וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לישון טוב יותר? כך אתם צריכים לאכול בערב

22.8.2017 / 14:00

שניים מהגורמים החשובים ביותר לבריאות הם שינה ותזונה. בין השניים יש קשר הדוק ובו כל אחד משפיע על האחר. דקלה דוד, תזונאית קלינית במכבי שירותי בריאות, מציגה את הדרך לשמירה על איזון בתחומים חשובים אלו

ShutterStock

בין שינה טובה ותזונה נכונה יש קשר הדוק. מה שאנחנו אוכלים משפיע על הזמן שיידרש כדי להירדם ולהיפך – כשאנחנו לא ישנים טוב, העייפות מאטה גם את קצב חילוף החומרים, מה שגורם לנו בין היתר גם להזדקק יותר לפחמימות. בנוסף, חשוב לזכור שכשאנחנו עייפים, קשה לגייס את הכוחות על מנת להכין לעצמנו אוכל, וסביר יותר שנזמין מזון מוכן ופחות בריא, אשר יוסיף גם הוא לעלייה במשקל.

עוד בנושא:
התופעה המפתיעה שמשפיעה על השינה שלכם בלילה
אחת ולתמיד: האם כדאי לדלג על ארוחת ערב כדי לרדת במשקל?
מומחים קבעו: הטיפים המוזרים שיעניקו לכם שינה מושלמת

אז כדי לשפר את הבריאות בשני התחומים החשובים האלו, ממליצה דקלה דוד, תזונאית קלינית במכבי שירותי בריאות, להקפיד לישון לפחות שש שעות בכל לילה. כמו כן, היא אומרת שבניגוד למה שחלק מהאנשים חושבים, לא חייבים להפסיק לאכול ב-18:00 כדי ליהנות משינה איכותית, אבל לאחר השעה הזאת מומלץ להיצמד לארוחות קלות הכוללות פרוסת לחם עם ממרח, קערית בייגלה, אגוזים, שקדים או יוגורט. זאת מכיוון שארוחה גדולה ועתירה בשומן רווי עלולה לפגוע במידה ניכרת באיכות השינה ובתפקוד ביום שאחרי.

וואלה! NEWS בשיתוף מכבי שירותי בריאות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully