וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים נמשכות לריח של גברים שאוכלים את המאכלים הבאים

16.8.2017 / 13:18

הנה עוד סיבה לוותר על הלחם: מחקר חדש בדק ומצא כי נשים מעדיפות ונמשכות יותר לריח של גברים שניזונים מהרבה פירות וירקות ופחות מפחמימות. מידע חשוב לפני שאתם תוקעים שווארמה בפיתה

גבר אוכל סנדוויץ'. ShutterStock
ותרו על הלחם והפסטה/ShutterStock

ריח הוא אולי גורם המשיכה מספר אחת כאשר מדובר על מערכות היחסים בין המינים, במיוחד כאשר מדובר על נשים. עכשיו לגברים יש סיבה ממש טובה להתחיל לאכול סלט ולוותר על הפיתה – מחקר חדש מצא שנשים מעדיפות את ריח הזיעה של גברים שניזונים בעיקר מפירות וירקות ופחות מפחמימות.

החוקרים שמחקרם פורסם בכתב העת Evolution & Human Behavior השתמשו בספקטרופוטומטר - מכשיר המודד את מידת ההעברה של האור העובר דרך דגימה באורכי גל שונים. כאשר אנשים אוכלים הרבה ירקות צבעוניים, העור שלהם מקבל את הגוון של קרוטנואידים, פיגמנטים בצמח שאחראים על צבעים במזון כמו אדום, צהוב כתום. "התוצאות הן אינדיקטור טוב לכמות הפירות והירקות שאנחנו אוכלים", אמרו החוקרים מאוניברסיטת מקוארי באוסטרליה.

לאחר מכן, הנשים התבקשו לדרג בצורה עיוורת את הריח של דגימות הזיעה והחוקרים גילו כי באופן עקבי הן העדיפו את הריח של הגברים שניזונו מדיאטה שמבוססת על פירות וירקות. "גילינו שגברים שאכלו יותר ירקות הריחו יותר טוב מבחינת הנשים", אמרו מחברי המחקר.

עוד בנושא:
5 פירות וירקות שעושים לכם גזים מסריחים
מקלחות חמות ופחות קפה: 7 דרכים להזיע פחות בקיץ
בואו לבדוק: האם אתם מזיעים הרבה ביחס לאחרים?

ירקות. ShutterStock
תכניסו אותם לרשימת קניות שלכם/ShutterStock

בנוסף החוקרים מצאו כי גברים שאכלו הרבה בשר לא הניבו זיעה שהייתה יותר או פחות אטרקטיבית לנשים. אבל הבשר הפך את הריח שלהם לאינטנסיבי יותר. זה לא המחקר הראשון שהראה כי דיאטה משפיעה על ריח הגוף, ועל פי מחקר שפורסם בירחון המדעי Chemical Senses מסתבר שריח גופם של צמחוניים נתפס על ידי הנחקרים כטוב יותר בהשוואה לריחם גופם של אוכלי בשר.

ריח גוף הוא לרוב תוצר של חילוף החומרים של חיידקים שחיים על עור גופנו, בעיקר באזורים עתירי בלוטות זיעה. הזיעה עצמה, אולי תופתעו, היא נוזל מלוח וחסר ריח בפני עצמו, ולכן התזונה שלנו היא בעלת השפעה מכרעת על ריחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully