשים בתינוקות לפני גיל שישה חודשים, כאשר שיא השכיחות היא בגילים 2 עד 4 חודשים. מרבית מקרי המוות בעריסה מתרחשים בחורף, כיוון שאז הורים נוטים לעטוף את התינוקות ולחמם אותם יותר מדי, וגם עקב הפרעה בנשימה בגלל מחלות חורף כמו גודש בדרכי הנשימה.

רגע לפני שהחורף מתחיל כאן באמת, ארגון בטרם לבטיחות ילדים ניסח 7 כללים לשינה בטוחה שכל הורה צריך להכיר. קיראו, שננו ושילחו להורים אחרים. זה יכול להציל חיים.

עוד בנושא:
למה רוב מקרי המוות בעריסה מתרחשים במשפחתונים?
האם עיטוף תינוקות באמת מסוכן, ואיך עושים את זה נכון
בואו לבדוק: האם ביתכם בטוח לילדים?

1. תינוקות ישנים רק על הגב. אף שלא נמצא הגורם לתופעה, מניעת שכיבה על הבטן הביאה להפחתה דרסטית של עד 70 אחוזים בשיעורי התמותה מתופעה זו (הירידה נעה בין 50-70 אחוזים). הסיכון בשכיבה על הבטן, כך התברר, הוא גבוה פי 3 עד 5 מאשר בשכיבה על הגב או על הצד. לכן יש להשכיב תינוקות לכל שינה על הגב בלבד.

תינוק ישן בעריסה. ShutterStock
העריסה הזו עמוסה מדי/ShutterStock

2. סביבה בטוחה במיטת התינוק. יש להרחיק חפצים רכים כמו כריות, בובות, מגיני ראש, שמיכות פוך ומצעים רפויים (יש להקפיד להדק את המצעים) החפצים הרכים, כמו בובה או מגן ראש, יכולים לחסום את דרכי הנשימה. לצעצועים/ בובות/ דובים יש חלקים קטנים שיכולים ליפול ולהוות לסכנת חנק. חשוב מאוד לוודא שהעריסה תהיה ריקה לגמרי. מה שהתינוק צריך במיטה זה רק מזרון (בעל תו תקן) ושמיכה מתאימה לתינוק.

3. יש להרחיק מהתינוק חוטים ושרוכים כמו חוטי חשמל או חוטי וילונות. גם השרוכים של מגני הראש מסוכנים לכן חשוב להימנע משימוש בו.

4. מומלץ להשתמש במוצץ בעת ההשכבה, אך לא לחבר את המוצץ בשרשרת או בגורם אחר שיכול להוות סכנת חנק. לתינוקות יונקים מומלץ לחכות עם המוצץ לגיל 3 עד 4 שבועות - לביסוס ההנקה.

עוד באותו נושא

לא בעריסה: הספה בסלון מסכנת את התינוק

לכתבה המלאה
תינוק ניובורן. ShutterStock
עדיף לחכות קצת עם המוצץ. תינוק ישן/ShutterStock

5. השימוש במוניטורים כאמצעי למניעת מוות בעריסה אינו מומלץ.

6. יש להימנע באופן מוחלט מחשיפה לעישון בזמן ההריון ולאחר הלידה.

7. האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים פרסם באוקטובר 2016 הנחיות חדשות לפיהן יש להשכיב תינוק בחדר ההורים במיטה נפרדת, לפחות עד גיל 6 חודשים ועדיף עד גיל שנה, אך אין לחלוק מיטה עם ההורים, משום שנוהג זה מעלה את הסיכון לתסמונת המוות בעריסה. שינה באותו חדר, אך לא באותה מיטה, עשויה לצמצם את הסכנה לתסמונת מוות בעריסה בעד 50 אחוזים.

לשאלות בנושא שינה בטוחה ומוות בעריסה אתם מוזמנים לפנות למייל של עמותת עתיד – למניעת מוות פתאומי בעריסה - atidbaby1@gmail.com ולמספר הקו החם של עמותת עתיד 02-6666833

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully